The Other Side of Heaven (2001)

Avontuur / Drama

geregisseerd door Mitch Davis
met Christopher Gorham, Anne Hathaway en Joe Folau

Dit is het waargebeurde verhaal van een boerenzoon uit Idaho, die het meisje van zijn dromen achterlaat en op reis gaat naar het primitieve eiland Tonga. Deze reis zal zijn leven voorgoed veranderen. Al snel wordt het een barre overlevingstocht, want hij komt eerst terecht in een heftige orkaan en daarna slaat hij overboord tijdens een storm op zee. Via brieven en gesprekken vertelt hij zijn vriendin thuis over zijn ongelooflijke avonturen. Als zijn Polynesische odyssee ten einde is, zijn beiden voor altijd veranderd.

Wie heeft deze film gezien?

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
wpstolk schreef:

Wie heeft deze film gezien?

Stinissen

Nou een beetje een EO-achtige film. Best mooi, maar het duurde allemaalwat lang en er gebeurde niet echt hele spannende dingen.

schaap
reulbat4 schreef:

Het was dan ook een drama en voor die tijd een avontuur voor de hoofdrolspeler.

avatar van RRT
RRT
Brave film over zendelingenwerk. Zitten wel wat mooie beelden in, maar die kunnen er ook geen top film van maken. Had m.i. ook wat korter gekund. 2,5*

Beetje overdreven film.
Erg ongeloofwaardig.
Bovendien zeer langdradig.
Had er veel meer van verwacht.

avatar van soom
Prachtige drama-film. Helemaal in de trant van A Walk to Remember en een beetje Cast Away&Robinson Crusoë achtig idee, vond ik, en ik genoot er echt erg van. Het is een eenvoudig verhaal, je moet ervan houden, want het is een erg rustige en voortkabbelende film.

Het duurt even voordat je in de film zit, maar dan heb je ook wel wat. Sprookjesachtig mooi gemaakte film, met een paar drama-elementen.

Anne Hathaway speelt wel aardig, Christopher Goran is wel goed.

avatar van nummervlinder
Ok, misschien kan je hem vergelijken met A Walk to Remember, maar AWtR is zoveel beter. Echt waar.

soom schreef:

Anne Hathaway speelt wel aardig, Christopher Goran is wel goed.

heeelemaal mee eens

avatar van soom
nummervlinder schreef:
Ja, dat weet ik ook wel, staat ook niets voor niets in mijn top 10.
Maar ik vond hem er ergens in de verte wel op lijken..

avatar van DaanRiver
gekocht voor 1 euro, verwachtte er niet veel van, alhoewel er wel Disney boven stond..

op de achterkant stond niet dat het iets met 'mormonen of zendelingenwerk' te maken had, dit was dus een verrassing voor mij.. ik dacht eerst dat hij een zeil-reis zou maken, of toen de film begon dat hij op militaire dienstreis zou gaan, maar het werd dus een zendings-reis.

vond de film een beetje langdradig en op sommige punten wel ongeloofwaardig / slordig bijvoorbeeld bij de 'orkaan'dat alle drie de inzittenden de 'perfect storm-golf' zo gemakkelijk overleefden, ze allemaal toevallig op het zelfde mini-eilandje aanspoelden, en even later weer gewoon terug zijn op hun eigen eiland zonder blikken of blozen.., ook het meisje welke zich mee laat nemen door de pimps die zomaar weer (levend) aanspoeld op precies haar eigen eiland kwam een beetje ongeloofwaardig over
wat ook een beetje dom was dat in het begin de vreemde taal van het eilandje nog gesproken werd en er ook Engels gesproken werd, wat de inheemse bevolking niet verstond... even later als de hoofdpersoon de vreemde taal geleerd heeft spreekt iedereen opeens Engels (natuurlijk spreken ze allemaal in hun eigen taal, en de hoofdpersoon ook in hun taal, maar in de film hebben ze voor het gemak alles toen maar in het Engels gedaan..)

de vriendin a.k.a. princess diaries heeft ook niets beters te doen als de hele tijd in haar trouwjurk in bed brieven schrijven lijkt het..

film_kaza
Ach, zo slecht was deze niet. Een zorgeloos filmpje om te kijken bij het ontbijt op je kamer. Niet veel diepgang of goeie humor maar vermakelijk om eens te kijken.

avatar van silent_force89
Vond deze film te langdradig,en voor mij net iets teveel een EO-sfeertje.
Heb deze film voor mn gevoel echt uit moeten zitten.

Het verhaal vond ik niet zo, maar de omgevingen, eilanden etc. maakte dat een heel klein beetje goed.

2,0 *