No Way Back (1995)

Actie / Thriller

geregisseerd door Frank A. Cappello
met Russell Crowe, Helen Slater en Etsushi Toyokawa

Zack Grant is een FBI agent met een ernstig probleem. Hij is verantwoordelijk geweest voor een aantal operaties die zó rampzalig zijn verlopen, dat nu zijn carrière op het spel staat. Yuji Koyabashi is het hoofd van de grootste en belangrijkste familie van de Japanse maffia in Amerika. Hij is slim, sluw en meedogenloos. Zack en Yuji staan, door hun beroep, lijnrecht tegenover elkaar. Toch hebben zij één gemeenschappelijke vijand die vernietigd moet worden: de Italiaanse maffia.

avatar van Ibrahim
Begint aardig, maar daarna zakt de film weg.

ik had op een gegeven moment ook geen zin meer om em af te kijken

avatar van Captain Pervert
Ik wel, en ik vond het een prima film. Leek vrij veel op Midnight Run. Coolste gast uit de film is die kerel die Zack Grant betitelt als "what a friendly guy".

3.5 sterren

Eén van Crowe's minste films.

avatar van sinterklaas
Was wel een leuk tussendoortje. Crowe acteerd zo slecht nog niet en die Japanner mocht er ook bij wezen. De film was kort maar krachtig.

Je merkt dadelijk dat dit een film is uit de beginperiode van Russell Crowe.
Hij heeft duidelijk het acteren nog niet heel goed onder de knie.
Wat betreft het scenario is de film ook zeer zwak, al komen er af en toe enkele goede actiescènes in.
Maar de kaping eindigt ronduit op een ongeloofwaardige en zelfs belachelijk onmogelijke manier.
Ik heb een sterk vermoeden, mocht men nu de rol aanbieden aan Crowe hij even zal lachen en weigeren.
Maar het is een leuk tussendoortje.

Meneer Bungel
Het einde kan ik me zo niet meer herinneren, maar verder was het een aardig actie-filmpje.

Tarkus schreef:
Je merkt dadelijk dat dit een film is uit de beginperiode van Russell Crowe.
Hij heeft duidelijk het acteren nog niet heel goed onder de knie.
Maar het is een leuk tussendoortje.

Neen, dit is en blijft geen goede film... en denk dat zelfs Crowe het met me eens zal zijn.

Dick2008
Te hoog gegrepen film voor mij. Denk je een lekkere actie-film te gaan kijken, heb je het mooi mis. En die knappe Japanse (Kelly Hu), verdwijnt helaas ook al snel uit de film. (Misleidende dvd cover). 2.0