ad

Geregisseerd door: Charles Shyer

Met onder meer: Jude Law, Susan Sarandon en Jane Krakowski

Releasedatum: 22 oktober 2004

Over Alfie

"Meet a man who never met a woman he didn't love."

Alfie (Law) is een Brit die in de States met veel succes vrouwen weet te versieren. Vrouwen zijn Alfie's lust en leven, zolang hij zich er maar niet gevoelsmatig aan hoeft te binden. Als zijn beste vriend een dipje in diens relatie heeft, probeert Alfie het koppel op zijn manier bij te staan, met als gevolg dat hij uiteindelijk met de dame in kwestie naar bed gaat. De daaropvolgende problemen zetten Alfie aan het denken. Want waar draait het nou eigenlijk om in het leven?

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van ADIYOK

ADIYOK

een hele leuke film voor een zaterdag avond

jude & sienna zijn top

avatar van Minority_Check

Minority_Check

hij is wel echt dom dat hij voor die ouwe vrouw kiest

voor de rest was het neit echt boeiend

avatar van noeek

noeek

Ik vind het best een leuke film, niet geweldig ..

Jude Law zelf maakt veel goed!

avatar van brielen

brielen

Ik vond het een vlotte en speelse tragikomedie. Heel goed gevonden trouwens om veelvuldig recht in de camera te kijken.4.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Het is moeilijk om zo'n typische jaren '70-film te vertalen naar het hier en nu, maar toch zijn ze er, wat mij betreft, wel in geslaagd. Jude Law is een best charismatische Alfie, ook al is het beslist geen Michael Caine.

avatar van moviemafketel

moviemafketel

• 19752 berichten

Perfect rol voor Law. Ik wist niet wat ik van deze film moest verwachten, maar er zat toch meer diepgang in dan ik dacht. Alfie die alle vrouwen kan krijgen, maar hier toch niet genoeg voldoening uit haalt om gelukkig te zijn.

Alfie is eigenlijk een goede jongen, maar door zijn behoeftes komt hij toch in de problemen. Goed einde ook, die een dubbel gevoel achter laat.

avatar van Tun-89

Tun-89

Écht een rol voor Jude Law!

Heel leuk en vermakelijk, soms drama soms grappig.

Ik vind zulke films toch altijd wel intressant.

3,0 *

avatar van brabusRUS

brabusRUS

Geweldige film. Leuk personage die Elfie. Begin Jude Law steeds beter te vinden. Heb het origineel niet gezien, dus ben benieuwd hoeveel de remake verschilt van het origineel. En wat is die Sienna Miller toch mooi!

Opvallend aan deze is film, dat bijna alles is gefilmd in de UK en niet in New York.

Mensen die dit een leuke film vonden raad ik aan om Spread (2009) te kijken. Een soort gelijke film.

avatar van BadFatFred

BadFatFred

Aan allen die deze film onderwaarderen,

ik vrees dat dit komt door een gebrek aan inzicht..

De film is schitterend door zijn dialogen, geschreven door iemand die zijn woorden met ervaringen streelt..

De vrouw als broos mysterie, doch voor enkele mannen, zoals 'alfie', een oase van verleiding, spel en genot..

Kortom een film waar alle mannen, jong en oud, wel wat van kunnen opsteken.

Peaz

avatar van TragieStar.*

TragieStar.*

De film komt me bekend voor en ook het verhaal, volgens mij heb ik hem nog niet gezien, maar hoop het wel een keer te doen

avatar van soap

soap

goed voor wat snelvermaak, een blitse Jude Law maar niet meer dan dat.

avatar van Wilfred Genee

Wilfred Genee

Morgen 20:25 op Comedy Central

avatar van Al DeNiro

Al DeNiro

Sienna Miller & Jane Krakowski zijn in deze film

avatar van Rickazio

Rickazio

Wel grappig, kijk 'm nu. Soms beetje te gay/vrouwelijk.

avatar van Zandkuiken

Zandkuiken

Had deze al eens gezien, maar veel was er niet van blijven hangen. Tijdens de eerste helft is Alfie nochtans een leuk filmpje: de vrouwen, de kleren,... Kortom: de levensstijl van Alfie. Het bevalt me wel. Jude Law is dan ook spot-on als nonchalante charmeur. Jammer genoeg is de "ommekeer" daar al veel te vlug en verzandt deze prent in sentimentele langdradigheid. Visueel hier en daar wel eens een leuk shot, maar over het algemeen allemaal wat te afgelikt. Rest er natuurlijk het vrouwelijk schoon om je aan te vergapen (Sienna Miller!), maar hier zat naar mijn gevoel toch meer in.

3 sterretjes

avatar van daxclusive

daxclusive

• 1978 stemmen

Kijkt lekker weg

avatar van xMilennx

xMilennx

Ik heb de film gisteren gezien, en vond hem eigenlijk best wel goed! Hoewel hij niet bij mijn favorieten aller tijden zou kunnen staan, klassieker of niet... In ieder geval wél goed genoeg om nog eens een tweede keer te bekijken, denk ik.

Voor de rest zal ik maar even een opsomming gebruiken om mijn bedenkingen weer te geven:

* Stuk voor stuk knappe acteurs, in letterlijke zin! Qua acteerprestaties ook niet slecht, maar heb al beter gezien. In ieder geval kan ik wel blijven kijken naar Jude Law, alleen al daarom zou ik de film een tweede keer willen zien! Haha.

* Het verhaal op zich? Wua, echt bijster veel gebeurt er nu ook weer niet hé. Maar er zijn gewoon veel scènes die leuk zijn om te zien.

* Dat gegeven van tegen de camera praten: I like it! Soms komt dat wel nogal onrealistische over natuurlijk, alsof de anderen totaal niet kunnen horen wat hij zegt.. Maar dat stoort mij niet. (:

* Ten slotte wil ik gewoon zeggen dat de film vlot te volgen is; waar er inhoudelijk niet veel gebeurt, heb je wel nog altijd mooie beelden. "Hij kijkt lekker weg" voor wie die uitdrukking per se weer eens wil hebben.. (:

Alleen kon ik op het moment met die baby niet echt meer volgen (ik hoop dat ik hiermee nog niet te veel verklap). Is het nu zoals ze vreesden of niet? Ja hé, maar waarom zegt Lonette dan.. Ach ja, laat maar (:

Alfie een aanrader? Je moet hem toch eens gezien hebben, vind ik wel!

Wie trouwens wat dieper bij het geheel nadenkt, zal merken dat de film eigenlijk ook een beetje een moraal met zich meedraagt. Alfie heeft misschien het leven dat veel mannen wel zouden willen, maar uiteindelijk zie je dat die jongeman toch niet echt veel bereikt in zijn leven.. op geen enkel vlak. En dat maakt hem toch niet erg gelukkig, nee. Ook al probeert hij een masker van onverschilligheid op te zetten.. (:

gauke

Voorspelbaar, wat slap en moralistisch verhaal zonder bijzonderheden met een teleurstellend einde. Het meest interessante speelt zich gedurende de eerste dertig minuten af. Het lukt Jude Law niet om zijn karakter enige diepgang mee te geven, zodat hij mij geen moment in de film 'meenam'.

Thieu92

Toen hij voor de eerste keer tegen 'zichzelf begon te praten (of beter gezegd rechtstreeks de kijker aansprak), had ik even men twijfels of dit wel leuk zou zijn om naar te kijken en te luisteren. Naarmate de film vorderde, vond ik wel dat dit iets extra gaf aan de film. Goede film, maar éénmaal zien is genoeg.

+ de opmerking van de bloemist of de bloemen voor een hem of haar is, vind ik meer dan terecht... De personage leunde soms te vaak naar zijn vrouwelijke kant.

+ het eind? Dit kon toch veel beter. Of misschien heb ik gewoon graag een happy-end.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

De remake is eigenlijk niet zo slecht. Jude Law komt dicht in de buurt van de prestatie van Michael Caine. De rol zit hem als gegoten. De update heeft de film wel goed gedaan. Eén van de pijnpunten van de originele film was dat die toch wat gedateerd was. Het is wat moderner en flitsender geworden. Maar op zich blijft het natuurlijk een romantische komedie met een moraliserende wijsvinger. Leuk sfeertje, bijpassende muziek, maar meer ook niet. En deze film heeft Marisa Tomei. Geen topactrice, maar ik zie haar desondanks altijd graag in een film verschijnen.

avatar van QuentinTarantino

QuentinTarantino

Ik had niet al te hoge verwachtingen van deze film, maar was zeer, zeer blij verrast. Ik ben niet bekend met het origineel, maar die ga ik snel kijken. Over deze versie: Als ik zo even lees, wordt hij sterk ondergewaardeerd. Los van het feit dat deze rol Jude Law perfect past, en hij geweldig speelt, is het niet alleen hij die de film bijzonder maakt. Het onconventionele van de film (het praten in de camera) wordt toch op een conventionele manier verpakt, waardoor het niet storend overkomt. De cinematografie is sowieso dik in orde en de film zwemt in de sfeer. Heel de film dacht ik: Wow, hoezo vind ik dit zo'n leuke film? Het deed echt wat met me... Een voorbeeld: op een of andere manier vond ik de scène in het toilet waar hij de oude man ontmoet enorm sterk en mooi, terwijl ik totaal niet kon benoemen waarom. Maar hoezo zou dat moeten... Het is gewoon een hele, hele mooie film, met knap acteerwerk, een verhaal dat een gevoelig onderwerp met veel emotie weet te brengen en dit alles met een gezonde dosis humor én mooi vormgegeven (en dan heb ik het niet alleen over Sienna Miller). Zo, heb ik toch een beetje aan kunnen geven hoezo dit een meer dan degelijke film is.

scorsese

Matige remake over de vrouwenverslinder Alfie, die zich niet laat binden. De flitsende montage en het constant doorbreken van de vierde wand gaat op een gegeven moment vervelen. Ook valt het verhaal soms wat in de herhaling. De casting van zowel Jude Law als zijn vrouwelijke tegenspeelsters is dik in orde.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

• 2008 stemmen

Degelijke tragikomedie.

Het begint allemaal redelijk hip en aan een goed tempo. De kennismaking met Alfie is lekker luchtig, alsook zijn toch wel niet onaardig vrijgezellenbestaan.

Helaas keert de film al na een dik half uur van genre en krijgen we meer drama, met te veel moraallessen en ongelukkige mensen.

Jude Law als Alfie is niet slecht gecast, maar wanneer het einde nadert, verliezen z'n cameramonologen aan kracht. Het voelt allemaal iets te lang.

Law's vrouwelijke tegenspeelsters doen het allemaal redelijk goed.

Een groot pluspunt aan deze prent is de vormgeving. De montage is zo nu en dan net wat té hip, maar het kleurengebruik is tamelijk fraai en maakt het aangenaam kijken.

avatar van jippie2010

jippie2010

Deze film had voor mij een hoog irritatiegehalte.

Sowieso geen fan van Law en al helemaal niet van het praten in de camera.

Daar kon het verhaal niet veel verbetering aan toebrengen. *2.0

Tarkus

Redelijk goed drama, met een vleugje humor.

Wat me wel stoorde aan deze film is dat hoofdrolspeler Jude Law ook het verhaal vertelt in de camera, niet echt ideaal vind ik.

Het verhaal is wel goed, verveeld heb ik me er zeker niet mee.

Opvallend goede muziek heeft de film ook, maar ook dat is niet zo verwonderlijk, de originele score is van de hand van niemand minder dan Mick Jagger en Dave A. Stewart, die hun nummers ook zelf vertolken, naast de andere vele goede songs die je in deze prent hoort. Alleen al daarom zou je de film willen zien .

Theunissen

Dit soort flauwe, slappe en cliché Komedie / Drama (ook nog met een romantisch tintje) films, zijn niet echt aan mij besteedt. Te lachen valt er eigenlijk niets, maar het verhaal (zeker het eerste gedeelte ervan) wordt wel luchtig verteld (helaas dat laatste woord letterlijk).

Net zoals "jippie2010" (en ook anderen) ben ik ook geen voorstander van iemand (in dit geval Jude Law) die vrijwel continue in de camera praat met flauw en cliché gelul. Ik voelde me ook totaal niet aangesproken met zijn cliché monologen. Visueel mocht de film er wel wezen en hetzelfde geldt voor het grote aantal vrouwelijke schoon, met misschien wel als hoogtepunt Sienna Miller die ook nog eventjes topless is te bewonderen.

Judge Law als "Alfie" vond ik maar een irritant persoon in deze film en de vrouwelijke tegenspelers vond ik nog het beste en leukste acteren, zoals de veteranen Susan Sarandon (die Alfie overigens geweldig te kak zet), Marisa Tomei en Jane Krakowski. De film duurt met circa 95 minuten niet echt lang, maar op een gegeven moment wordt het wel een langdradige, saaie en cliché bedoeling en ben je blij als het einde nadert. Het einde is behoorlijk leeg, althans voor Alfie, maar dat verdiende hij ook wel.

Nee, deze film was duidelijk niet aan mij besteedt en ik hoef hem ook niet meer voor een tweede keer te zien.

avatar van El ralpho

El ralpho

What's it all about?

Op voorhand had ik niet bepaald verwacht dat Alfie de vraag over waar het leven nu eigenlijk om zou moeten draaien zou beantwoorden en hoewel de vraagstelling wel wordt verkend, blijft een bevredigend antwoord dan ook uit. Op de fun factor scoort Alfie helaas ook matig en bewandeld deze titel grotendeels hetzelfde weggetje als de in 2013 uitgekomen Don Jon. Toch is Alfie overall toch echt een paar tandjes minder dan die film omdat de luchtige toon waarmee de film aanvangt al na een half uur verdwenen is, terwijl deze bij Don Jon wat langer behouden bleef. Deze film bevatte over het algemeen ook leukere personages en ik vond Joseph Gordon-Levitt ook nét een wat betere Playboy dan Law is.

Een ding hebben de heren in ieder geval gemeen en dat is hun vreemde keuze voor de wat rijpere dames. Dit zou nog geloofwaardig kunnen zijn geweest als er voor echt mooie dames zou worden gekozen zoals Selma Hayek, Jennifer Aniston of Jennifer Lopez die toch echt van ongeveer dezelfde leeftijd als Jane Krakowski zijn. Want hoewel deze dame wel klasse uitstraalt, kan ik me niet voorstellen dat je hier als jongeman sexueel opgewonden van raakt. Ditzelfde gold in Don Jon voor Julianne Moore ook al, maar laten we het maar op een kwestie van persoonlijke smaak houden.

Alfie laat uiteindelijk overall een beetje een onbevredigend gevoel achter. Misschien heb ik de boodschap zelf wel niet helemaal begrepen, maar in mijn ogen was deze een beetje magertjes. De film had ervoor moeten kiezen om of de luchtige toon uit het eerste half uur wat meer uit te breiden, of meer de diepte in te gaan door bijvoorbeeld dieper op de oorsprong van de bindingsangst van Law in te gaan. Nu zweeft het verhaal te veel aan de oppervlakte om echt interessant te worden, en is er veel te weinig humor aanwezig om het allemaal nog enigszins vermakelijk te houden.

avatar van IH88

IH88

“You're lucky you know. I rarely allow anyone into my flat.”

Swingende film die door de speelse regie en het sterke acteren lang vermakelijk blijft. Jammer genoeg krijgen de dramatiek en de moraliserende boodschap steeds meer de overhand, en dat is zeker niet het sterkste punt van Alfie. Jude Law doet het goed als Alfie en wordt bijgestaan door een sterk rijtje acteurs. En vooral het eerste uur is leuk met genoeg luchtigheid, flair en humor (vooral met Jude Law die rechtstreek in de camera kijkt en tegen de kijker praat). Het einde is gelukkig gespeend van sentiment en lekker ambigu.

avatar van Boenga

Boenga

• 1997 berichten

Trendy kerel fladdert van de ene dame naar de andere - om dan te eindigen met een overdosis aan moraallessen... Zucht.

Jude Law zou deze film toch net tot een 5/10 kunnen duwen.

Helaas, door meer tegen de kijker dan tegen om het even wie anders te praten, lukt hem dat toch net niet.

avatar van stratmans

stratmans

goeie soundtrack

avatar van AnyaH

AnyaH

Een leuke tragikomedie over vrouwenversierder Alfie. De rol is Jude Law op het lijf geschreven. Hij is niet mijn favo acteur, maar de dialogen recht in de camera kijkend zijn geweldig. Hij spreekt daarmee eigenlijk alle mannen aan en geeft tips over what to do and not to do. Vrouwen opletten geblazen dan kun je het herkennen! Er volgen hilarische momenten en af iets serieuzere scenes. Aan het eind komt boontje om zijn loontje, de versierder komt er maar bekaaid vanaf, want de liefde wil nog steeds niet slagen......