I Was a Teenage Werewolf (1957)

Horror / Thriller

geregisseerd door Gene Fowler Jr.
met Michael Landon, Yvonne Lime en Whit Bissell

Een depressieve tiener zoekt professionele hulp bij een hypnosespecialist die hem echter voor zijn experimenten misbruikt en langzaam in een weerwolf laat veranderen.

avatar van Legan
Een redelijke lowbudget zwart/wit tienerhorror met een James Dean look-a-like (voor mij tenminste). Matig in verhaal, acteren, personages, tienerhumor en sfeer. Verder teveel geschreeuw en te weinig wol.

avatar van otherfool
Rebel Without a Cause turns Teenage Werewolf inderdaad.

Eerste helft is behoorlijk amusant, zo'n high-school flick uit de jaren '50 is simpelweg niet te versmaden. Stoere vetkuiven, volgzame blondines, strenge ouders, een begrijpende cop en een dubieus dansnummertje her en der; genieten!

Als onze held éénmaal in een Weerwolf is veranderd (de motivatie van de onmisbare Mad Scientist is overigens een beetje onduidelijk) is het wel een beetje over met de pret; een man in sportjasje en carnavalsmasker; ik kan me engere dingen voorstellen. Einde is ook te plots.

Maar 2* heb ik er nog wel voor over...