I Was a Teenage Frankenstein (1957)

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Herbert L. Strock
met Whit Bissell, Phyllis Coates en Robert Burton

Professor Frankenstein, een professor aan de universiteit, steelt de lichaamsdelen van een aantal atleten die in een vliegtuigcrash om het leven zijn gekomen. Uiteindelijk slaagt hij erin om een jeugdig monster te bouwen, maar kan niet voorkomen dat het beest op de universiteit een ware slachting aanricht.

avatar van wendyvortex
Die Frankenstein is zeer zeker geen teenager, wel een afstammeling van de eerdere doktors Frankenstein die er in de jaren 50 achterkomt waar de fout van zijn voorgangers lag: de lichaamsdelen waren te oud, verse teenagers heb je nodig!
Lichaamsdelen komen hier dan ook zichtbaar in beeld. Verder verloopt er ook een hoop volgens het bekende recept, maar dan overgoten met een fifties-sausje.
Vermakelijk filmpje met een lekkere dosis sadisme en de laatste 3 minuten in kleur.

avatar van Woland
Mja, ik wist wel een beetje wat voor film ik kon verwachten, maar het was alsnog wel erg tam. Frankenstein zelf is inderdaad niet heel erg teenage, zijn slachtoffers cq ingrediënten voor zijn monster zijn dat wel. Maar eigenlijk komt de film nergens echt los, veel actie of gore had ik niet verwacht in een B-horror uit deze tijd, maar dit was wel heel mager qua vaart of spanning. Neem die slachting uit de korte omschrijving ook maar met een korreltje zout.

avatar van John Milton
Woland schreef:
Mjah, die ga ik dan zonder challenge niet kijken, Woland.