• 8.223.599 stemmen

The Kentucky Fried Movie (1977)

Komedie | 80 minuten

Genre: Komedie

Geregisseerd door: John Landis

Met onder meer: Marilyn Joi, Saul Kahan en David Zucker

Releasedatum: 9 november 1978

Over The Kentucky Fried Movie

"This movie is totally out of control!"

Parodie op alle filmgenres van de jaren zeventig met een serie korte losjes verbonden sketches. De film waarmee het trio Jim Abrahams en David en Jerry Zucker (Airplane!, Naked Gun) beroemd werd.

imageimageimageimageimage

Loo (segment "A Fistful of Yen")

Dr. Klahn (segment "A Fistful of Yen")

Cleopatra Schwartz (segment "Cleopatra Schwartz")

Schwartz (segment "Cleopatra Schwartz")

Housewife (segment "Household Odors")

Zichzelf (segment "Headache Clinic")

TV Technician Thrown by Gorilla (segment "A.M. Today")

Guest #1 (segment "Household Odors")

Guest #2 (segment "Household Odors")

Guest #3 (segment "Household Odors")

avatar van Robi

Robi

Ik zou deze film zelf niet meer zo snel uitkiezen om weer eens te zien, maar ik had gisteren (komische) film dag met vrienden en één van de anderen koos deze film om te kijken. Vroeger vond ik dit ook een leuke film, maar nu vind ik er niet zo heel veel meer aan. Al viel hij me wel weer mee, t.o.v. het laatste beeld wat ik bij deze film had, nadat ik hem 10 jaar geleden voor het laatst gezien had.

BBarbie

Uitgezonderd de titel en regisseur John Landis was ik deze film goeddeels vergeten tot ik ‘m onlangs tegenkwam in een MovieMeter Contest. Reden om mijn geheugen eens op te frissen.

Een verzameling veelal absurde spoofs, sommige hilarisch, andere uitermate flauw. Hoewel ik vrees dat ik het meeste binnen de kortste keren opnieuw vergeten zal zijn, heeft de film mij op een aantal momenten toch wel vermaakt.

avatar van mikey

mikey

panjoe schreef:

Sommige stukjes zijn echt te slecht voor woorden natuurlijk. Die met die porno zijn echt te flauw bijvoorbeeld, "show me you're / your nuts", waar haal je het vandaan

Een van de beste sketches ooit!

avatar van Basto

Basto

Haha, net Schlock gezien. Vroeg me al af waar ik die (flauwe) humor van kende. Helemaal vergeten dat deze ook van John Landis is. Bijna even flauw.

avatar van Woland

Woland

Anderhalf uur sketches van nogal behoorlijk wisselende kwaliteit. Het begon behoorlijk slecht en heb na een minuut of tien serieus overwogen om 'm af te zitten, maar even later begon ik toch iets meer in de film te komen en kwamen er soms zowaar beste leuke sketches voorbij (die Kung Fu en Wizard of Oz parodie, bijvoorbeeld). Het blijft lang niet altijd goed, en flauw en melig is het regelmatig, maar toch heb ik me wel redelijk vermaakt.Al zal het niet beklijven.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Verschrikkelijk flauwe puberale humor. Helaas niet voor mij de humor die ik graag zie.

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19438 berichten

Eigenlijk wat Woland zegt. Het begon nogal flauwtjes maar gaandeweg werd het toch leuker. De spoof op Bruce Lee Enter the Dragon vond ik ook een van de leukste. En ja die cinemascène met 'feel around' schitterend bedacht! Vermakelijk zonder meer.

avatar van joolstein

joolstein

Oei... en ik dacht een avondje licht verteerbaar of met een lach. Viel dat even vies tegen! Deze film blijk het eerste brouwsel te zijn van David Zucker, Jim Abrahams en Jerry Zucker. De mannen achter Amerikaanse komedie-films met flauwe humor zoals 'The Naked Gun' (1988) 'Hot Shots!' (1991) of de pareltjes Scary Movie 3, 4 en 5. Nee dit was duidelijk niet het type film waar ik blij van werd of had verwacht! De film bestaat uit korte sketches met persiflages op films, trailers, Amerikaanse ochtendshows en TV commercials. Een concept dat nog steeds wordt herhaald! Ik vind het helemaal niets! Sterker ik vind dit soort grappig (proberen) doen op bestaande films vooral creatieve armoede! Het draait allemaal om zo 'dom mogelijke' humor en zeer voor de hand liggende zaken. Ik zie geen humor in wat is er grappig is aan een man die aan zijn kont krabt of in zijn neus pulkt. Misschien is het ook omdat ik nog nooit een Bruce Lee-film heb gezien Echter vond ik de persiflage maar vooral saai en vervelend, al was dit voor bijna de gehele film van toepassing! Nee helaas was dit voor mij geen goede beleving en tijd.