The Kentucky Fried Movie (1977)

geregisseerd door John Landis
met Marilyn Joi, Saul Kahan en David Zucker

Parodie op alle filmgenres van de jaren zeventig met een serie korte losjes verbonden sketches. De film waarmee het trio Jim Abrahams en David en Jerry Zucker (Airplane!, Naked Gun) beroemd werd.

avatar van Robi
Ik zou deze film zelf niet meer zo snel uitkiezen om weer eens te zien, maar ik had gisteren (komische) film dag met vrienden en één van de anderen koos deze film om te kijken. Vroeger vond ik dit ook een leuke film, maar nu vind ik er niet zo heel veel meer aan. Al viel hij me wel weer mee, t.o.v. het laatste beeld wat ik bij deze film had, nadat ik hem 10 jaar geleden voor het laatst gezien had.

Uitgezonderd de titel en regisseur John Landis was ik deze film goeddeels vergeten tot ik ‘m onlangs tegenkwam in een MovieMeter Contest. Reden om mijn geheugen eens op te frissen.
Een verzameling veelal absurde spoofs, sommige hilarisch, andere uitermate flauw. Hoewel ik vrees dat ik het meeste binnen de kortste keren opnieuw vergeten zal zijn, heeft de film mij op een aantal momenten toch wel vermaakt.

avatar van mikey
panjoe schreef:
Sommige stukjes zijn echt te slecht voor woorden natuurlijk. Die met die porno zijn echt te flauw bijvoorbeeld, "show me you're / your nuts", waar haal je het vandaan
Een van de beste sketches ooit!

avatar van Basto
Haha, net Schlock gezien. Vroeg me al af waar ik die (flauwe) humor van kende. Helemaal vergeten dat deze ook van John Landis is. Bijna even flauw.

avatar van Woland
Anderhalf uur sketches van nogal behoorlijk wisselende kwaliteit. Het begon behoorlijk slecht en heb na een minuut of tien serieus overwogen om 'm af te zitten, maar even later begon ik toch iets meer in de film te komen en kwamen er soms zowaar beste leuke sketches voorbij (die Kung Fu en Wizard of Oz parodie, bijvoorbeeld). Het blijft lang niet altijd goed, en flauw en melig is het regelmatig, maar toch heb ik me wel redelijk vermaakt.Al zal het niet beklijven.