Sometimes They Come Back (1991)

Horror / Drama

geregisseerd door Tom McLoughlin
met Tim Matheson, Brooke Adams en Robert Rusler

Jim Norman keert terug naar zijn geboortedorp om les te gaan geven. In zijn jeugd is zijn broer vermoord door tuig, dat bij dezelfde gebeurtenis omkwam. Nu, dertig jaar later, komen enkele van zijn studenten hem wel heel erg bekend voor. Hij vermoedt dat er iets verschrikkelijks aan de hand is.

Tegenvallende Stephen King verfilming waarin een leraar terugkeert naar het dorp waarin hij is opgegroeid. En waarbij een gebeurtenis uit het verleden hem letterlijk achtervolgt. Niet spannend, soms onbedoeld grappig, maar vooral simpelweg saai. Ook het acteerwerk laat nogal te wensen over en zorgt ook voor een aantal onbedoeld grappige momenten.

avatar van eavymetal
En weer is er een regisseur die de verhalen van Stephen King niet goed op het witte doek weet te zetten! Jammer!

avatar van K. V.
Deze eens bekeken en 'k had er iets meer van verwacht. De film begint nochtans veelbelovend en redelijk mysterieus, maar hoe meer de film vorderde, hoe minder hij werd. Misschien kwam het ook een beetje door de minder geslaagde make-up, maar echt overtuigend was het allemaal niet. Ook jammer dat ze nogal erg melodramatische muziek hebben gebruikt. 'k had eigenlijk ook wel een beetje een ander einde verwacht.
'k vind het wel niet echt een typische Stephen King. De film is een mengeling van drama en horror, al valt het horrorgedeelte heel erg mee.
Nu, superslecht was de film zeker ook niet, maar het is zeker ook geen meesterwerk. Toch blij dat 'k deze eens heb bekeken, maar 'k hoef hem niet meer terug te zien.

avatar van Perry Meer
domme film, ongeloofwaardig, vergezocht, nooit spannend, slecht verhaal
vol flashback om er vervolgens weer allemaal onzin in te stoppen
deze film is nergens goed voor, ja toch wel, voor de bankrekening van broodschrijver King
en zijn kornuiten

1,5 flashback

avatar van Friday the 13 th
De films van Stephen King zitten vaak erg onlogisch in elkaar. Enorm veel plotholes, ook in deze film. Waarom kunnen bepaalde personen die punks zien en anderen niet?

Het einde is vrij moralistisch. Ook de cliché opstelling van goed en kwaad komt erg gedateerd over (de punk die in brand schiet als hij de kerk betreed).

Er zat wel wat spanning in de film en de scène met de maskers was wel een hoogepunt qua sfeerschepping. Voor de rest geen hoogvlieger.

avatar van Perry Meer
Friday the 13 th schreef:

dan begrijp ik je hoge waardering niet van 3,0 sterren?

avatar van Friday the 13 th
3 sterren vind ik niet al te hoog. Dat is net boven de helft. Er zat wel wat sfeer in en de film keek gemakkelijk weg. Verhaalopbouw kon iets beter.

Ik vond het voor de jaren 90 een geweldige film,
je kunt het natuurlijk niet meer met de films van tegenwoordig vergelijken, maar in die tijd heb ik hem een aantal keer gezien : ) en komt ie ook in mijn top 10 voor ( alle tijden )

avatar van Boeikens
Ik houd wel van Stephen King verhaaltjes, ook al is deze niet denderend gemaakt, vond ik de film toch vrij vermakelijk.
Heel wat onlogica maar toch redelijk sfeervol.

avatar van dutchtuga
Dit was vroeger altijd een favoriet van mij. Na herziening begrijp ik nog steeds wel waarom. Sometime They Come Back is weer zo'n typisch King verhaaltje dat niet veel om het lijf heeft maar wel erg sfeervol wordt gebracht, al betreft het hier een tv-film. Simpel maar effectief vermaak.

avatar van jeroentjuhhhhh
Geen idee wat ik ''tegen'' die Stephen King verfilmingen heb. Aan de ene kant hebben ze allemaal een leuk/interessant uitgangspunt -zo ook hier- maar vind ik de regisseurs die ermee aan de slag mogen (evenals de acteurs die erin meespelen) nogal grijs. Weinig persoonlijkheid en bijzonder duf en burgerlijk doorheen alle facetten van de films.

avatar van Left4Dead
jeroentjuhhhhh schreef:

Dat komt omdat Stephen King zich altijd bemoeid met hoe het op beeld gezet wordt. De man kan absoluut leuke verhalen bedenken maar moet gewoon van de set wegblijven.

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.

een leuke film. niet de beste stephen king verfilming maar ook niet slecht.helaas niet op dvd/bluray te vinden.want heb bijna alle stephen king verfilmingen.want ben echt superfan.

avatar van Mr-Mcmovie
Alweer een heel sterk verhaal, maar een iets mindere verfilming van het goede kort verhaal van de meester.

Begon goed, en keek al meteen goed weg, maar naar mate de film op zijn eind begon te lopen werd het wat langdradig, en wat saai. precies of de regisseur niet wist wat te doen, en alles maar snel heeft afgewerkt.

De ware gedaantes van de overleden jongens was kick ass, met een oogje dat er uit flopt, en van die harige klauwen heerlijk nostalgisch.

Ook een cast met een aantal die in de 80's, en 90's nog al eens opdoken in horror films.
Robert Rusler ( die in: A Nightmare On Elm Street part 2 Grady speelt) Robert Hy Gorman (die ook als jonge knaap in Leprechaun mee deed)

Matige King tv film

avatar van wendyvortex
Toch wel een aardige Stephen King-verfilming. Ziet er een beetje uit als een TV-film, maar het verhaal is best heel aardig verteld. Die 1963-nozems zijn ook best fijne griezels. Jammer dan weer van het nogal cheesy eind.

vandaag om 13:56 uur