WarGames (1983)

Alternatieve titel: War Games

Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door John Badham
met Matthew Broderick, Dabney Coleman en Ally Sheedy

Een student breekt, zonder het zelf te weten, in in de centrale computer van het Amerikaanse leger. Daar denkt hij spelletjes te spelen tegen de computer. Maar deze spelletjes zouden weleens het begin kunnen zijn van de Derde Wereldoorlog.

Film is redelijk goed, omdat ondanks dat er eigenlijk niets te zien is behalve een computerscherm, je toch steeds al die overvliegende raketten voor je ziet. Gewoon leuke zondagmiddagfilm. 2,5 ster.

neo (crew)
vond em nog best wel spannend ook al ziet het er allemaal een beetje nep uit.

In de tijd dat Broderick nog wel te pruimen was. Hij had gewoon niet oud moeten worden

avatar van narva77
Nou, hij was ook erg leuk in "You can count on me" toch?

Psies, helemaal mee eens. Goh, wist niet dat het dezelfde persoon was als in deze film.

avatar van narva77
Ik zag deze film op 8 of 9 september 2001 op tv.
De gebeurtenissen een paar dagen later gaven de film wel een andere dimensie...

Ik zie de connectie niet.

avatar van narva77
De dreiging van een grootschalige oorlog misschien???

ik vond hem wel grappig!! ik heb hem ondertussen al weer even niet gezien maar toch blijft hij hangen!! En dat is iets goeds vind ik!! 3*

Film laat leuk zien hoe ongewoon dingen zoals inbellen en computers waren in de jaren 80.

avatar van The Goss
Woensdag gezien in Duitsland. Heettie "KRIEGSPIELE". Klinkt helemaal geweldig. Lekker nagesyngroniseerd. Defcon heet dan Alarmstufe. Mijn vriendin vindt het verschrikkelijk. Ik niet. Blijft geweldig hoe je kunt zien hoe snel de ontwikkelingen in de computerwereld zijn gegaan. Zie je Brodderick iets opslaan op zo'n joekel van een floppydisk. Ik dacht dat het een 3,5 inch geval was, en dan die cursor op een zwart scherm. Doet me denken aan mijn middelbare schooltijd. Het is nadat ik hem al zeker 8 keer gezien heb een nog steeds aardige film. Wordt zelfs in mijn ogen een beetje een cultfilm. 3,5*

avatar van xangadix
Inderdaad lachen, die oude floppies (5,25!)

avatar van Madecineman
Madecineman (moderator)
Al lang geleden dat ik deze film heb gezien. Ik vond hem toen destijds wel erg spannend en bovendien is het een beetje de eerste anti-oorlogsfilm waar ik kennis meemaakte. Door deze film realiseerde ik me ineens dat er in een oorlog helemaal geen winnaars zijn maar slechts verliezers. Toch wel bijzonder. Voor de persoonlijke historische impact geef ik hem daarom 3,5*

avatar van as
as
Wat is er ooit van Ally Sheedy geworden?

Menni
Hoezo? Die is gewoon blijven acteren hoor.. Maar goed, WarGames en The Breakfast Club zullen wel altijd haar glorietijd blijven.

avatar van as
as
Ik heb haar de laatste jaren bar weinig gezien in films. Als ze er al waren dan was het meestal prut

Menni
Omdat jij ze niet gezien hebt, zijn ze prut?

.. nee, je hebt gelijk hoor, maar 't is niet alsof ze compléét in de vergetelheid is geraakt. High Art bijvoorbeeld heeft nog aardig wat positieve respons opgeleverd.

heb het boek vaak gelezen en kwam de film laatst in amsterdam weer tegen. heb hem maar gekocht en de film weer eens gekeken

Er van uitgaande dat hij al meer dan 20 jaar geleden gemaakt is dit zeker een goede film

80s teenage flick thats rockes!!

ik snapte er toen bar weinig van al die internet dingen.

KK2
Ik heb de film vanavond weer gezien, ik heb morgen vrij en een vriend van mij ook, we wilden nog ff filmpje kijken, maar 't was 00.00 uur en de videotheek was al dicht, dus ff naar tankstation en zie daar, wargames in 't rek. We hebben thuis een beamer en groot scherm, dus heb 'm toch nog beetje in de bios gezien .
Blijft een leuke film.

er is wel n manier om in boter kaas en ei altijd tewinnen,maar dan moet je wel als eerste beginnen

gideonvdb
super film in die tijd wou dat ik ook mn rapport cijfers kon veranderen door een simpele knop op de computer helaas, in mijn ogen een klassieker 5 sterren ps. er is geen manier om boter kaas en eieren altijd te winnen tenzij je tegenstander boter op zn kop heeft.

avatar van xangadix
En eieren in zijn ogen.

avatar van D-ark
Deze cultklasieker is echt een aanrader. Met de toen nog jonge Broderick die later zal doorbreken in een goede rol.

us_raider
Volgens mij wordt deze film toch niet uitgezonden momenteel op rtl 7...

avatar van frankenstein
us_raider schreef:
Volgens mij wordt deze film toch niet uitgezonden momenteel op rtl 7...

Ja inderdaad het gebeurt de laatste tijd erg veel dat er ineens een andere film komt als de aangekondigde

sure don't hope so...

avatar van kissyfur
Mijn persoonlijke Koude Oorlog favoriet!

GOEIE FILM!!

Heb hem gisteren op tv gezien en best een aardige film, met een interessante verhaallijn. 3***