Wargames: The Dead Code (2008)

Alternatieve titel: WarGames 2: The Dead Code

Drama / Thriller

geregisseerd door Stuart Gillard
met Matt Lanter, Chuck Shamata en Maxim Roy

Het leven van computerhacker Will Farner wordt ondersteboven gegooid nadat hij in een online terroristen-aanval spel het opneemt tegen overheidssupercomputer Ripley. Ripley werd ontworpen om potentiële terroristen op te sporen. Voor Will breekt de hel los wanneer blijkt dat de overheid achter hem aanzit voor terrorisme.

zeer goede film. echt suppergoed om naar te zien. ik heb hem met spanning zitten bezien. af en toe moeilijk te volgen. het verhaal is zeer goed. is ook goed geacteerd.

Een van de slechtste films die ik ooit heb gezien!

Toen ik de computergame zag om zogenaamd terroristen op te sporen dacht ik even dat het een comedy film was.
Het leek op een soort space invaders uit de jaren 90 en dat dan voor een film met 'high technoligy' van de toekomst.

Ik heb het niet lang volgehouden en de film ook halverwege afgezet.

avatar van RodneyS
Ik vond deze film een beetje vergezocht. Ook was het af en toe erg ingewikkeld. Toch was het geen slechte film en was de spanning wel aanwezig.

avatar van selientje
ik had deel een gezien dus was ik erg benieuwd hoe deze zou zien en hij is erg leuk

goede film

avatar van Nientje1980
Hij zit leuk in elkaar, en leuke special effects.
Dit is nog eens een filmpje waar je gewoon lekker naar kunt kijken.

avatar van Glacier
zeer goede film. echt suppergoed om naar te zien.

en direkt daaronder
Een van de slechtste films die ik ooit heb gezien!

Goede film met een goed verhaal, maar ik bekijk het eerder als een wat 'betere' jeugdfilm.
Een echt diepgaand verhaal is het zeker niet, en je zit natuurlijk ook met het obligate liefdesverhaaltje tussen de 2, dat zoals je kan voorspellen eindigt als een sprookje...

avatar van movie fan
redelijk goeie film , verhaal was goed , cast viel mee . sommige dingen waren misshien wat ver gezocht . maar ik vond de film toch redelijk vermakelijk .4sterren

avatar van b00ts
De film kon ook mij niet echt boeien. Wat ik wel vreemd vind is dat er mensen hier tussen de 0,5 en 4,5 sterren voor geven. Dat houdt in dat je nooit iets slechter gezien hebt, en bijna niks beter. Dat gaat me te ver. Las hierboven ergens "de betere jeugdfilm"....dat klopt denk ik wel.

avatar van aburex
Zogenaamd vervolg op WarGames uit de jaren 80. Op het einde komt de oude computer van de eerste film alles nog redden. Op sommige momenten wel spannend, spijtig dat de acteerprestaties niet van het zijn.

avatar van mnrk
Leuke film om gezien te hebben...

Het verhaal is redelijk net zoals het acteerwerk...alleen haalde de film niet de sfeer van de 1e Wargames film.

avatar van SnakeDoc
Shit, ... verkeerde bekeken. Dacht dat het de versie uit '83 was.
Maar wat is die Amanda Walsh een verschrikkelijke actrice zeg. Ergerde me kapot aan dat kind.

Verhaal zit helaas te vol met toevalligheden, en is daarom maar moeilijk serieus te nemen.
Gewoon te mager uitgewerkt, waardoor het verhaal zo lek als een mandje lijkt.

avatar van Decec
Een goede drama/sf/thriller film...
Spannend verhaal...
Mooi HD kwaliteit...
Perfect camerabeweging...
Heerlijk genoten...

avatar van BlueJudaskiss
Kinderachtige film die zó veel inlevert aan geloofwaardigheid dat het al heel snel irritant wordt. Zoals hierboven al gezegd is het eerder een veredelde jeugdfilm dan een echte thriller.

avatar van Ajax&Litmanen1
Een nog best redelijk dvd-vervolg op Wargames, de redelijk bekende klassieker uit 1983 over een puber die bijna een wereldoorlog startte door gekloot met zijn computer. Dit vervolg is wat vlotter en met meer spektakel, maar is zeker niet boeiender. Daarvoor is het script wel erg wisselend in niveau en geloofwaardigheid. Ook het acteerwerk is bepaald niet hoogstaand van de 2 hoofdrolspelers (dat meisje zag er trouwens wel leuk uit), maar het stoorde me ook weer niet. Wat ik leuk vond was dat de makers best wel regelmatig duidelijke en minder duidelijke knipogen naar het origineel hadden. En het slot is natuurlijk sowieso een mooie ode aan de film van toen. Leuk gedaan en het levert meteen daarmee een voldoende op.

Kleine 3* maar.

avatar van Phantasm
Echt geweldig vond ik dit allemaal niet, leuk voor een keer.

avatar van knusse stoel
Voor de 2e maal in ongeveer 5 jaar bekeken en weer viel het absoluut niet tegen.
De film is enigszins een onlogisch verhaal wat de werkelijkheid betreft, zo gemakkelijk gaat het niet met het opstarten van de 'Minute man' raketten. Het aantal handelingen is veel uitgebreider dan we hier in het verhaal zien. De film op zich is redelijk spannend, natuurlijk "loopt alles in honderd" en begrijpt de één de ander niet of wil deze niet begrijpen. Hierdoor ontstaat een 'explosieve' situatie waardoor Will en zijn vriendin uiteindelijk zelfs bij de geheimzinnige en "dode" maker van "Joshua" uitkomen.
Maar die staat niet te springen om de wereld en de mensheid te redden van een dolgedraaide computer!
De waardering blijft een 7.

p.s. Mooi, dat geluid die toetsen van het vroegere toetsenbord maakten, "klak, klakklakklakklak, klak.
Nu hoor je niets meer als je aan het tikken bent. Is dat jammer?