Switchback (1997)

Actie / Thriller

geregisseerd door Jeb Stuart
met Dennis Quaid, Danny Glover en Jared Leto

De film vertelt 2 verhalen. De een over FBI agent Frank LaCrosse (Dennis Quaid), die een onbekende seriemoordenaar op het spoor is. Nadat de naamloze moordenaar Franks zoon ontvoert, wordt hij van de zaak gehaald. Tegen de orders van de FBI in gaat hij door met zijn speurtocht. In het andere verhaal maken we kennis met een oud-spoorwegenwerknemer (Glover), die een lifter meeneemt door de met sneeuw bedekte bergen.

avatar van Carl
Matig. Alles was matig in deze film. Niet slecht - niet echt goed......ergens tussenin. net als die auto halverwege de film

avatar van ViggøJøhnny
Vermakelijke film
Ik heb der wel van genoten met een zak chips en een fles cola

avatar van dalma
het is spijtig dat deze film net geen 3 sterren krijgt, nochtans meer waard. de film zit goed in elkaar, en ik heb me dan ook geen seconde verveeld. Ik wou net gaan slapen toen ik bij het zappen deze film zag. Ik heb met veel plezier nog 2 uur langer opgebleven.

avatar van van duijn
Euh...en waarom geef je dan 5 sterren?

Maar goed, ik vond de film een beetje saai. Was niet spannend en redelijk voorspelbaar. Nette acteerprestaties en een aardig verhaal.
*2.5

avatar van DwarreI
Ik vind de rol van Danny Glover erg sterk in deze film, kreeg heel erg de creeps van hem terwijl hij normaal gesproken enkel sympathieke rollen voor zijn rekening neemt..

Switchback is een lekkere aktie/thriller die lekker weg kijkt met een zak chips en een lekker glas cola.

avatar van Skrean
Staat als een huis.

Prima rol van Danny Glover, maar de film was in zijn geheel veel te langdradig.
Had er toch wat meer van verwacht met een cast als deze.

avatar van eavymetal
De film is redelijk vermakelijk, maar tóch had er meer in gezeten.

avatar van Roger Thornhill
Aparte film. De dader is al vrij snel bekend, maar eigenlijk gaat het daar ook niet om : twee bijna geheel losstaande plotlijnen, vier boeiende hoofdpersonen, fantastische en zeer sfeervolle lokaties en een uitstekende rol van Dennis Quaid als de verbeten FBI-agent.

Aardig zijn ook de interviewtjes op de Nederlandse DVD-uitgave, waarin de regisseur onder andere vertelt dat hij een soort North by Northwest wilde maken, een spannende thriller die zich grotendeels in de buitenlucht afspeelt. En vooral bijzonder grappig hoe Danny Glover bij zijn multi-angle-interview steeds moet vermijden te zeggen dat hij de schurk is en dus allemaal alle andere dingen over zijn personage vertelt

Spannend. Danny Glover heel goed als gewetenloze killer. Dennis Quaid ook top.
Wel een stel zinloze moorden maar dat schijnt te horen bij een serial killer.

avatar van %%%%%%
Het concept van de film is simpel : Een kat en muis spel tussen een serie moordenaar en verbeten politie man. Dit concept is al tallozen keren uitgevoerd en zal ook nog meerdere keren voorbij komen. Het is zeker niet erg, want met een juiste visie, idee en focus kan het gewoon prima werken.

Deze film heeft ook een eigen interessant scenario in handen, maar de film wordt eigenlijk genekt door de overbodige zij plotjes die :

1) slecht uitgeschreven zijn
2) niks toevoegen
3) de spanning weghalen

Vooral het het derde punt is zeer spijtig, want de film had mij al vanaf de eerste sec te pakken gekregen dankzij de hele lekkere besneeuwde sfeer die op het beeld getoverd werd. Aan de sfeer van de film heeft het zeker niet gelegerd en ze wisten ook goed dat de locatie een potentiële meerwaarde heeft voor de film. Het begin van de film was ook nog niet zo zeer slecht al waren er wel al wat scheurtjes te ontdekken ( al irriteerde het nog niet zo ) en alles van het verhaal lag nog open. Al gaat het al snel bergafwaarts als de verzuurde FBI agent binnenkomt wandelen en de sheriff melodramatische trekjes begint te vertonen "goed we hebben 2 potentiële seriemoordenaars in een auto" dacht ik.

Hier had ik dan maar mijn hoop op gevestigd en buiten de op dat moment veelal geswitcht tussen de oninteressante zij plotten ging het ook al al snel mis tussen het potentieel interessant steekspel. En is het wachten op het aankomend einde. Mijn overheersend gevoel bij de film is toch : gemiste kans.

avatar van Toontje G
Aardige film. In het begin een beetje aan de trage kant maar het blijft wel boeiend. Heb er geen spijt van dat ik er aan begonnen ben.

avatar van rep_robert
Best een trage film, maar de sfeervolle beelden in de sneeuw maken een hoop goed. Een goede spanningsboog aan de film toevoegen en het zou echt een veel betere film zijn geweest, nu blijft het uiteindelijk toch wat halfbakken allemaal. Misschien komt het ook wel doordat Glover uiteindelijk een te vriendelijk gezicht heeft voor de rol die hij speelt waardoor ik de spanning nooit heb gevoeld.

avatar van missl
Deze film heeft 2 verhaallijnen. Eentje gaat over een politieman die naarstig op zoek is naar een moordenaar, de andere gaat over Danny Glover die Jared Leto meeneemt als lifter. Ik vind Danny Glover over het algemeen een heel sympathieke kerel, zijn hoofd alleen is al sympathiek, nou in deze film leer je hem van een andere kant kennen. Hoe het sympathieke hoofd met een andere rol ineens om kan slaan naar iets engs. Duurt allemaal net iets te lang naar mijn smaak maar is prima om eens gezien te hebben.

avatar van knusse stoel
Ik heb deze net overgenomen en ben benieuwd hoe hij bij mij overkomt. De meningen zijn nogal verdeeld bij de anderen. We zullen zien!

avatar van K. V.
Deze eens meegepikt en het was geen slechte film, maar misschien mocht het tempo iets hoger liggen, want het was toch niet altijd even boeiend. De cast deed het nochtans niet slecht, maar de film mocht misschien een half uurtje korter.
Nu niet meteen een must-see, maar toch de moeite om eens mee te pikken als hij op tv of zo passeert.

avatar van Tiany
Goeie thriller, bij momenten zeer spannend.

avatar van trebremmit
Verrassend goede film, had ik niet verwacht met zo'n laag gemiddelde.

Een goed verhaal in een mooie en sfeervolle omgeving met prima acteurs!