Cobra (1986)

Actie / Thriller

geregisseerd door George P. Cosmatos
met Sylvester Stallone, Brigitte Nielsen en Reni Santoni

Een seriemoordenaar plaagt de stad, en een agent met de bijnaam Cobra is hem op het spoor. Cobra komt er achter dat de moordenaar eigenlijk een groep getrainde huurmoordenaars is, met banden met de politie. Om zijn missie te volbrengen zal hij in z'n eentje te werk moeten gaan.

avatar van Basto
bugels schreef:

Nog z'on opmerking hé ...en ik ga Chuck erbij halen!

Chuck is een schaap!

avatar van Ajax&Litmanen1
DDT schreef:

Als jij Cobra beter vind dan John Wick dan scheelt er toch wel iets met jou se

En als je zoals ik Cobra en John Wick beiden een magere 3 sterren hebt gegeven?

avatar van Left4Dead
Nou... ik denk dat de confrontaties allemaal wel klaar zijn.
Niet echt constructief meer voor een goed verloop.

avatar van Basto
Ajax&Litmanen1 schreef:

En als je zoals ik Cobra en John Wick beiden een magere 3 sterren hebt gegeven?

Dan moet je Cobra hoognodig herzien. ?

avatar van Lebarron
Cobra is een typisch Stallone-actievehikel. Het is niet zijn beste maar nog altijd wel zeer vermakelijk. Het verhaal is gebaseerd op het boek Fair Game van Paula Gosling dat in 1995 met Cindy Crawford en Billy Baldwin is verfilmd onder die titel. Stallone speelt Cobretti een no-nonsense cop die jacht maakt op de Nightstalker, een seriemoordenaar die vrouwen bruut vermoord. Eigenlijk is het een bende gestoorden die graag samen komen in een verlaten loods en dan met bijlen tegen elkaar aan slaan en New world order prediken om vervolgens op pad gaan om te moorden. Ik vond dit meer iets voor een middeleeuwse setting dan in Los Angeles van de jaren 80 maar goed. Er is een doorbraak in de zaak als er een getuige is, deze word gespeeld door Brigitte Nielsen destijds mevrouw Stallone. Cobretti moet haar beschermen tegen de Psycho's. De film is zeer goed maar wil ietwat veel in een te kort tijdsbestek vertellen en laat daarom nogal wat plotholes open en de kijker achter met vragen. De grootste vraag is hoe hebben die gekken elkaar leren kennen? We hebben het over de tijd voor het internet. Lijkt me toch niet dat je een contactadvertentie in landelijke dagbladen kan zetten waarin je contact zoekt met andere psychpaten die geloven in New World Order, graag met bijlen tegen elkaar slaan en seriemoorden plegen zonder dat de politie en de geestelijke gezondheidszorg bij je op de stoep staan.

Supernatural schreef:
een mooie film.met goeie actie.ook een prima vehaal.lekkere 80's muziek.een goeie cast.toch wel 1 van de betere stallone films.

Net weer gezien.blijf bij mijn vorige mening.heb me weer prima vermaakt.heb de film nu op bluray gezien,beeld is zeker beter en ook scherper.geluid is ook goed.dit is toch wel een van mijn favoriete 80's actiefilm.

avatar van umbra
Vond dit als tiener echt zo'n geweldige film, nu nog steeds meer dan lekkere actie-thriller met een heerlijke Stallone, zoals hieronder ook reeds gezegd. Ik vond er altijd zo'n donker creepy sfeertje doorheen de film hangen, met die sekte, die messen en bijlen, Lee Garlington als vrouwelijke 'flik' en sektelid, Brian Thompson als de 'Night Slasher', die zijn mimiek, vond die heerlijk psycho. Ja die heb ik echt zot gekeken, zo als 12-18jarige, dan hele tijd niet meer gezien, maar soms was ik dan weer op zoek nr deze film, dat beeld alleen al, van in die hangar, met dat geluid vd bijlen en messen tegen elkaar, was er een waardoor ik deze echt wou terugzien en blijft gewoon über vette actie-thriller die hier naar mijn inziens een té lage score heeft en ga zelfs mijn score van 3.5 nr 4/5 zetten.

avatar van max cady
Lebarron schreef:
Billy Baldwin

William Baldwin ...

max cady schreef:

William Baldwin ...

U heeft gelijk zo staat het in zijn paspoort maar zijn roepnaam is Bill of Billy. Zo staat het ook op Wikipedia en op IMDB. Ik begrijp daarom niet goed waarom deze actie nodig was.

avatar van max cady
Lebarron schreef:
Ik begrijp daarom niet goed waarom deze actie nodig was.

Dat lijkt me logisch. Omdat ik hier niet van op de hoogte was. Dat zijn de meeste mensen niet lijkt mij anders zou deze naam (Billy) wel op de poster/hoes staan net als de naam van Cynthia Ann waarvan de meesten wél weten dat haar roepnaam Cynthia is.

max cady schreef:

Okay dank u wel voor de correctie dan. Nederland kan nu weer rustig slapen, een nationale ramp is voorkomen dankzij Max Cady.