• 15.780 nieuwsartikelen
  • 178.141 films
  • 12.218 series
  • 33.989 seizoenen
  • 647.194 acteurs
  • 199.041 gebruikers
  • 9.373.582 stemmen
Avatar
 
banner banner

Cobra (1986)

Actie / Thriller | 87 minuten
2,74 971 stemmen

Genre: Actie / Thriller

Speelduur: 87 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: George P. Cosmatos

Met onder meer: Sylvester Stallone, Brigitte Nielsen en Reni Santoni

IMDb beoordeling: 5,8 (85.020)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 10 juli 1986

  • On Demand:

  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Cobra

"Crime is a disease. Meet the cure."

De seriemoordenaar "Night Slasher" is op moordtocht in de stad, en agent Marion Cobretti met de bijnaam "Cobra" is hem op het spoor. Cobra komt erachter dat de moordenaar eigenlijk een groep getrainde huurmoordenaars is, met banden met de politie. Om zijn missie te volbrengen zal hij in z'n eentje te werk moeten gaan.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Lieutenant Marion 'Cobra' Cobretti

Sergeant Gonzales

Night Slasher

Captain Sears

Detective Monte

Supermarket Killer

Chief Halliwell

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van neo

neo

  • 15435 berichten
  • 10035 stemmen

de actiescenes zijn echt klote en stallone is al helemaal van een laag niveau.


avatar van Blindfold

Blindfold

  • 800 berichten
  • 1318 stemmen

Het computerspelletje op m'n commodore 64 was nog best leuk.


avatar van petey

petey

  • 1901 berichten
  • 3828 stemmen

Ja wat wil, als Stallone de dwerg de cure is, blijft de misdaad natuurlijk welig tieren.

Sla over, gebruik je tijd voor iets nuttigers, zoals het verwijderen van onkruid tussen de straattegels.


avatar van Diesel

Diesel

  • 9411 berichten
  • 0 stemmen

Standaard 'Stallone flick'.

Cliché, hersenloos en slap. Wel een paar scènes die amusant te noemen zijn.

1.5/5.0


avatar van bennie jolink

bennie jolink

  • 391 berichten
  • 2408 stemmen

deze film is zo slecht dat ie eigenlijk best grappig is. alle cliches over motorrijders, stoere agenten die buiten hun boekje gaan en gemene boeven met pistolen zitten erin! aanrader dus!


avatar van empirekees

empirekees

  • 1597 berichten
  • 2401 stemmen

Die one-liner alleen al


avatar van willum

willum

  • 114 berichten
  • 107 stemmen

Cobra is echt zo'n typische jaren 80 macho film. Ik kan dit soort films altijd wel waarderen. In Cobra geeft wat mij betreft Brian Thompson's ook zijn beste optreden. Hij is bijna net zo goed als Kurtwood Smith (Clarence Boddicker) uit Robocop.

"You wanne go to hell with me.... hah... pig!" gewedig, vooral als er spuug meekomt als hij pig zegt. Super ! Je kunt de testosteron bijna proeven in deze film. Weinig text veel agressie en geweld en een klein knipoogje humor.

Wat is dat eingelijk voor wagen trouwens waar Sylvester in rijd in deze film?

3,5 sterren van mij...


avatar van Quentin

Quentin

  • 10202 berichten
  • 8551 stemmen

Lekker foute (typisch jaren '80) film 2/5


avatar van Derkje

Derkje

  • 230 berichten
  • 0 stemmen

Willum heeft gevoel voor humor.

Met producenten als GolaM en Globus is het verwonderlijk dat Stallone ooit nog aan de bak is gekomen, had zeker geld nodig. Het begin is aardig, maar als je de bad guys ziet, is het hele niveau al bekend. Kijk liever naar een goede film


avatar van Diesel

Diesel

  • 9411 berichten
  • 0 stemmen

Derkje schreef:

Willum heeft gevoel voor humor.

Wat dacht je van:

Willum geeft de voorkeur aan andere 'soorten' films.


avatar van willum

willum

  • 114 berichten
  • 107 stemmen


avatar van saske

saske

  • 271 berichten
  • 0 stemmen

dit vind ik wel een goeie film met een geweldige rol toch wel voor brian thompson (leuk om die bezig te zien).


avatar van xangadix

xangadix

  • 1618 berichten
  • 4501 stemmen

Voor mij is dit jeugdsentiment ten top. Ik vond hem vroeger zo ontzettend spannend. Terwijl hij (laten we er geen doekjes om winden) NERGENS OP SLAAT!


avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

  • 4645 berichten
  • 2100 stemmen

Ik vond hem niet heel erg beroerd ofzo, hoor. Ik heb me prima vermaakt. Al zakte de film wel hopeloos in tijdens de eindgevechten, echt een voorspelbare locatie weer (waarom vluchten mensen toch ALTIJD weer fabrieken in op het laatst? Het liefst smederijen met tonnen vloeibaar staal, waar alles in volle werking is, maar nergens is een arbeider te zien).

Wel grappig op zich, deze film is een soort Rambo 4. Rambo is niet langer commando maar verleent zijn diensten als een soort Dirty Harry aan de LAPD.

3 sterren


avatar van djelle

djelle

  • 6070 berichten
  • 0 stemmen

willum schreef:

Cobra is echt zo'n typische jaren 80 macho film. Ik kan dit soort films altijd wel waarderen

Ik ook! Qua inhoud is alles nogal zwak en cliché, maar visueel heel vermakelijk en actiebevredigend. Eén flik tegen al de rest... Een man van weinig woorden maar overschot aan munitie. Een spierbundel met een zonnebril die zo stoer mogelijk met de slechterikken afrekent, terwijl hij met een opvallend gek accent wat oneliners en stomme opmerkingen eruitkraamt.... Zalig gewoon. Typisch maar fantastisch.

Haal een biertje uit de koelkast, doe een zak nootjes open, plaats desnoods een knap ding naast je in de zetel, en geniet van deze aaneenschakeling van actiescenes vol wapengekletter, coole clichés, machotoestanden, stunts, achtervolgingen, grappige oneliners en ontploffingen. Heerlijk! (4)


avatar van Ramon K

Ramon K

  • 13575 berichten
  • 0 stemmen

Ok. Mijn broek zakt nu echt af.....


avatar van Quentin

Quentin

  • 10202 berichten
  • 8551 stemmen

Deze rotzooi is natuurlijk vermakelijk en leuk voor met een biertje erbij te drinken, maar je moet wel in de gaten houden dat het rotzooi blijft ..... 4 sterren zijn totaal niet te rechtvaardigen .......


avatar van sn@ke

sn@ke

  • 2077 berichten
  • 888 stemmen

Vind het echt een verademing op mm die djelle . Op elke afgebroken , amusante , hersenlose actiefilm geeft hij een topscore met zowaar een erg degelijke argumentatie waar ik me wel in kan vinden. ( al overdrijft hij soms , maar z'n standpunt is duidelijk )


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2064 stemmen

Waarom is het zo raar dat Djelle 4 sterren geeft ? Een stem is puur persoonlijk. Als hij zich op en top vermaakt heeft, dan geef ik hem groot gelijk dat hij een film (die in kwaliteit wat minder is, volgens velen), een hoge waardering geeft. Niet iedereen hoeft met de kwaliteit-is-belangrijk-massa mee te lopen.


avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

  • 4645 berichten
  • 2100 stemmen

Hear, hear.


avatar van tims

tims

  • 209 berichten
  • 415 stemmen

U-96 schreef:

Waarom is het zo raar dat Djelle 4 sterren geeft ? Een stem is puur persoonlijk. Als hij zich op en top vermaakt heeft, dan geef ik hem groot gelijk dat hij een film (die in kwaliteit wat minder is, volgens velen), een hoge waardering geeft. Niet iedereen hoeft met de kwaliteit-is-belangrijk-massa mee te lopen.

Je hebt helemaal gelijk. Ieder zn smaak.

Das boot is ook geen echte kwaliteitfilm toch? Toch zijn er mensen die hem mooi vinden...mag toch


avatar van Ramon K

Ramon K

  • 13575 berichten
  • 0 stemmen

Waarom is het zo raar dat Djelle 4 sterren geeft ?

Ik vind het inmiddels echt niet meer raar hoor.

Pas weer een stukje herzien. Heb 't opgegeven na de scene in de winkel. Een idiote Stallone die in zijn slechtste performance ooit de woorden You're the disease, I'm the cure uitkraamt om vervolgens een totaal clichematige badguy neer te knallen behoort tot de grote dieptepunten van de filmgeschiedenis. Ernest Goes to Jail is een meesterwerk vergeleken met deze ongelooflijke bocht. Dit kun je niet goedpraten met je standaard 'originele actiescene's, luchtig vermaak-praatje'. Dit is je reinste bocht. Verder moet iedereen stemmen wat ie wil natuurlijk, maar je maakt het mij iig verrekte moeilijk om je nog serieus te nemen Djelle. Onder de juiste omstandigheden en in de juiste gemoedstoestand is zelfs het breien van een trui aangenaam tijdsverdrijf.......


avatar van djelle

djelle

  • 6070 berichten
  • 0 stemmen

U-96 schreef:

Waarom is het zo raar dat Djelle 4 sterren geeft ? Een stem is puur persoonlijk. Als hij zich op en top vermaakt heeft, dan geef ik hem groot gelijk dat hij een film (die in kwaliteit wat minder is, volgens velen), een hoge waardering geeft. Niet iedereen hoeft met de kwaliteit-is-belangrijk-massa mee te lopen.

Mooi gezegd! Bedankt ook aan Sn@ke, captain pervert en Tims. Ik word hier telkens weer aangevallen door dezelfde figuren als Ramon K en dergelijke.... Op den duur krijg je bijna geen ademruimte meer om je persoonlijke smaak te plaatsen.

Ramon K schreef:

Verder moet iedereen stemmen wat ie wil natuurlijk, maar je maakt het mij iig verrekte moeilijk om je nog serieus te nemen Djelle.

Dit snap ik dus niet. Dus iedereen die zoiets erg vermakelijk kan vinden, kan dus niet serieus genomen worden? (Je weet trouwens dat ik van alle genres hou, maar dit terzijde) Als ik andere maatstaven hanteer om sterren te geven vanuit mijn persoonlijke standpunten (die je nu allang kent) is mijn mening minderwaardig en niet serieus te nemen? Zoals U-96 het zegt: niet iedereen hoeft het volgens de kwaliteit is belangrijk-visie te bekijken. Als ik andere dingen zie die mij facineren (zoals de heerlijke clichés en grappige stommiteiten en gemakkelijke maar vette actie) en als ik mij nu heerlijk vermaakt heb als actiefan en zodoende dan ook volgens mij juiste sterren geef is dat toch mijn persoonlijke mening vanuit mijn visie? Dat is niet beter of slechter of minderwaardig maar gewoon anders.

Er zijn trouwens veel luchtige actiefilms ook die ik totaal niet geslaagd vind. (red heat, the specialist...) Ik vind wel duidelijk niet alle hersenloze genrefilms geslaagd hoor. Nog een misverstand: zelfs zonder die ideale omstandigheden blijft deze film even vermakelijk! De bier en nootjes-opmerking plaatste ik er gewoon bij als suggestie voor extra plezier.

Discussieer gerust over de correctheid van maatstaven of filmkwaliteit of wat dan ook, maar doe dit met wederzijds respect, ga niet overal gaan verkondigen dat mijn mening en standpunten niet serieus genomen mogen worden.

Lees eens goed je eigen bericht: weer zeer uit de hoogte en zoveel mogelijk deze simpele actiefilm afbreken. Typisch een ik-heb-filmkennis-en-ik-zal-dergelijke-hersenloze-genrefilms zoveel mogelijk afbreken domme massa die alles slikt-ik weet wel beter- staaltje. Mijn idee over jou was totaal al niet meer in die richting, maar als je op zo'n agressieve en vernederende manier blijft mijn meningen en maatstaven als ongeldig, onserieus te laten uitschijnen, en dergelijke films zo de grond inboord, dan steun je toch dit beeld dat ik eigenlijk niet mag hebben van jou?

Probeer gewoon respect te hebben voor ieder zijn mening, quoteringen en maatstaven (visie) die hij daarvoor gebruikt. Als je er totaal niet mee akkoord gaat, probeer het dan op een normale manier te weerleggen, overtuigen i.p.v. de ander belachelijk te maken en niet serieus te noemen. Of schrijf desnoods hoe jij erover denkt, maar niet vanuit een werwerping van de ander zijn visie.

Ik zeg: You're the disease, I'm the cure!


avatar van FisherKing

FisherKing

  • 18696 berichten
  • 0 stemmen

Schei toch eens uit om die hersenloze niemendalletjes zo op te hemelen..... Waarom is 1 post nooit genoeg ?

Ja, en ik steun Ramon.


avatar van djelle

djelle

  • 6070 berichten
  • 0 stemmen

Wat bedoel je? Ik zet altijd 1 post, maar als men mij zo aanvalt en mij belachelijk maakt, mag ik me toch verdedigen? Bovenstaande post gaat niet zozeer over deze film ophemelen trouwens, eerder een vraag naar respect voor andermans visie en smaak.

DAARBIJ: Ik zeg dat ik niet alle hersenloze genrefilms zo heerlijk vind, (ophemel zoals jij dat noemt) ik heb wel degelijk ook hierin mijn maatstaven. Jullie posts zijn altijd zo aanvallend ipv constructief...


avatar van PartyMarty

PartyMarty

  • 3165 berichten
  • 1311 stemmen

willum schreef heel lang geleden:

Wat is dat eingelijk voor wagen trouwens waar Sylvester in rijd in deze film?

Coole bak idd! Volgens mij is het een '50 Mercury: http://www.sacredkarts.org/kar...

Stallone speelt Marion Cobretti. Grappig als hij geconfronteerd wordt met het vrouwelijke van zijn voornaam, dat hij zegt dat ie idd liever Alice oid had geheten.


avatar van FisherKing

FisherKing

  • 18696 berichten
  • 0 stemmen

djelle schreef:

Bovenstaande post gaat niet zozeer over deze film ophemelen trouwens, eerder een vraag naar respect voor andermans visie en smaak.

Dat snap ik. Ophemelen is een bijna slechte/dode film een 4 geven (maar das persoonlijk, geef ik onmiddelijk toe.)

DAARBIJ: Ik zeg dat ik niet alle hersenloze genrefilms zo heerlijk vind, (ophemel zoals jij dat noemt) ik heb wel degelijk ook hierin mijn maatstaven. Jullie posts zijn altijd zo aanvallend ipv constructief...

Onze posts zijn meestal corrigerend natuurlijk. Het gros vind dit een mierenneukfilm waarbij alle filmwetmatigheden met voeten worden getreden.

Het feit dat jij ons (toch wel erg serieuze filmkijkers) tot absolute degradanten wil verplaatsen kan een toorn in het oog van deze of gene zijn. Het is dus de meer de toon die je aanslaat. En daarom is het niet vreemd dat je aangevallen wordt. Dat jij slecht gemaakte films tot 4 of 5 sterren wilt belonen, prima, maar ga het gros hier niet beleren dat dat niet zo is. Dat is als je slechte films met alle moeite van de wereld omhoog wil prijzen. Eigenlijk heb ik dan nog liever wat simpelere berichtjes als " ik vind dit 4 sterren"


avatar van djelle

djelle

  • 6070 berichten
  • 0 stemmen

Oeioei, dat is totaal mijn bedoeling niet hoor: jullie verplaatsen tot absolute degradanten, of het gros beleren of dergelijke! Ik geef gewoon een cijfer en zet er een bericht bij waarom ik dat al dan niet een heerlijke of geslaagde film vind. Een heel persoonlijke opvatting.

Dat er mensen op reageren is natuurlijk normaal, zeker bij films die zeer negatief beoordeeld worden. (of omgekeerd) Maar dit zie je toch overal over heel de site? Er zijn toch duizenden (soms heel lange) discussies op MM? (Die trouwens soms ver af van de film zelf zijn)

Het zou niet eerlijk zijn moest je bv eisen dat ik enkel simpele korte berichtjes als bovengenoemd mag plaatsen ipv een samenvatting van mijn ervaringen, (daarvoor hou ik ondermeer zo van deze site, dat ik mijn bevindingen eens kwijt kan) terwijl zoveel anderen dit ook doen. Er is toch geen verschil? Komaan, Crewmedewerkers kunnen toch ook eens verkeerd zijn...


avatar van kappeuter

kappeuter (crew films)

  • 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Tarantino houdt ook van hersenloos vermaak Ramon. En doordat 'ie zo'n liefhebber is, heeft 'ie Kill Bill kunnen maken. Heb jij nog profijt van!

Maar mag het nu aub weer over Cobra gaan?


avatar van FisherKing

FisherKing

  • 18696 berichten
  • 0 stemmen

djelle schreef:

Oeioei, dat is totaal mijn bedoeling niet hoor: jullie verplaatsen tot absolute degradanten, of het gros beleren of dergelijke! Ik geef gewoon een cijfer en zet er een bericht bij waarom ik dat al dan niet een heerlijke of geslaagde film vind. Een heel persoonlijke opvatting.

Dat er mensen op reageren is natuurlijk normaal, zeker bij films die zeer negatief beoordeeld worden. (of omgekeerd) Maar dit zie je toch overal over heel de site? Er zijn toch duizenden (soms heel lange) discussies op MM? (Die trouwens soms ver af van de film zelf zijn)

Het zou niet eerlijk zijn moest je bv eisen dat ik enkel simpele korte berichtjes als bovengenoemd mag plaatsen ipv een samenvatting van mijn ervaringen, (daarvoor hou ik ondermeer zo van deze site, dat ik mijn bevindingen eens kwijt kan) terwijl zoveel anderen dit ook doen. Er is toch geen verschil? Komaan, Crewmedewerkers kunnen toch ook eens verkeerd zijn...

Excusez moi. Geef gewoon ook wat commentaar dat uit het hart komt.

Nee je hebt gelijk. Wij crew members zijn ook mensen natuurlijk.

Ik gaf een soort review. Maar dat was natuurlijk niet bedoeld om je mond te snoeren, en ik heb overdreven, allah, wie doet dat niet in discussies.