Threshold (2003)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Chuck Bowman
met Nicholas Lea, Jamie Luner en Steve Bacic

Het ruimteveer Oklahoma is teruggekeerd met meer dan alleen de crew aan boord: tijdens reparatiewerkzaamheden aan de telescoop van de Hubble drong een fragment van een meteoor zich in de huid van één van de astronauten en zo nam hij genetisch materiaal van buitenaards leven mee terug naar aarde. Nu zoekt deze zich snel evoluerende insectachtige levensvorm gastheren om naar het volgende vraatzuchtige stadium te muteren. Als de drempel massaal wordt bereikt, zwermen ze uit - en dan leeft de mensheid voor eeuwig in angst of zal de rest van de evolutie het zonder de mensheid moeten stellen.

avatar van xangadix
Typisch zo'n film die je na een paar dagen gewoon weer vergeten bent. Niet echt slecht, maar bijzonder... nee.

avatar van akira124
Geen insect aan 0.5

avatar van T.Bos
Jammer dat ze de serie van tv hebben gehaald. Zo'n spannend thema. Dit is echt een aanrader voor SF-fans. Vooral van het soort a la Mimic

avatar van T.Bos
O ja, de film is een aanfluiting in vergelijking met de serie. Hier en daar nog enigszins de moeite waard, maar over het algemeen bagger. Het beloofde te veel en je zag te weinig.

Dooz
Leuk onderwerp, slecht verfilmd... B-film naar mijn idee.

avatar van aburex
Wat een ongelooflijke slechte film. Heb nog nooit van de serie gehoord, maar ik kan dan wel begrijpen dat hij van TV is gehaald als de afleveringn va dit niveau als de film waren. Bestat erzoietsals een Z-film?

avatar van Tup&Joep
Bijna alles was slecht aan deze film. Er zat totaal geen logica achter.

avatar van 606
Ik heb een zwak voor dit soort film, kan er niks aan doen. Maar goed er moet ook een publiek zijn voor deze films.

avatar van Decec
Een goede SF/Actiefilm...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Redelijk HD kwaliteit, teveel geruis...
Prima achtergrond geluid/
muziek (Dolby Digital)...

avatar van Roger Thornhill
Een astronaut die door een meteorietenregen is getroffen blijkt het een en ander naar aarde mee te hebben genomen : Species 2 anyone? Niet zozeer slecht alswel goedkoop en voorspelbaar, met als enige lichtpuntje de spontaniteit van Jamie Luner.