• 8.303.631 stemmen

The 12 Disasters of Christmas (2012)

Sciencefiction | 86 minuten

Genre: Sciencefiction

Geregisseerd door: Steven R. Monroe

Met onder meer: Ed Quinn, Roark Critchlow en Kaj-Erik Eriksen

Plot The 12 Disasters of Christmas

Het is kerstavond wanneer een onheilspellende donkere ster aan de hemel verschijnt. Kan deze ster het teken zijn dat 'de dag des oordeels' nabij is? Wanneer zware aardbevingen en natuurrampen de steden verscheuren, lijkt het er op dat het einde der tijden is aangebroken. Een kleine groep van helden zullen samen moeten werken om de wereld te redden van de ondergang.

image

avatar van Mr. Chiel

Mr. Chiel

Een kerstfilm én een rampenfilm, 2 van m'n favoriete genres. Het is best een origineel gevonden verhaal dat met wat betere acteurs en effecten best een goede film zou kunnen hebben opgeleverd. Nu was het 't allemaal weer net net, zoals bij veel Syfy films. Een 6je...

avatar van filmfan1967

filmfan1967

Deze film werd hier net als in de VS in december 2012 voor het eerst op Syfy uitgezonden. Ik vraag me - gezien het zeer beperkte aantal stemmen tot nu toe (4) - af of ik tot de zeer weinigen behoor die Syfy-films leuk vinden.

Ik vond het een aardig idee om rond kerst een rampen/kerstfilm uit te brengen en aan te haken bij de Maya-voorspelling dat de wereld in december 2012 zou vergaan. Ik heb met kerst namelijk al snel genoeg van al die zoetsappige kerstfilms.

De film kwam voor mij wat langzaam op gang, de film kreeg pas vaart toen de dorpelingen besloten dat de dochter geofferd diende te worden om het naderende einde van de wereld te voorkomen. Ook waren de special effects niet altijd even geslaagd. Gezien het leuke plotidee en het feit dat ik me uiteindelijk prima vermaakt heb met deze film, ben ik wel te spreken over deze film.

avatar van 606

Helemaal met de 2 voorgangers eens.

avatar van Phantasm

Phantasm

Film met een leuk bedacht verhaal dat lekker wegkijkt.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Leuke film die aardig bedacht is en sciencefiction en kerst bij elkaar brengt.

Het is niet een film die echt blijft hangen maar goed genoeg om kijkers te krijgen die het waarderen. Over het verhaal vertel ik verder niets want dat is goed genoeg voor een film en het acteren was ook goed genoeg. De film komt wat traag op gang maar loopt daarna goed. Daarom een totaal van 3 sterren.

avatar van martinlun

martinlun

Matige rampenfilm voor even tussendoor, de special effects zijn wat belabberd. Ook werd er niet best geacteerd. Het verhaal is redelijk/goed maar naar mate het verhaal vorderde werd het wel erg voorspelbaar. Nergens werd het echt spannend. Niet echt een aanrader.

avatar van dwid

dwid

Vermakelijk b-filmpje, beetje simpel, maar goed vol te houden.

avatar van Bantavoer

Bantavoer

Ik heb me niet verveeld bij deze film. Werd goed geacteerd en special effects ging. Hoewel die tornado wel beter had gekund. Leuk verhaal waar inderdaad meer in gezeten had.

avatar van dvdcrusher

dvdcrusher

Matig B filmpje al heb ik er nog veel slechtere gezien. Een aantal special effects waren best aardig maar ook niet meer dan dat. Acteerprestaties zijn matig, verhaal is ook matig. Matige film dus ook matige score, nipt 3 sterren