The 12 Disasters of Christmas (2012)

Sciencefiction

geregisseerd door Steven R. Monroe
met Ed Quinn, Roark Critchlow en Kaj-Erik Eriksen

Het is kerstavond wanneer een onheilspellende donkere ster aan de hemel verschijnt. Kan deze ster het teken zijn dat 'de dag des oordeels' nabij is? Wanneer zware aardbevingen en natuurrampen de steden verscheuren, lijkt het er op dat het einde der tijden is aangebroken. Een kleine groep van helden zullen samen moeten werken om de wereld te redden van de ondergang.

avatar van Mr. Chiel
Een kerstfilm én een rampenfilm, 2 van m'n favoriete genres. Het is best een origineel gevonden verhaal dat met wat betere acteurs en effecten best een goede film zou kunnen hebben opgeleverd. Nu was het 't allemaal weer net net, zoals bij veel Syfy films. Een 6je...

avatar van filmfan1967
Deze film werd hier net als in de VS in december 2012 voor het eerst op Syfy uitgezonden. Ik vraag me - gezien het zeer beperkte aantal stemmen tot nu toe (4) - af of ik tot de zeer weinigen behoor die Syfy-films leuk vinden.

Ik vond het een aardig idee om rond kerst een rampen/kerstfilm uit te brengen en aan te haken bij de Maya-voorspelling dat de wereld in december 2012 zou vergaan. Ik heb met kerst namelijk al snel genoeg van al die zoetsappige kerstfilms.

De film kwam voor mij wat langzaam op gang, de film kreeg pas vaart toen de dorpelingen besloten dat de dochter geofferd diende te worden om het naderende einde van de wereld te voorkomen. Ook waren de special effects niet altijd even geslaagd. Gezien het leuke plotidee en het feit dat ik me uiteindelijk prima vermaakt heb met deze film, ben ik wel te spreken over deze film.

avatar van 606
Helemaal met de 2 voorgangers eens.

avatar van Phantasm
Film met een leuk bedacht verhaal dat lekker wegkijkt.

avatar van knusse stoel
Leuke film die aardig bedacht is en sciencefiction en kerst bij elkaar brengt.
Het is niet een film die echt blijft hangen maar goed genoeg om kijkers te krijgen die het waarderen. Over het verhaal vertel ik verder niets want dat is goed genoeg voor een film en het acteren was ook goed genoeg. De film komt wat traag op gang maar loopt daarna goed. Daarom een totaal van 3 sterren.

Matige rampenfilm voor even tussendoor, de special effects zijn wat belabberd. Ook werd er niet best geacteerd. Het verhaal is redelijk/goed maar naar mate het verhaal vorderde werd het wel erg voorspelbaar. Nergens werd het echt spannend. Niet echt een aanrader.

Vermakelijk b-filmpje, beetje simpel, maar goed vol te houden.

Bantavoer
Ik heb me niet verveeld bij deze film. Werd goed geacteerd en special effects ging. Hoewel die tornado wel beter had gekund. Leuk verhaal waar inderdaad meer in gezeten had.

avatar van dvdcrusher
Matig B filmpje al heb ik er nog veel slechtere gezien. Een aantal special effects waren best aardig maar ook niet meer dan dat. Acteerprestaties zijn matig, verhaal is ook matig. Matige film dus ook matige score, nipt 3 sterren