The Final Storm (2010)

Canada / Duitsland
Horror / Actie

geregisseerd door Uwe Boll
met Lauren Holly, Luke Perry en Steve Bacic

Een vreemdeling, genaamd Silas, vlucht van een allesvernietigende storm. Silas vindt vervolgens onderkomen in de boerderij van Tom en Gillian. Silas lijkt de enige te zijn die Tom en Gillian kan helpen hun zoon te zoeken. Maar naast de grote storm zijn er nog meer uiterst gevaarlijke krachten aan het werk.

avatar van Metalfist
Nieuwe Uwe Boll is altijd iets om naar uit te zien

avatar van narva77
narva77 (crew)
Met Luke Perry (Dylan uit "Beverly Hills 90210")

avatar van Uier
Een typisch Boll keuze, me dunkt. .

Matig "boll" filmpje, er zit toch wel de hele film een bepaalde spanning, maar het eind is echt een anticlimax.
Vond het gezwabber met de camera op een gegeven moment vervelend worden.

Ik snap eigenlijk niet dat er nogal negatief stemming over deze film. Ik vind deze film wel goed film, niet topper maar gewoon goed.

avatar van 606
Aardige filmpje met de nodige spanning en voorspelbaar einde.
Rest acteerwerk is niet van al te hoge kwaliteit.
Effecten zijn ook niet slecht.

3 sterren

avatar van dutchtuga
Zeker een aardige film. Boll bewijst nogmaals dat hij met origineel en serieus materiaal best een goede film kan maken. Final Storm blinkt niet uit in zijn regie, maar weet tot de laatste minuut te boeien. De acteurs zijn prima op elkaar ingespeeld, de muziek is eens niet irritant voor een Boll film en het laatste shot vond ik persoonlijk erg tof. Ook is de setting een schot in de roos. Het desolate gevoel was goed voelbaar. Toch is Final Storm geen hoogvlieger als Rampage dat bijvoorbeeld wel is. Het camerawerk is vaak slordig, de kadrering vaak net niet en het script had wat meer op het apocalyptische gericht kunnen zijn in plaats van veel actie en reactie tussen de protagonisten. Toch weer een voldoende voor Uwe Boll. De vierde die ik een film van hem geef inmiddels. Een nette 3* voor deze.

avatar van barcam
Teleurstelling na het fantastische "Rampage". Eerste stuk is oersaai en sleept zich vooruit, daarna betert het iets en op het einde zakt alles als een pudding in elkaar. Spijtig met een beter script en zelfde acteurs zou dit misschien iets beter kunnen zijn.

avatar van Phantasm
Dit moet je leuk vinden, is niet mijn smaak. Voor de liefhebber.

avatar van Number23
Zo wat een einde zeg, beetje heel erg anticlimax tjongetjonge.
Sowieso geen Uwe Boll fan(al heb ik wel bijna al zijn films gezien)
En dit is al de 7e film van hem die niet aan de 3* komt

avatar van Diederik58
De titel dekt de lading niet.
Teleurstellend. Wat een fut-einde,

movielife
eindelijk een film met luke perry

avatar van Gabyvon
wow ... super slecht is teveel gezegd...maar slecht is deze film wel....slap in elkaar gezet....script is gewoonweg onder niveau..

Best wel onderhoudende thriller/drama die de aandacht weet vast te houden.

avatar van markel66
Meningen zijn nogal verschillend, de moeite waard om te kijken dus.
Bedankt voor de reactie's

avatar van vranque
Het weet de aandacht vast te houden als er drie kwartier uit de film gesloopt zou worden. Boll is niks en ook weer alles. Onmiskenbaar talent maar deze keer niet.. Zoals zo vaak.

avatar van markel66
Ze zijn trouwens niet hun zoon maar hun hond kwijt ????
en daar wordt ook niet naar gezocht.
twee verhaallijnen door elkaar heen, maar geen van twee
komt echt goed uit de verf.

Verder niet veel bijzonder, 2 *

movielife schreef:
eindelijk een film met luke perry

Of, oh nee een film met Luke Perry

Geen aanrader

tijdens de film hoopte ik, en verwachte ik dat er nog iets ging gebeuren, daarom bleef ik kijken. Opeens is de film afgelopen. Dit is jammer met een beetje fantasie had je best een spannend einde aan deze film kunnen brouwen. Dat gedoe met die sterren hadden ze beter weg kunnen laten.

avatar van joey1973
Jammer van het einde, veel zaken worden niet duidelijk.
Alleen daarom maar 2 sterren, anders een stuk hoger

ik geef 2.5 ster het gaat de film.

raar einde anders was de film wel oke

Ik was een beetje sceptisch door Luke Perry, maar moet toegeven dat ik hem hier uitmuntend
goed vind.

Heerlijke sfeer in deze film, het einde vond ik persoonlijk ook geslaagd. Ben onder de indruk van
deze film.
De meesten zullen dit geen horror noemen, maar dit is horror waar ik van hou.

Als jullie meer van dit soort films weten, hoor ik het graag.

avatar van Mr. Chiel
Als je een rampenfilm wil zien moet je deze niet kijken. Als je een goede film wil zien moet je deze film ook zeker links laten liggen. Wat een brol! Het verhaal sleept zich maar voort en dan het einde met die sterren die 1 voor 1 'uit gaan' en dan de wereld vergaat. Kom nou toch! .

avatar van DDT
DDT
hoogtepunt vd film : Lauren Holly in haar blote borsten

avatar van Thorak
Je bedoelt waarschijnlijk de siliconen van Lauren Holly? Die zijn overigens ook maar 1 keer in een flits (half) zichtbaar.

Het einde van de film is zoals eerder gezegd wat aan de matige kant, verder is er opzich weinig mis met deze film. Een film die tegen horror aan leunt als een soort Stephen King light.
De synopsis hierboven klopt voor geen kant! Niet alleen dat ze hun zoontje zoeken, maar ook dat Silas hun daar mee zou kunnen helpen. Ook is er niets bovennatuurlijks of wat voor een "gevaarlijke krachten" dan ook...