The Final Storm (2010)

Canada / Duitsland
Horror / Actie

geregisseerd door Uwe Boll
met Lauren Holly, Luke Perry en Steve Bacic

Een vreemdeling, genaamd Silas, vlucht van een allesvernietigende storm. Silas vindt vervolgens onderkomen in de boerderij van Tom en Gillian. Silas lijkt de enige te zijn die Tom en Gillian kan helpen hun zoon te zoeken. Maar naast de grote storm zijn er nog meer uiterst gevaarlijke krachten aan het werk.

avatar van 606
Aardige filmpje met de nodige spanning en voorspelbaar einde.
Rest acteerwerk is niet van al te hoge kwaliteit.
Effecten zijn ook niet slecht.

3 sterren

avatar van dutchtuga
Zeker een aardige film. Boll bewijst nogmaals dat hij met origineel en serieus materiaal best een goede film kan maken. Final Storm blinkt niet uit in zijn regie, maar weet tot de laatste minuut te boeien. De acteurs zijn prima op elkaar ingespeeld, de muziek is eens niet irritant voor een Boll film en het laatste shot vond ik persoonlijk erg tof. Ook is de setting een schot in de roos. Het desolate gevoel was goed voelbaar. Toch is Final Storm geen hoogvlieger als Rampage dat bijvoorbeeld wel is. Het camerawerk is vaak slordig, de kadrering vaak net niet en het script had wat meer op het apocalyptische gericht kunnen zijn in plaats van veel actie en reactie tussen de protagonisten. Toch weer een voldoende voor Uwe Boll. De vierde die ik een film van hem geef inmiddels. Een nette 3* voor deze.

Best wel onderhoudende thriller/drama die de aandacht weet vast te houden.