Dancer in the Dark (2000)

Denemarken / Duitsland / Nederland / Italië / Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Zweden / Finland / IJsland / Noorwegen
Muziek / Drama

geregisseerd door Lars von Trier
met Björk, Catherine Deneuve en Peter Stormare

Het is 1964. De Oost-Europese Selma (Björk) emigreert met haar zoon Gene naar Amerika. Ze werkt dag en nacht in de fabriek voor het bestaan van haar zoon. Selma ziet slecht en heeft een erfelijke ziekte waarbij ze uiteindelijk blind zal worden. Gene heeft deze ziekte ook. Selma spaart haar geld om een toekomstige oogoperatie voor Gene te betalen. Desondanks heeft Selma genoeg levensenergie. Elke avond repeteert ze haar rol 'Maria' voor de musical 'Sound of Music' in een theater. Hoewel ze niet goed kan zien, gaat ze ook graag naar de film. Vriendin Kathy gaat dan vaak mee om Selma te vertellen wat er op het scherm te zien is. In de glamourwereld van films en theater kan Selma haar eigen leven even vergeten en voor een moment gelukkig zijn.

Jordy, we zijn het eens.

Valt me zwaar tegen Jordy

avatar van Jordy
Jordy (admin)
ja sorry mij ook

FisherKing
Compleet met Jordy eens

Compleet met Jordy eens

Tja, zo ga ik die film natuurlijk nooit kijken....

Nog zo'n ding wat ik in de kast heb liggen.

avatar van Ramon K
Gewoon kijken die hap! Schitterende film!

Gewoon kijken Jos2, je moet je eigen filmsmaak ontwikkelen.

gimli f
Inderdaad, mee eens. Het is een aparte film.... dus probeer maar.

Apart.....->....dus.......?

probeer maar! (staat er toch)

Ik heb hem gezien (staat er toch?).

mijn reactie sloeg op jouw vragende post.

Leg uit...?
Hoezo is een aparte film een film die je 'dus' moet kijken?
Er zijn nogal wat aparte gedrochten.

Gewoon kijken deze film!

FisherKing
Afrader.
beter is het om het eerste uur over te slaan..

Afrader.

Ik had het niet tegen jou...

Leg uit...?
Hoezo is een aparte film een film die je 'dus' moet kijken?

De film won Cannes, dus zal hem wel eens kijken. Heb hem toch.

avatar van Yak
Yak
Heb hem toch.

Ja hallo, waar hebben we het dan over?

avatar van Redlop
Net niet te melodramatisch en van Bjork werd ik echt vreselijk ontroerd. Heel mooie acteerprestatie. Camera zwiept van links naar rechts, zoomt in en uit, stelt scherpt terwijl de film draait. Springers worden ook toegelaten. Geweldig eigenlijk. Alles in dienst van het thema.

avatar van Redlop
Alhoewel...bij nader inzien...net wel iets te dramatisch. Het was wel allemaal ellende. Toch 4 *

chica
he gaste
dit was echt een mooie film
ik heb nog nooit zo hard gehuild
Ik dacht dat ik erin bleef!

avatar van Jordy
Jordy (admin)
doet me aan de eerste Daredevil teaser denken

Niet alleen grappig maar ook zeer toepasselijk.

kappeuter (moderator)
Jullie dagelijkse Dancer in the Dark poster

Wow, die vind ik zelfs nog mooier.
Ik kan nauwelijks wachten tot morgen kapp!

chica
waarom heeft de regisseur z§n naam zo belachelijk groot op de voorkant staan?

avatar van Yak
Yak
chica schreef:

waarom heeft de regisseur z§n naam zo belachelijk groot op de voorkant staan?

Vind ik ook belachelijk. Dat zie je bij meer van zijn films.