Mon Homme (1996)

Alternatieve titel: My Man

Frankrijk

geregisseerd door Bertrand Blier
met Anouk Grinberg, Gérard Lanvin en Valeria Bruni Tedeschi

Marie is een mooie, jonge hoer die geniet van haar werk. Ze biedt mannen troost en 'echte' liefde. Op een avond ziet ze een zwerver liggen tussen de vuilnisbakken voor haar woning. Het is Jeannot, die haar grote liefde wordt. Ze neemt hem in huis, geeft hem eten en kleren. Ze vraagt hem haar pooier te worden, maar dan natuurlijk wel een aardige. Alles wat ze zal verdienen, wil ze aan hem geven. Hij stemt er mee in, maar gaat intussen naar bed met andere vrouwen, die hij overhaalt ook voor hem als hoer te werken. De politie houdt hem echter in de gaten. Op een dag wordt hij opgepakt en tot vijf jaar cel veroordeeld. Marie hoort tijdens het politieverhoor van Jeannots activiteiten, ze wist van niets. Beroofd van haar grote liefde vraagt ze een jongen in een cafe om met haar te trouwen en kinderen te krijgen. Zo wordt Marie huisvrouw en moeder. Jeannot komt vrij, maar om Marie terug te krijgen moet hij haar eerst om vergeving vragen.