Raising Helen (2004)

Komedie / Drama

geregisseerd door Garry Marshall
met Kate Hudson, Joan Cusack en Helen Mirren

In de film draait het om Helen (Kate Hudson), een jonge vrouw die de assistente is van de directeur van een modellenbureau. Haar wereld komt op zijn kop te staan als haar zus en zwager omkomen in een auto-ongeluk. Helen blijft achter met hun drie kinderen.

avatar van john mcclane 2
inderdaad behoorlijk sentimenteel.
de tranen worden met veel dwang er uit geperst.
maar ik ben de doelgroep niet.
middelmatig.

Mooie film, met Kate Hudson en Hayden Panettiere, lekkere combinatie

avatar van Phantasm
Leuk in elkaar gezette film die lekker wegkijkt.

avatar van arno74
Typische zoete en warme film over een jonge onkundige moeder die opeens voor de kinderen van een overleden familielid moet zorgen. Erg cliché, maar ook erg genietbaar, mits je hiervan houdt, en ook wel een van de betere binnen dit subgenre. Kate Hudson levert een fraaie prestatie af. Fijne wegkijker, een ruime 3*.

avatar van ForrestHanks
Kate Hudson zorgt dat de film zo leuk is om te zien. Als zij niet de hoofdrol had was het alleen maar een heleboel sentinenteel gezeur geweest.

Tegenvallende film over een carrièrevrouw die plots voor drie kinderen moet zorgen als haar zus overlijdt. Een clichématig verhaal met clichématige personages. Het verloop is voorspelbaar en de humor is aan de belegen kant. Ook gaat de film te lang door. Zelfs de fijne cast weet het geheel er niet echt beter op te maken.

avatar van Tina77
Een zeer zwaar onderwerp luchtig gebracht. Grappige momenten maar vooral ook zeer ontroerende momenten. Al kwamen die vaakst van de kinderen ipv Helen. Ik vind Kate Hudson hier niet bijster goed spelen, voor zover ik haar al heb bezig gezien. Zo bijvoorbeeld het moment dat het ene meisje haar veters knoopt... Een pluim voor het kind en foei Kate je er zo gemakkelijk van afbrengen... Soit details ? toch leuk om gezien te hebben zeker weten.

Raising Helen gaat over Helen(Kate Hudson), een jonge carrierevrouw die werkt voor een modellenbureau. Haar leven is een groot feest want ze bezoekt glamoureuze partys en gaat uit in dure clubs . Haar leven verandert van de een op andere dag wanneer ze na het overlijden van haar zus en zwager hun kinderen erft. Iedereen denkt dat Helen het niet zal redden en even lijkt het ook die kant op te gaan wanneer ze haar haar baan kwijtraakt. Ze moet noodgedwongen een baan in een autohandel aannemen. Tot ieders verbazing gaat het verrassend goed. De film doet wat het moet doen maar ook niet meer dan dat en met de cast had er wel iets meer uitgehaald mogen worden. Naast Hudson zien we onder andere John Corbett, Joan Cusack en Hayden Panettiere. Helaas vliegt de film op het eind uit de bocht. Helen krijgt haar oude baan terug met nog meer salaris. Jammer want daarmee doet de film afbreuk aan het verhaal en de boodschap die hij heel de film wil vertellen.