• 158.149 films
  • 9.644 series
  • 28.789 seizoenen
  • 607.426 acteurs
  • 353.083 gebruikers
  • 8.846.234 stemmen
Avatar
 
banner banner

The Deep End (2001)

Thriller / Drama | 101 minuten
2,95 213 stemmen

Genre: Thriller / Drama

Speelduur: 101 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Scott McGehee en David Siegel

Met onder meer: Tilda Swinton, Goran Visnjic en Jonathan Tucker

IMDb beoordeling: 6,5 (11.885)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 29 november 2001

  • On Demand:

  • Google Play Bekijk via Google Play
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Amazon Prime Niet beschikbaar op Amazon Prime
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot The Deep End

"How far would you go to protect your family?"

Door de veeleisende job van haar echtgenoot staat Margaret Hall zo goed als alleen voor de opvoeding van haar kinderen. Haar zoon Beau is een tiener, die de wereld van de volwassenen met vallen en opstaan ontdekt. Wanneer Margaret op een morgen het lijk van de minnaar van Beau terugvindt nabij hun huis, gaat ze tot het uiterste om haar kind te beschermen...

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Externe links

Video's en trailers

Reviews & comments


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Glacier

Glacier

  • 149 berichten
  • 67 stemmen

Het verhaal is niet zo bijzonder maar het gaat er om hoe het wordt uitgewerkt en dat was erg goed.

Sfeervol en mooi in beeld gebracht.

***1/2


avatar van tonniedorrie

tonniedorrie

  • 125 berichten
  • 111 stemmen

Het verhaal is juist wel heel goed , het is lang geleden dat ik deze film heb gezien maar hij is me altijd bijgebleven over de liefde van een moeder voor haar kind en wat ze daar allemaal voor doet nee echt .. ik vond de moeder fenominaal spelen .

met het verbergen van het lijk en dat ze dan ook nog voor de hele familie moet zorgen , waar ze alleen voor staat met een man op afstand je kon de zorgen op haar gezicht aflezen daarom omdat ik m zo goed vind 4*


avatar van gauke

gauke

  • 9852 berichten
  • 13069 stemmen

Spannend, onderhoudend en origineel en bovendien uitstekend gespeeld.


avatar van Tarkus

Tarkus

  • 6409 berichten
  • 5314 stemmen

Prima film met een uitstekende Tilda Swinton.

Goed uitgewerkt scenario met een overtuigende Swinton die ik steeds liever bezig zie.

Ook de Goran Visnjic is me enorm bevallen, heb nog niet veel van die man gezien maar wat hij hier toont beloofd veel goeds.


avatar van KarlPopper

KarlPopper

  • 55 berichten
  • 4364 stemmen

Zelden een film gezien waarbij ik mij zo opwond over de (vanuit een psychologisch oogpunt) totaal ongeloofwaardige plotwendingen. Vraag toch gewoon aan je zoon wat er gebeurd is...


avatar van AGE-411

AGE-411

  • 10217 berichten
  • 708 stemmen

di 2 maart om 23.05 op 2BE


avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

  • 13163 berichten
  • 0 stemmen

allmodcons schreef:

Aardige remake van de film noir klassieker "The Reckless Moment"(1949) van regisseur Max Ophuls.

Niet helemaal. Het is een nieuwe verfilming van de roman The blank wall van Elisabeth Sanxay Holding.

Ik kan me vinden in zowel de kritiek als de loftuitingen, wat voor mij de doorslag geeft is het toch sterke spel van Swinton en de stijlvolle weergave van dit verhaal. Maar, ik kan er niet onderuit, erg spannend is het niet bepaald en sommige keuzes zijn toch wat far fetched. De nipte drie sterren blijven staan.


avatar van sweinsteiger

sweinsteiger

  • 2278 berichten
  • 0 stemmen

KarlPopper schreef:

Vraag toch gewoon aan je zoon wat er gebeurd is...


SvV

  • 105 berichten
  • 0 stemmen

Ik vond het echt helemaal niks. Slaapverwekend, saai en ongeloofwaardig. Volgens mij is het voor liefhebbers van het drama genre niet eens zo een slechte film maar totaal niet mijn ding.

Ik irriteerde me aan de hoofdpersoon, het was ongeloofwaardig dat de stoere crimineel na een preekje van mevrouw meteen goed geworden is en het was saai.

1*


avatar van K. V.

K. V.

  • 4029 berichten
  • 3551 stemmen

Het is zeker geen slechte film, maar ook niet direct een waw-film. Het verhaal wist me wel te boeien, de acteerprestaties waren oké, maar toch is er iets dat 'k het toch geen topper vindt. Misschien door de iet wat rare wending van de afperser, dat het misschien niet meer volledig geloofwaardig leek.

Nu, 'k heb het me niet beklaagd dat 'k deze eens heb meegepikt via tv, maar een kijkbeurt is voor mij voldoende.


avatar van gauke

gauke

  • 9852 berichten
  • 13069 stemmen

Een soort film noir, een combinatie van een trhiller en een liefdesdrama: onderhoudend, spannend, betrokken, ingewikkeld en schrander geschreven (de film deed mij aan Hitchcock denken in zijn beste dagen). Een verhaal over misleiding en blackmail, een verhaal dat laat zien dat moederliefde de meest hevige van alle liefdes is, met gevoelige beelden en complexe personages gespeeld door een sublieme cast; een film waarbij je je als kijker voortdurend betrokken voelt. "Een voorbeeld wat puur filmmaken inhoudt", las ik. Mee eens!


avatar van Badalamenti

Badalamenti

  • 23122 berichten
  • 3411 stemmen

gauke schreef:

Een soort film noir, een combinatie van een trhiller en een liefdesdrama: onderhoudend, spannend, betrokken, ingewikkeld en schrander geschreven (de film deed mij aan Hitchcock denken in zijn beste dagen).

Erg originele neo-noir die ook mij aan Hitchcock doet denken.

Geen idee waarom dit lage gemiddelde !?


avatar van Movsin

Movsin

  • 7443 berichten
  • 7972 stemmen

Abstractie gemaakt misschien voor het slot waarbij ge de waarschijnlijkheid van het gebeuren kunt betwijfelen, is dit een goed opgebouwde en spannende thriller met alleszins een knappe Tilda Swinton.


avatar van blurp194

blurp194

  • 4126 berichten
  • 3350 stemmen

Sterk begin, maar ergens halverwege raakte ik een beetje op afstand. Jammer, want het concept is sterk, en vooral Tilda Swinton zet een sterke rol neer. Als de andere rollen even indrukwekkend waren neergezet en voor het middengedeelte de timing en spanningsboog wat beter waren geweest... Toch nog steeds een leuke film.


avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

  • 8645 berichten
  • 3975 stemmen

Inderdaad is het vanuit psychologisch oogpunt vaak ongeloofwaardig: Zo communiceren moeder en zoon bitter weinig met elkaar; sst, het woord homo mag zeker niet uitgesproken worden, en ook die kerel met die videoband is wel heel toevallig... Swinton is wel geweldig sterk in haar rol als moeder; hoever ze als moeder bereid is te gaan om haar zoon te beschermen. Verder maakt ze ook medeleven en schaamte wakker in haar afperser, en ontwikkelt een speciale band met hem. . De zoon mocht wat mij betreft een grotere rol in het geheel hebben. Los van enkele punten van kritiek vond ik het toch een goed geregisseerde film die spannend was op een bijzondere manier. The Deep End verdient een veel beter gemiddelde.


avatar van Phantasm

Phantasm

  • 6377 berichten
  • 6310 stemmen

Prima onderhoudend drama dat wel leuk is bedacht.


avatar van Bobbejaantje

Bobbejaantje

  • 1575 berichten
  • 1695 stemmen

Toch wel een film met enkele vrij originele insteken voor wat ik gewend ben doorgaans te bekijken. Het spel met de (seksuele) identiteiten houdt de hele film stand tot en met scène met het auto-ongeluk zonder dat het ooit wordt uitgesproken. Nu ja de videotape met Jonathan Tucker is natuurlijk explicieter dan expliciet.
Tilda Swinton draagt als vrouw de broek in deze film zullen we maar zeggen. De mannen in haar familie blinken hier uit in passiviteit (Tucker), fragiliteit (de opa) en afwezigheid (de echtgenoot op zee). Een aantal van haar keuzes zijn discutabel - zoals het feit dat ze niet aandringt bij haar zoon naar de ware gebeurtenissen bij het dodelijk ongeluk - maar dat zorgt dan wel voor een onderhoudende film. Thriller? Echt spannend wordt het nooit, maar wel boeiend om naar te kijken. Misschien omdat het zo’n realistisch randje heeft dankzij de inbreng van ‘housewife’ Swinton. Ze is iemand die zich helemaal wijdt aan haar gezin. Maar naar het einde toe lijkt er toch nog passie in het spel te komen. Dat is ook te zien aan het kleurgebruik (vermoed ik) wanneer ze zich begint te kleden in het rood (passie) en haar chanteur/would be lover Goran die rondrijdt in een rode wagen. Hun scene bij het auto-ongeluk is dan ook een meesterlijk hoogtepunt van de film. Rond het personage van Goran heb ik me de hele tijd afgevraagd of hij nu voor de mannen was of niet. Zijn laatste woorden lijken het tegendeel uit te wijzen … maar het mysterie blijft een beetje aangezien hij zijn zin niet heeft kunnen afmaken.

Goed om een keer gezien te hebben dus. Al vond ik de toon van de film misschien een tikje te mellow. Anderzijds heeft dat meer met mijn smaak te maken dan met de kwaliteit van de film.