Taegukgi Hwinalrimyeo (2004)

Alternatieve titels: Brotherhood | Tae Guk Gi: The Brotherhood of War | Taegukgi | 태극기 휘날리며

Zuid-Korea
Drama / Oorlog
140 minuten / 148 minuten (director's cut)

geregisseerd door Je-kyu Kang
met Dong-Kun Jang, Bin Won en Hyeong-jin Kong

In 1950 breekt er oorlog uit tussen het communistische Noord-Korea en het kapitalistische Zuid-Korea. Terwijl ze met hun familie op de vlucht zijn worden twee broers meegenomen naar het front, om daar te vechten voor de vrijheid van hun volk. Eén van de broers wil zo snel mogelijk een medaille halen, zodat hij z'n jongere broer naar huis kan sturen.

avatar van Diederik58
Ik zou mij niet direct de sfeer laten verpesten door zulke details.
De rest van de film maakt het weer goed.

Laat mijn profielwerkstuk nou net over de Koreaanse Oorlog gaan en laat nou net deze film over dat onderwerp gaan. Ik interesseer me erg voor oorlog dus het zou mooi zijn om te weten wanneer deze film uitkomt in Nederland.

Wat zal ik eens over deze film zeggen?
Één van de betere oorlogsfilms na Saving Private Ryan, dat wel, maar de cliché-scènes die zogenaamd ontroerend of zelfs sentimenteel moesten zijn, zie ik als HET minpunt van deze grotendeels uitstekende film. Het acteerwerk was realistisch en geloofwaardig en, soms, typisch "Aziatisch". Wat de oorlogsbeelden betreft: realistisch, overzichtelijk. Weinig negatieve kritiek te brengen.

Waar ben je dit gaan kijken?

GerwinF
Hij is gewoon al te zien op dvd hoor met engelse subs (regio 1). Mooie edities overigens.

Een vriend van mij had één of ander import.

GerwinF schreef:

Waar dan?
Ben hier fucking benieuwd naar

GerwinF
Ik heb deze gekocht: http://www.hzeeland.nl/~gfiliu...
deze is te koop op yesasia

Je hebt ook nog deze: http://www.09dvd.com/other/rig...
deze is te koop op http://www.09dvd.com/

Voor beide versies heb je wel een creditcard nodig, maar ik wil hem zonodig wel voor je bestellen. Over mijn versie ben ik erg tevreden, gewoon nette engelse subs (behalve bij de extra's). En een zeer mooie (stevige) verpakking. De hoes is dus niet blauw (zoals plaatje 1) maar zwart met een zilvere inprint.

Zeer zeker een goede film. Eindelijk eens een goede oorlogsfilm waar geen amerikanen/britten enz. in voor komen.!

Heb hem met nl subs gezien.

Een prachtige film, en ook een film waarmee je emotioneel wordt meegesleurd. Ik zou hem 5 sterren geven, maar omdat veel dingen duidelijk gejat zijn van Saving Private Ryan 0,5 aftrek. Maar 4,5 ster is nog steeds niet slecht.

Heb hem hier al een paar maanden liggen met ned subs. Heb hem pas vandaag gekeken. Hele mooie film, maar een ding snap ik ni echt goed. Het gevecht tussen de gegijzelden in een kuil, daar deed die jongen ineens aan mee terwijl hij de hele tijd voor die communisten op kwam, Waarom?

Prachtige film, het feit dat 'ie niet engels gesproken wordt maar engels ondertiteld is ben je na 5 minuten al vergeten.
Jammer dat er zo weinig mensen zijn die de moeite nemen om een film als dit te bekijken.
Goed meeslepend verhaal, ze hadden wat mij betreft wel iets meer de kant van de vriendin van Jin-Tae mogen belichten. Verder niks te klagen, heb me 148 min lang geen seconde verveeld ( in tegenstelling tot The Aviator 0.
Aanrader voor eenieder die eens wat anders wil dan de standaard Hollywood rotzooi. Krijgt van mij een dikke 4.5 *.

Crazy~Dutchman schreef:
Jammer dat er zo weinig mensen zijn die de moeite nemen om een film als 'deze' te bekijken.
Heeft meer te maken met het feit dat de film in Nederland (nog) niet op een legale manier te verkrijgen is...

Don Gertus
Crazy~Dutchman schreef:

Maar dan moet je de laatste paar scenes overslaan en in plaats daar van de credits gaan kijken.

pjotr schreef:

De film zal later dit jaar door 1 more film worden uitgebracht waarschijnlijk onder de koreaanse titel 'taegukgi'. De releasedatum wordt binnenkort bekend gemaakt

avatar van pjotr

Ook al zou de film al wel op een legale manier te verkrijgen zijn.
Het blijft een feit dat een flopfilm zoals bijv Catwoman een breder publiek bereikt dan deze film. Puur vanwege het feit dat de meeste mensen al afhaken als het geen engelse of nederlandse film is.

avatar van pjotr
Maar dat is weer een compleet ander verhaal....

avatar van Goodfella_90
Ik ben ook wel erg benieuwd naar wanneer dit uitkomt, kijk echt uit naar deze film.

avatar van Goodfella_90
ik zie net dat je deze kan bestellen bij nlstore.nl met engelse subs

Vanaf 25 augustus in de Nederlandse bioscopen!

dan heb ik een probleem want ik zag hem ook met nederlandse ondertiteling staan en heb hem nu al meer dan 2 weken geleden besteld.

avatar van zoutzak
hier ben ik wel bereid voor te wachten paar maandjes

avatar van Goodfella_90
klopt het dat er hier ook al een vervolg op is?
zo ja, hoe heet ie dan?

Don Gertus
Vervolg? Hoe zou je hier een vervolg op moeten maken? Ik betwijfel het.

Diesel
Als er een ding zeker is in de filmwereld is het wel dat op elke succesvolle film minimaal één vervolg gemaakt kan worden.

De koe kan op verschillende manieren gemolken worden.

avatar van ToNe
Directe sequel niet, denk ik.
Er zijn wel een aantal soortgelijke films uitgebracht, qua thema en stijl. DMZ is er een van....

kappeuter schreef:

Vanaf 25 augustus in de Nederlandse bioscopen!

Dan pas, ver***me!!!

Deze film is wel weer erg sentimenteel en geheel ongeloofwaardig, zit inderdaad een flink hollywood sausje over, dat is jammer. Ook irriteer ik me aan die gladde soundtrack. Verder wel goed in beeld gebracht en redelijke acteerprestaties. Ik kom dan ook niet verden dan 3 sterren

Dit is toch echt 1 van de mooiste films ooit. Boh wat deed deze film mij op het einde ontroeren. Ik ben een film liefhebber en geen filmkenner, dus ik ga geen betoog houden over acteerprestaties, camerabeelden etc. Maar deze film is echt schitterend.
Je volgt de relatie van de 2 broers tijdens de oorlog en wat de oorlog met ze doet. Deze relatie tussen de twee wordt prachtig in beeld gebracht met daarnaast het stuk actie van de oorlog wat het echt tot een prachtig geheel maakt.

Geweldig gewoon.

5* verdient deze 100% zeker