Our Brand Is Crisis (2015)

Komedie / Drama

geregisseerd door David Gordon Green
met Sandra Bullock, Billy Bob Thornton en Anthony Mackie

Een Boliviaanse presidentskandidaat staat slecht in de peilingen en leidt tot de aantrekking van een Amerikaans team van adviseurs, dat een briljante strateeg, Jane Carville genaamd, ter beschikking stelt. Jane leeft van een eigenhandig opgebouwd pensioen na een grof schandaal en ziet haar kans schoon om terug te slaan tegen haar aartsrivaal Pat Candy, die de oppositie coacht. Jane wordt ondergedompeld in een persoonlijke crisis, evenals haar team, dat er alles voor over heeft om aan betere cijfers te komen.

avatar van badfans69
Slechte opening in USA
..." Crisis” would be the worst opening for a wide-release film for Bullock, a record previously held by romantic comedy “Two If by Sea,” which opened with $4.7 million in 1996. " [bron variety]

avatar van missl
Bullock heeft een groot komisch talent, ik vind dat ze het daarbij moet laten. Deze film over politiek en persoonlijke vete's komt zij niet goed mee uit de verf.

Niet onaardig. Maar een komedie is het niet echt.

avatar van opa-ben
Leuke film over verkiezingen en hoe je een kandidaat heel anders kunt voorstellen dan hij is. Ook de smerige trucs komen eraan te pas en naar mijn idee doet Sandra Bullock het uitstekend in deze politieke comedy. Natuurlijk doet ook Billy Bob het uistekend als de tegen partij.

Aardige film waarin een campagneleidster een Boliviaanse presidentskandidaat moet helpen met zijn populariteit. Redelijk boeiend kijkje hoe een campagne kan werken. Het verhaal zelf is wat aan de voorspelbare kant en alhoewel er genoeg leuke momenten zijn, werkt de humor niet altijd. De momenten tussen Sandra Bullock en Billy Bob Thornton hadden wat scherper mogen zijn.

avatar van schumacher
De film is degelijk, niet hoogstaand en word toch vooral recht gehouden vind ik door Sandra Bullock, speelt haar rol heel goed.

avatar van Pazmaster
Een komisch drama met een aardig verhaal over hoe het er het achter de schermen er aan toegaat bij de presidentsverkiezing van Bolivia. Er zitten ook nog wel wat grappige momenten in waar ik toch wel even om heb kunnen (glim)lachen. Naar het einde toe wordt het allemaal wat serieuzer en krijgen we nog een moraal naar ons hoofd geslingerd, een beetje jammer. Wel een mooie rol van Bullock die er nog steeds erg goed uitziet, zeker naast die engerd van een Thornton die het toch ook niet slecht deed.

Niet bijzonder goed, ook niet slecht trouwens, vooral wat gewoontjes. Filmliefhebbers met veel kijkervaring hebben door de jaren heen regelmatig films over dit onderwerp(presidentskandidaten en hun fanatieke adviseurs) gezien, en zullen hier nauwelijks verrast worden, inclusief het voorspelbare einde.
Bullock is niet mijn favoriete actrice, maar speelt hier best een behoorlijke hoofdrol, ze gaat zelfs letterlijk met de billen bloot. En goed om te zien dat ook Thornton weer eens een stevige rol te pakken heeft, als haar duivels ogende tegenspeler. Billy Bob speelde trouwens een vergelijkbare roi in het enigszins vergelijkbare maar betere Primary Colors, en is hier dus op herhalingsoefening.

avatar van Collins
Film van feelgoodachtig allooi. Met een verhaaltje dat niet erg diepgravend is en eigenlijk wel erg voorspelbaar in de grote en kleine lijnen, kijkt de film lekker weg.
Verwacht geen scherpe satire op verkiezingen of politiek. Daarvoor is de film teveel gefocust op de hoofdrol. Het persoonlijke verhaal van Bullock staat centraal. De politieke ambiance is decorum. De paar pogingen tot engagement zijn flinterdun, simplistisch en slaan nergens op. Gewoon maar negeren. Da's het beste.
Erg leuke rol van Bullock. Ze doet een type dat ze wel vaker speelt. Neurotisch en chaotisch. Zo'n type dat nergens goed past. Een charmante mensenvreemde weirdo. Leuk dus.
De humor is ok. Een paar sterke scenes tussen Thornton en Bullock met scherpe en cynische dialogen springen er wel tussenuit. Verder nog wat geslaagde hilarische scènes, wat afzeikhumor en wat feelgood.
Ach, gewoon leuk.

avatar van Brabants
Deze film gebaseerd op de documentaire waarbij een electorale race centraal staat viel niet tegen maar was ook zeker niet goed. De uitdaging zat hem vooral in het acteerwerk en de casting. Vooral Sandra Bullock was wennen maar zeker een verrassing. Het verhaal zelf had donkerder en harder gemogen. Zwarte komedie kan een sterke werking hebben, maar hier creëerde het een onduidelijke vorm en werd het een warrig geheel. Jammer!

avatar van keimpeS
Helemaal niet zo'n onaardige film met hier en daar wat lekkere zwarte humor, maar er is ook ruimte voor drama in deze film. Meer een comedy/drama een lach en een traan

Sandra Bullock zet weer een leuke rol neer, die vrouw blijft leuk..
Net aan drie sterren. (Het is geen film die je bij zal blijven)

Goede film is dit wel.
De nodige dramatiek en humor samen gemengd, en vooral gedragen door Sandra Bullock, die ik steeds mooier vind naarmate ze ouder wordt.
De film heeft me van begin tot einde weten boeien, en dat is voor een komedie wel uitzonderlijk...

avatar van james_cameron
Vlakke en nogal saaie politieke satire, met Sandra Bullock als een door de wol geverfde adviseur die wordt gevraagd een weinig populaire boliviaanse presidentskandidaat aan de macht te helpen. De plot steekt erg voorspelbaar in elkaar en het script grijpt er eigenlijk continu net naast. De toch niet verkeerde cast kan uiteindelijk weinig met het karige materiaal en er valt bijzonder weinig te lachen.

avatar van K. V.
Deze eens meegepikt en vond het geen misse film. Niet echt een komedie, maar vervelen deed hij evenmin. De cast was goed op dreef en ook het verhaal was niet mis.
Prima film om eens mee te pikken.