The Great Rock 'n' Roll Swindle (1980)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire / Muziek

geregisseerd door Julien Temple
met Malcolm McLaren, Steve Jones en Sid Vicious

Verhaal over en met The Sex Pistols. In tien simpele lessen verklaart manager Malcolm McLaren het succes van deze Engelse punkband van Johnny Rotten. Ook wordt het einde van de legendarische band beter belicht.

FisherKing
Dit is geen documentaire, alhoewel IMDB daar anders over schijnt te denken. De nederlandse cineast René Daalder schijnt onder supervisie van Russ Meyer een scène bedacht te hebben, waarin Pistols bassist Sid Vicious, My Way zingend, vanaf het podium van het Parijse Olympiatheater op zijn publiek schiet.

@jaarboek Film 1986

Een soort Mockumentaire.

Grappige film met grappige scenes en een beetje onsamenhangend. Wel leuk van de Sexpistols, maar meer ook niet. Lekkere muziek, dat wel. En wat ook wel aardig is is dat de band naar Brazillie is geweest om de man op te zoeken die verantwoordelijk is voor de grootste treinroof allertijden in Engeland. Weet z'n naam ff niet meer. Maar hij was gevlucht naar Brazillie, en de Sexpistols zitten doodleuk met hem op het strand te babbelen met een biertje erbij, en natuurlijk ook even zwaaien naar de camera........2

a piece of history !

avatar van TerryA
stem verhoogd omdat toch wel een 7.5 uit 10 waard

en in antwoord op vraag van Saldek over die Britse trein roof; Ronnie Biggs, die samen met o.a. Buster (ook een film geweest met Phil Collins en Julie Walters) daarna op de vlucht gingen. Allerbij zijn intussen terug in GB

Ronnie Briggs.......,natuurlijk. Thanx for feedback.

avatar van freakey
Saldek schreef:
Ronnie Briggs.......,natuurlijk. Thanx for feedback.

Ronnie BIGGS heet ie... en hij zingt zelfs nog lekker een nummertje mee met the Sex Pistols.... No One Is Innocent, what's in a title he...

Loepsaal
Simon Ferocious.

McLaren had zo zijn eigen opvatting over hoe het nou zat, de docu Never mind the bollocks - Classic Albums lijkt me meest betrouwbare lezing over het fenomeen Sex Pistols.