An Angel for May (2002)

Verenigd Koninkrijk
Familie / Fantasy

geregisseerd door Harley Cokeliss
met Tom Wilkinson, Angeline Ball en Geraldine James

Door een toeval reist de 12-jarige Tom terug in de tijd en komt uit in de Tweede Wereldoorlog. Daar komt hij terecht op een boerderij, waar hij al snel vrienden maakt. Wanneer hij weer terug in het heden is, komt hij erachter dat na zijn vertrek een tragedie plaatsvindt. Kan hij terug om dit te voorkomen?

Een ster lijkt me op voorhand een beetje weinig als je de kritieken er op na moet houden...

avatar van dray
Wel een aardige film, maar iets te langdradig..

Een mooie jeugdfilm die ook de oudere onder ons kunnen waarderen, een dikke zeven dus 3.5*

Vanmorgen deze film op TV gezien en ik vond hem geweldig. Een heerlijke feel good film. Helemaal top.

shannara schreef:

Had ik toch ook gezegd.

Neo 1 * ? verklaar je nader aub.

twg
hhhhmmmmmmm....... appart film maar wel geinig

Ik heb deze film daarstraks gezien op ketnet en ik von dhem heel mooi hij is ook triestig vind ik deze film is een 3.5 waard

avatar van danuz
Leuk zondag morgen filmpje. Eigenlijk vind ik dit soort films verschrikkelijk slecht, maar uit nostalgische waarde (vroeger keek ik elke zondag ochtend films en series, veelal Scandinavisch) bevallen dit soort films me altijd wel.

avatar van Regan_Robbie24
mooiste film die over de 2e wereldoorlog gaat!

avatar van Regan_Robbie24
weet iemand waar ie te koop is?

avatar van Regan_Robbie24
29 juli op tv!!! dus vrijdag. ga ik opnemen.

neo (crew)
stinissen schreef:
Neo 1 * ? verklaar je nader aub.

Heb de film niet gezien. Misschien door een stemtabel fout er zonder weten op gestemd.

avatar van Hilarious
Ik heb hem al een paar keer gezien. Echt een heel mooie film.

een hele mooie film. heel leuk hoe ze die jongen heen en weer laten reizen door de tijd......

avatar van timburton
Zeer vermakelijke jeugdfilm.
Alles is goed in beeld gebracht.

avatar van Veruca
één van de mooiste films die ooit heb gezien, diep respect.

Magere film, die af en toe net wat te langdradig is, een beproefd concept hanteert - de voorspelbare acties en handelingen zitten daarbij ook nog eens gevangen in een voorspelbaar jasje - en bijzonder oubollig gedraaid is. De setting oogt bovendien te modern en maakt het geheel er niet geloofwaardiger op. Jammer, want het uitgangspunt biedt meer mogelijkheden.

Tom (Matthew Beard) is een jochie dat erg worstelt met het feit dat zijn gescheiden moeder opnieuw wil trouwen. Ook op school heeft Tom het niet gemakkelijk. Tijdens een onweersbui stuit hij bij toeval op een tijdportaal dat hem transporteert naar Engeland in de tweede wereldoorlog.
Daar ontmoet hij May (Charlotte Wakefield), die een teruggetrokken leventje leidt op de boerderij van haar vader (Tom Wilkinson). Tussen Tom en May ontstaat een bijzondere vriendschap, maar de oorlog gaat niet ongemerkt aan hen voorbij.

Het basisverhaal is niet bijster origineel en deze film voegt eigenlijk ook weinig toe aan het genre. Maar regisseur Cokliss weet de sfeer van de oorlogsjaren redelijk goed neer te zetten en de oprechte vertolkingen maken dit toch tot aardig kijkvoer.

avatar van Veruca
Vandaag weer gezien en kon het ook weer niet drooghouden.

Vanmiddag gezien. Zeker een mooie familiefilm! Het verhaal is goed in elkaar gezet! Ben zelf over de 30 en heb zeer genoten en zelfs een traantje of 2 gepinkt op het laatst!

avatar van Richard_Voorhees
Inmiddels alweer best lang geleden dat ik deze gezien heb, maar ik vond hem toendertijd wel mooi. Niet een heel erg bijzondere film, maar ook niet slecht. Gewoon een aardig familiefilmpje die de oorlog eens vanuit het perspectief van kinderen laat zien. Goed genoeg voor 3*

avatar van INTJ
Ik heb ervan genoten, wat een fijne film. Respect voor het acteerwerk van de kinderen, het was erg overtuigend. Mooi verhaal met een best ontroerend eind.

* 3,5

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.