• 8.603.986 stemmen

Where God Left His Shoes (2007)

Drama | 96 minuten

Genre: Drama

Geregisseerd door: Salvatore Stabile

Met onder meer: John Leguizamo, Leonor Varela en David Castro

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Where God Left His Shoes

"Hope is the Greatest Gift of All."

Wanneer Frank en Angela en hun twee kinderen uit hun New Yorkse appartement worden gezet zit er voor hen niets anders op dan zich aan te melden bij een tehuis voor daklozen. Na een paar moeilijke maanden komt er eindelijk goed nieuws: Er is met onmiddellijke ingang een woning beschikbaar. Voorwaarde is wel dat Frank een betaalde baan heeft. Terwijl iedereen zich op kerstavond klaarmaakt voor een gezellige kerst, struinen Frank en zijn tienjarige stiefzoon de straten van New York af op zoek naar een baan voordat de dag ten einde is.

image

avatar van miss_efron

miss_efron

Zeker een film om naar te kijken over de kou en de zwervers die op straat moeten leven.

avatar van rroossiiee

rroossiiee

Goede film, vond hem beter als the pursuit of happyness.

avatar van DeCol

DeCol

Zeer goede film die uitmunt in zijn realiteit en acteerwerk.

Toen ik het plot las, moest ik gelijk aan The Pursuit of Happyness denken en zo te lezen ben ik niet de enige. Toch is deze film in zekere zin helemaal anders. Waar bij eerstgenoemde film de band tussen vader en zoon vanaf de eerste minuut sterk is, moet de band hier tussen vader en stiefzoon nog groeien en dat is toch wel de rode draad van de film.

Het gaat hier, met uitzondering van de eerste paar minuten, om één dag dat Frank een baan 'moet' vinden om het appartement in te mogen. Samen met zijn stiefzoon al kibbelend op pad krijgen ze de ene na de andere tegenvaller te verwerken. Het blijft echter wel binnen proporties, het wordt niet overgedramatiseerd. Ook het einde is realistisch en ik snap de vele berichten over een slecht einde niet zo goed. Oke,ze belanden niet in het appartement , maar dat zou ook weer veel te Hollywood zijn. Belangrijker is de band die is opgebloeid tussen vader en stiefzoon met als hoogtepunt 'I love you' met een knipoog.

Tenslotte is het acteerwerk opvallend goed. John Leguizamo zet hier, tot nu toe, zijn beste rol neer. Toch gaan de meeste credits naar David Castro! Geweldig geacteerd van deze jonge knaap.

avatar van Masterbrain

Masterbrain

Realistisch.. goed een The Persuit Of Happines achtige film.,maar er gebeurt niks goed in de film alles wat de personages doen uit op pech en nergens zie je wat goeds en als er iets goeds gebeurt is dat , maar voor tijdelijk.

Ik heb zelf ook 1 jaar zonder werk gezeten en ja heb alleen maar medelijden met de hele verhaal ,maar de einde is wel wat jammer ,want je verwacht wel een Happy surprise Ending.

avatar van nightbreed

nightbreed

Dit is 'The Pursuit of Happyness' zonder het sentiment en zonder politieke correctheid. Eigenlijk een meer realistische film dan eerstgenoemde.

avatar van mostje

mostje

Het zal je maar in het echt gebeuren om in armoede te vervallen. Ik denk

dat heel veel mensen daar niet over nadenken, maar door omstandigheden

kun je er in terechtkomen d.b.v. echtscheiding of andere (familie) problemen.

Dan komen twee mensen op de rand van het bestaan terecht en blijft dan

de relatier er tegen bestand??

Een waardevolle film, die niet over de schreef gaat wat betreft sentimenten.

Goede film, waar ik van denk, dat er in de nabije toekomst veel mensen mee

te maken krijgen..........

avatar van perceived

perceived

Sterke kleine film!

Heel goed, door zijn geloofwaardige karakter zonder vals sentiment en prima acteerwerk. Vooral John Leguizamo en David Castro die ook het grootste aandeel hebben in deze film, doen het erg goed. Fijn filmpje met hart. 8/10*

avatar van teigertje

teigertje

DeCol schreef:
Zeer goede film die uitmunt in zijn realiteit en acteerwerk.

Complimenten voor deze recensie.
Prachtige film.

avatar van teigertje

teigertje

Werkelijk schitterende film.

Nog mooier als verwacht.

Een sterke outsider en zo fantastisch geacteerd door de hele cast.

Met name het acteer spel van de hoofdrol spelers is zo sterk.

De film speelt zich af in de kerst tijd.

En het verhaal is aangrijpend en de boodschap is erg mooi in deze film.

Hoe moeilijk de omstandigheden, probeer nooit op te geven.

Ook de film muziek is erg mooi.

Een prachtige film.