Ways to Live Forever (2010)

Alternatieve titel: Als Je Dit Ziet, Ben Ik Dood

Spanje / Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Gustavo Ron
met Robbie Kay, Emilia Fox en Ben Chaplin

Sam houdt van feiten. Hij wil alles weten over UFO’s en horrorfilms en zeppelins en spoken en wetenschappers, en hoe het voelt om een meisje te kussen. En omdat hij leukemie heeft wil weten hoe het is om dood te gaan. Sam heeft antwoorden nodig op vragen die niemand wil beantwoorden.

avatar van Uzza_Sparta
een verrassend goede lowbudget film, met Emilia Fox van Silent Witness in een van de hoofdrollen als de moeder,
toch wel een aanrader

Wanneer is deze film op dvd te koop?? ik wacht er al bijna een half jaar op.

avatar van Decec
Poster gevonden en aangepast

Mooie gevoelige film over een zwaar onderwerp maar toch zeer symphatiek in beeld gebracht.
Greta Scacchi speelt ook nog een kleine rol als Private instructor.

"Did you move that?" "It's the power of the undead"

Het gaat over interesse van kinderen in de dood en een eventueel leven na de dood en andere onverklaarbare verschijnselen hieromtrent, zoals telekinese in een exorcist film of het spel met een Ouijabord. Voor de jeugd dus een film met eens een ander onderwerp, het omgaan met dood.
Ik vind dat er op een mooie en respectvolle manier met het onderwerp wordt omgegaan en alle emoties van familieleden e.d. komen ook aan bod, net als van degene die sterft.
De film is mooi uitgevoerd in heldere beelden en kleuren, soms fraaie visuele vondsten, daarbij wat singer-songwriter songs en de kindacteurs doen het fantastisch. Er is een bepaalde structuur in gebracht: Sam stelt vragen, namelijk 'questions that nobody will answer'.
Ik vind het een erg goede jeugdfilm met relevante informatie en goed uitgebeelde emotie.

avatar van aspro
heden 6/4/2014 uitgezonden op zapp NED3 om 15:30uur.
zeer heftige film die je bij je strot grijpt.

avatar van aspro
komt deze ook op Blu-Ray of DVD uit?