The Brothers Grimm (2005)

Verenigde Staten / Tsjechië / Verenigd Koninkrijk
Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Terry Gilliam
met Matt Damon, Heath Ledger en Lena Headey

Jake en Will Grimm, verhalenvertellers en oplichters, reizen van dorp tot dorp. Ze doen net alsof ze het volk beschermen tegen betoverde monsters en geesten. De twee broers worden pas echt op de proef gesteld, wanneer ze in een magisch, betoverd bos komen.

avatar van tovenaar
Status: Filming

Eh.. is het dan wel de moeite waard om toe te voegen? Filming zegt namelijk nog niet zoveel bij een Gilliam film (Zie Lost in La Mancha).

avatar van tovenaar
Zullen we deze maar als tijdelijke poster gebruiken?

Oh boy...

avatar van jassonn
Wordt dit een zwart/wit film?

avatar van Anatolia
jassonn schreef:

Wordt dit een zwart/wit film?

Ik hoop het niet. Anders heeft bovenstaand poster van Belluci geen nut. Dat zou zonde zijn .

avatar van jassonn
Stom,stom,stom.Dat had ik moeten zien

avatar van as
as
Film gaat in November in premiere wereldwijd. en aangezien Damon nu in Amsterdam is kunnen we stellen dat de opnames veilig afgerond zijn. Een pak van mijn hart na Lost in La Mancha gezien te hebben. Eindelijk weer eens een Gilliam film. Het is ook wel weer een tijdje geleden: Fear & loathing is al weer van 98. (Aan fotos die ik heb gezien wordt het geen zwart wit film.)

avatar van Sjoerd
Ben heel erg benieuwd, eindelijk weer eens Gilliam. Ik hoop trouwens heel erg dat die verfilming van Good Omens (van o.a. Terry Pratchett) door Gilliam nog doorgaat.

Voor die gene die de 'The Office' hebben gezien. Mackenzie 'Garreth' Crook speelt een rol in deze film.

avatar van Freud
Gho, deze film is goed nieuws! Is dit genre Munchhausen, of is de film eerder voor volwassen kijkers bedoeld?

FisherKing
Lijkt op uitstel/afstel met deze film. Zoals het Don Quichote verhaal. Maar Tideland komt eraan, met Jeff Bridges.

link

avatar van Freud
Ach ja, hij is uiteindelijk toch al gefilmd, dus zo erg kan het niet meer mislopen, toch?

November 2005 komtie uit

November 2005?! Dat is nog érg lang

FisherKing
Veuls te lang. Zijn ze nog steeds bezig met de post-productie dan ?

En eindelijk een normaal plaatje toegevoegd.

Schetsen al gezien?

FisherKing
Wat een pracht schetsen !

ziet er fraai uit idd.

avatar van BoordAppel
Het lijkt de efteling wel, en dat is positief.

avatar van The One Ring
Mooie schetsen. Ik kijk er naar uit. Al zie ik bij die schetsen staan dat Gilliam dit keer niet het script schrijft.

avatar van jassonn
Mag dan toch hopen dat dit een tijdelijke poster is...

kappeuter (moderator)
Een poster met enkel die prinses zie ik wel zitten ja.

chud.com

His latest film, The Brothers Grimm, has been no stranger to his usual drama - take a look at the film's one sheet, courtesy of BlackFilm.com. Notice Matt Damon's nose? It's supposed to be long and fucked up looking, but when Harvey Weinstein heard that was what was going on, he forbade Gilliam from obscuring the star's face. When Gilliam ignored him, Harvey sent a guy to the set to actually step in front of the camera if Matt got on set with that fake nose on.

Rumor is that Gilliam has essentially disowned this picture. Not enough to make it an Alan Smithee picture, I guess, but he's supposedly not happy.

avatar van as
as

Dustyfan
Vreemd gerucht. De officiële Gilliam-site meldt hier niks over

Goh vreemd

kappeuter schreef:
Een poster met enkel die prinses zie ik wel zitten ja.

Ach jee, op de nieuwe poster raakt ze alleen maar verder achterop