Flirt (2005)

Nederland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Jaap van Eyck
met Egbert Jan Weeber, Lidewij Mahler en Rifka Lodeizen

Lex (Egbert Jan Weeber) is een jonge acteur die verliefd is op Ankie. Maar hij heeft één probleem: hij heeft nog meer vriendinnen. Platonische relaties zijn dat, met 'hoogstens een beetje geklooi boven de gordel'. Maar dat vindt Lex geen vreemd gaan. Bovendien is geestelijke trouw veel belangrijker... Dat wil er bij de rest van de wereld niet in. Zeker bij Kim niet. Deze documentairemaakster heeft net haar vriend op straat gezet omdat hij niet van andere dames af kan blijven. Zo komt ze op het idee voor een documentaire over vreemdgaan. Lex lijkt de ideale hoofdpersoon.

avatar van Sunday
Ik werd eigenlijk wel vrolijk van de mooie felle kleuren in deze film. Lekker zomers. Het verhaal is simpel maar ik vond het wel aardig wegkijken. Jammer dat Rifka een beetje een suffe rol heeft. Het filmgedeelte had er wat mij betreft niet in gehoeven.

Haha, en die Javier Guzman met zijn Marokkanen-accent

BlueJudaskiss schreef:
Stem een halve punt verhoogd, al was het alleen maar om een lange neus te trekken naar alle laagstemmers.
Zal ik bij mijn stem ook maar even een halfje (omlaag) incalculeren.

avatar van Donkerwoud
Flauwe meuk. Jonge mensen die jonge mensen-dingen doen en dan geconfronteerd worden met zichzelf. Gaaaap!

avatar van jumpstylemovie
Mijn 2e Egbert Jan film op een avond. Opzich niet zo hele slechte film met een leuke Cast maar ik had hem al een keer eerder gezien. Gek dat ik er nog niet op gestemd heb...

avatar van Legan
Het kleurrijke Flirt begint al niet goed met een lange cliché reclamescène voor de één of andere frisdrank. Het eindigt dan ook met een cliché moment en gaat dan door naar de volgende cliché reclame, en dan weer naar de volgende, en de volgende, en de volgende, ...

Waaaaaaauw...

Het enige lichtpuntje in de duisternis is Youssef (Javier Guzman) als Kim's vriend.

Meneer Bungel schreef:
Zal ik bij mijn stem ook maar even een halfje (omlaag) incalculeren.

Kinderachtig... mijn verhoogde stem was meer omdat ik 'm na een vijfde keer goed vond, dan de laagstemmers dwars te zitten. Die van jou is alleen maar om mij dwars te zitten. Flauw.

BlueJudaskiss schreef:
Oh?

avatar van BlueJudaskiss
Precies. Als je mijn berichten leest zul je merken dat ik lovend ben over acteerwerk, camerawerk en script, en dat ik daarom de film met alle liefde 4,0* sterren geef.

Meneer Bungel
Dan moet je er in het vervolg maar niet bij zetten dat je met een extra halfje graag een lange neus wilt trekken naar de laagstemmers, want dan gaat 'alle liefde' een beetje verloren...

Och...vervelend.

Och, valt mee hoor...

avatar van Tha-Joker
Haha, erg lollig net gezien op RTL5 tja,, zit soms wat leuke humor bij, de meeste acteurs spelen vrij natuurlijk:). Met plezier gekeken.
*2,5

avatar van Stephanovic
Tha-Joker schreef:
*2,5

In tegenstelling tot bij Moordwijven geldt dit ook voor mij. Het stijltje is erg fijn, paar fraaie scenes en Weeber speelt hier best een aangename rol.

avatar van Tha-Joker
Stephanovic schreef:

Whaha, jij hebt ook eventjes een avondje lekker ontspannen onderuitgezakt naar wat Nederlandse films op RTL5 gekeken.

Dick2008
Zou eigenlijk niet weten wat de aanleiding is geweest om deze film te zien. Waarschijnlijk iets gelezen in het omroepblad. Een beetje samengeraapt zooitje deze film. Dan weer komische dan weer dramatische momenten. Stukjes geplukt uit andere films. Vaak door het wat amateuristiche spel onbedoeld hilarische momenten. Het goede tijden slechte tijden-niveau is heel herkenbaar als ook die Amerikaanse verstand-op-nul films. Het wordt echter nooit heel lollig of heel dramatisch. Op gegeven moment begint deze film dan ook wel vervelend te worden. Mocht ik deze nog een keer zien gaat er ongetwijfeld een punt van af, maar ik hou het nu op een krappe 3.0.

avatar van DVD-T
Vervelende film over een onderwerp wat we al vele malen hebben gezien in een film en vaak ook nog eens beter.

De mix tussen drama en humor is niet goed verdeeld. Momenten lijken zo uit de lucht te vallen en een lijn zit er dan ook niet echt in. De meeste scènes lijken allemaal los van elkaar te staan. Drama werkt vaker niet dan wel en voor de humor geld hetzelfde. In het begin zitten nog een of twee leuke momenten, maar dan verandert het al snel in een te lange en wat saaie film die nergens echt interessant is. Acteerwerk was ook niet om over naar huis te schrijven. Tenenkrommend af en toe. Alleen Guzman weet er nog wat van te bakken. De muziek was wel erg lekker.

Een (wel) vermakelijke, vrolijke, zoete en zomerse komedie over relaties, slippertjes en bedrog. Zo nu en dan mist de film vaart, de typetjes zijn net wat te karikatuur waardoor de productie onbedoeld te veel klucht wordt, maar de plaatsjes van Amsterdam zijn o zo aanlokkelijk.

avatar van SimoneMaria
Ik vind het zwaar irritant dat een personage mijn naam draagt: Simone. Verder is het verhaal los en moeilijk te volgen, zijn de acteurs niet mijn favorieten... En het camerawerk is belabberd..., vooral het lichtwerk is mateloos irritant. Maar goed, de film krijgt een mager 6je.
En Nederlandse film he, het gaat weer over seks, blote billen en veel schelden, typisch Hollands!

avatar van BlueJudaskiss
Kan dit soort mensen nou niet eens een eigen mening vormen? Of een nieuw vooroordeel over Nederlandse films bedenken? Iets over 'maar ja, het is een Nederlandse film dus moet er weer een gewelddadige lilliputter inzitten', zoiets? Is even dom en ook niet waar, maar dan valt er tenminste nog enigszins om te lachen.

Het feit dat Eddy Terstall meeschreef aan het scenario, wekte bij mij verwachtingen. Maar dat valt deze keer erg tegen. Het is een film zonder veel verhaal over de wat wereldvreemde manier, waarop losers met liefde -en dan i.h.b. seks- omgaan.
Ik ben best een liefhebber van Nederlandse films, die doorgaans zeker niet slechter zijn dan veel buitenlandse producties. Maar deze film kon mij geen enkel moment boeien. Naast het zwakke en rommelige verhaal, maakt het matige acteerwerk van Egbert Jan Weeber en Rifka Lodeizen het er niet beter op.

avatar van Fran
Ik vond het wel een leuke film. Het belicht diverse kanten van het verschijnsel "monogamie" en je ziet van verschillende mensen hoe zij daar op een verschillende manier mee omgaan. Het is allemaal in een soort van "sex and the city" achtig sausje gegoten en daar moet je wel van houden. Ik moet zeggen dat ik dit voor een nederlandse film wel verrassend vond.

Het is wel een luchtig en makkelijk wegkijkertje. Dat komt vooral omdat het geheel nogal kleurig oogt en nergens echt de diepte in gaat. Verwacht dus geen hoogstaand acteerwerk of supersterke dialogen. Het is allemaal zeker niet slecht maar wel passend bij een films als deze. Eén van mijn favoriete nederlandse actrices is Rifka Lodeizen. Haar vond ik ook in deze film weer supergoed. En wat leuk om Guzman in een film tegen te komen. Ik had hem nog nooit zien acteren maar dat doet hij zeker niet onverdienstelijk.

Het superslijmerige einde in het theater als het personage van Lodeizen haar film presenteert vond ik een beetje jammer. Het was me wat te mierzoet. Maar is dan wel weer in leuk contrast met het feit dat hij uiteindelijk toch weer de fout in gaat met de filmmaakster.

Deze film geven ik 4 ster zit wel stuk in de grapje zijn
daarom kom ik uit op 4 ster