Titan A.E. (2000)

Animatie / Sciencefiction

geregisseerd door Don Bluth, Gary Goldman en Art Vitello
met de stemmen van Matt Damon, Drew Barrymore en Bill Pullman

Het is de 31e eeuw: de aarde is vernietigd door buitenaardse wezens. Een paar van de laatste mensen gaan opzoek naar een gigantisch apparaat dat in staat is om een nieuwe Aarde te maken.

avatar van Jordy
Het verhaal is een beetje voorspelbaar, maar toch af en toe erg spannend (voor een tekenfilm). De animaties op zich zijn erg mooi, het is alleen té duidelijk wat 2d en wat 3d geanimeerd is. Hierdoor krijg je een beetje een Roger Rabitt-effect. 3 sterren.

heel stoer, heel spannend, en heel mooi getekend. leuke stemmen ook van allemaal bekende acteurs!

avatar van You_bastard
Wel mooi gemaakt en alles maar wel een rip-off van de manga film Lensman.

Deze film is echt mooi geanimeerd!! Jammer dat niet alles 3D geanimeerd was, maar dat mocht de pret niet echt drukken. Het is dat het verhaal een beetje cliché was, anders had hij zeker meer sterren gekregen. Ik houd het nu bij 3,5 sterren...

avatar van lorelei
goeie film. Vooral voor een tekenfilm. En ook leuk dat Matt Damon en Drew Barrymore de stemmen hebben ingesproken.

avatar van Sjoerd
Leuke film... alleen het verhaal viel me een beetje tegen, het is me te voorspelbaar.

Handgetekende animaties zijn wel erg knap (van het niveau Disney) en ook de 3d-animatie is van vrij hoge kwaliteit (zie bijv. die scene met die "engelen"). Ik vond alleen de nogal duidelijke overgang tussen 2d en 3d nogal storen.

Verder: gewoon een leuke sci-fi-tekenfilm...

Ik vond het ook heel koel. HELEMaal mijn ding. Vooral het begin klapt er na 5 keer kijken nog in bij mij

3,5 *

MWX
dit is de meest ondergewaardeerde tekenfilm van de afgeloopen tien jaar Don Bluth rulez ok het verhaal was afentoe een betje voorspelbaar maar als je je zelfs eens wilt tracteren op een animatie meesterwerkje moet je deze film zekers eens bekijken want je zult verasd staan over wat deze film je laat zien
veel plezier

leuke film heb hem al 2x gekeken ondanks me broertje en die heeft totaal geen smaak maar deze film beviel me wel 3,5*

avatar van The One Ring
Nee, deze tekenfilm is niet echt aan mij besteed. Er zitten een paar leuke vondsten in en het verhaal is aardig, maar het wist me gewoon niet te boeien. Vooral de vijanden waren ongeïnspireerd.
2,5 sterren

avatar van KW2
KW2
Het begin van de film is al een reden op zich om te kijken.

avatar van Madecineman
Madecineman (moderator)
Echt heel jammer dat hier niet wat meer zorg aan het verhaal besteed is. De animaties zijn soms erg mooi zoals inderdaad het begin van de film en de scene met die "wake angels" maar ook die gigantische ijskristallen die tegen elkaar botsen vond ik erg goed gedaan. Normaal gesproken vind ik een animatiefilm mooier als deze in een stijl gemaakt is maar eigenlijk stoorde de overgangen van 2D naar 3D animatie mij hier helemaal niet zo.

Wel erg jammer dat het verhaal en de plot zo slapjes zijn. Ik bedoel waarom wilden de Drej nou de hele mensheid vernietigen en waarom was de Titan nu zo enorm gevaarlijk voor deze aliens? Leek mij vrij essentieel voor het verhaal maar nee hoor niks hierover.
Ook de plottwist met Korso die ineens van goodguy naar badguy en uiteindelijk weer terug naar goodguy ging kwam een beetje uit een wormhole vallen. En waarom eigenlijk die samenwerking met de Drej? Wat voordeel kon Korso halen uit een verdrag met een soort die alle mensen wil uitroeien als ongedierte??? Allemaal esssentiele verhaallijnen die zeer mager worden uitgewerkt. Helaas want zoals ik al zei de animaties zijn echt de moeite waard en zorgen uiteindelijk toch nog voor een krappe 3*

avatar van davidov
de computer animaties in deze film zijn inmiddels om te huilen zo afschuwlijk...

Hoewel de scene met de ijskristallen die continu botsen wel erg mooi eruit ziet (onrealistische omgevingen kunnen nou eenmaal moeilijk er niet realistisch uit zien... vreemde zin maar ok..)

het verhaal en de personages zijn waardeloos uitgewerkt, maar het idee achter een laatste hoop voor de mensheid vinden is wel erg leuk...

3*, niet bijzonder maar ook niet erg slecht

neo (crew)
Haast alle films met 2d en 3d truukjes door elkaar heen ogen naar mijn mening erg lelijk en storend. In deze film vind ik het soms nog acceptabel, maar vaker niet. Ik heb dan liever of helemaal 3d of gewoon enkel 2d.

Leuke film wel, vaak erg mooi gemaakt! Helaas stoor ik me ook aan de 3d beelden die soms totaal niet passen, 2d is gewoon veel mooier vind ik!

Jammer ook van de vele chlichee's en het beetje vreemde einde:
Hoe kan het dat de drej ineens worden vernietigd en hoe komen de mensen ineens aan een nieuwe planeet?

Verder wel erg vermakelijk, 3*

avatar van Flipman
Niet erg succesvolle film, geloof ik; je zeg hier overal reclame van, maar nadat ie uit de bioscoop was hoorde je er nauwelijks nog wat van.

Ik vond 'm wel leuk . Niet super, maar wel een drie en 'n half waard.

avatar van Flipman
In ieder geval een drie.

Kevin13
mooi gemaakte film, vooral de Drej

een heel mooi einde, en wat ik wel leuk vond, dat er om de 10 seconden iemand dood ging.

schaamteloze star wars ripp off met nog wel eenleuk tempo maar ook oninteressante personages
een maar matige tekenfilm had hier meer van verwacht

Best een een leuke tekenfilm.
Voor mij is de diepgang v/h verhaal niet zo belangrijk.
De keuze voor rrn verhaal met of zonder diepgang hangt bij mij van mijn 'humeur' af. Precies zoals het genre dat ik kies ook van mijn humeur afhangt.

Ik geef strafpunten voor het feit dat er 3D effecten in deze film zitten.
Voor mij is het namelijk heel duidelijk; tekenfilms dienen 2D te zijn. Gewoon lekker ouderwetse Tom & Jerry stijl.
3D is de doodsteek voor een tekenfilm. Zo ontbreekt bv iedere vorm van passie in Schrek. Juist omdat het 3D is. Misschien wijzig ik mijn mening over 3D in de toekomst als het volwassen geworden is. Tot op heden heb ik nog geen seconde 3D met passie en toegevoegde waarde gezien.
Daarom 2 strafpunten/sterren van mij.
Score: 2 sterren

avatar van aunuscus
wow echt goed voor een tekenfilm.in het begin van de film dacht ik dat alleen voor kleine kindjes.maar toen ik wat verder keek wist ik dat ik eigenlijk naar een spannend science-fiction verhaal keek.4sterren waard voor mij

Hoewel sommige berichten de wisseling tussen 3D en 2D beschrijven, heb ik daar geen last van gehad.
Het is een leuk verhaal dat een beetje doet denken aan The Hitchhikers Guide to the Galaxy, maar toch vernieuwend is.
Het verhaal ging wel veel te snel in mijn ogen. Met een beetje uitwerking en wat goed uitgewerkte special effects zou het een goede speelfilm kunnen zijn, met een veel beter verhaal dan de gemiddelde Hollywood science-fiction film.

avatar van aburex
Verrassend voor een tekenfilm. Heb deze film enkele jaren geleden gekocht zonder te weten dat het een tekenfilm was. Heb hem toch maar uitgekeken en het viel nog best mee ook, alhoewel animatie nu niet bepaald mijn genre is.
Toch leuk gemaakt en eens niet van Disney.
Leuke 3D effecten

Éém van de beste SF animatie films die ik ooit heb gezien.

Leuk,stoer en spannend verhaal.

Ook erg mooi gemaakt!

5/5

avatar van planet_of_death
AArdig animatie film. Slap plot, cliché maar de Drej zijn ontzettend stoer.

avatar van Joeri_000
Saai
Voorspelbaar
Traag
Vervelende muziek

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een animatiefilm die al lang op het lijstje stond om te zien, maar toch niet echt helemaal aansprak. Uiteindelijk is het er dan toch van gekomen. Raar dat deze hier zo weinig bekeken blijkt te zijn. Al begrijp ik dat wel na het kijken van de film.

Tegenwoordig is het al 3D wat de klok slaat, maar bij deze film is het toch erg verouderd. De technieken zullen voor die tijd goed genoeg zijn, maar na 10 jaar doet alles vrij stijf aan. Bovendien zijn die Djeds zeer lelijk. Het verhaal zelf is niet slecht, al hangt het toch wat met ogen en haken aan elkaar. Verschillende figuren komen bovendien totaal niet uit de verf. Denk aan de Djeds die als vijand toch meer persoonlijkheid konden gebruiken.

Het geheel komt over als een kruising tussen Star Wars en de Disneyfilm Treasure Planet, maar dan met een lager budget. Leuk om een keer te zien, maar het had niet per se gemoeten.

puckb96
Leuke film, niet zo veel maar gewoon een beetje een mix tussen starwars en the fifth element maar dan met animatie erbij.

avatar van TheLionKingFan
Don Bluth verkracht zichzelf.

avatar van mnrk
Een animatie film zoals je nu niet meer zal zien...

Het verhaal is leuk en ook de keuze voor de stemmen van Drew Barrymore en Matt Damon komt deze animatie film ten goede...

De muziek in deze animatie film is ook goed,alleen miste ik dit nummer wel....
YouTube - ‪Titan A.E. trailer (Creed - Higher)‬‏