ad

Geregisseerd door: Nicole Holofcener

Met onder meer: Brenda Blethyn, Catherine Keener en Jake Gyllenhaal

Releasedatum: 31 augustus 2001

Over Lovely & Amazing

Een verhaal dat handelt over onzekerheid en zelfvertrouwen. Jane Marks is de matriarch van een hechte familie. Haar drie dochters zijn de artistieke en ambitieuze Michelle, de neurotische actrice Elizabeth en de 8- jaar oude, te zware en geadopteerde Annie. Jane besluit om plastische chirugie te ondergaan, maar raakt daardoor in levensgevaar. De dames worden gevolgd tijdens deze moeilijke periode, waarin zij beslissende keuzes in hun leven moeten maken.

image

avatar van jassonn

jassonn

Erg leuke film dit,had ik niet verwacht. Het verhaal gaat erg snel met veel komische momenten erin, hierdoor werd de film m.i. nergens saai of vervelend. Jake Gyllenhaal speelt hier ongeveer de zelfde rol als in The Good Girl. 4,5 *

jassonn schreef:

Jake Gyllenhaal speelt hier ongeveer de zelfde rol als in The Good Girl. 4,5 *

Wat al min of meer een kloon van Donnie Darko was....

avatar van jassonn

jassonn

Min of meer.

Daarnaast is zijn aandeel in de film ook niet super groot ofzo.

avatar van Bloompje

Bloompje

Heel mooie film. Prachtige rol voor Emily Mortimer. Mooi dat deze film een open einde heeft. Jake zorgt voor de humor.

Een 4,5*

avatar van nightbreed

nightbreed

Paar jaar geleden gezien en ik kan me nog herinneren dat ik het een boeiende film vond met goed acteerwerk. Ik ben nog steeds dat (goede maar foute) mopje dat het zwarte meisje verteld niet vergeten. Binnenkort maar weer eens uit de kast trekken dit werkje.

BBarbie

Alleraardigste vrouwenfilm over de besognes van alledag. Leuk script en goed geacteerd. In het bijzonder Catherine Keener laat opnieuw zien, dat zij een heel erg goede actrice is. Zij zou best wat meer hoofdrollen mogen krijgen, zoals in An American Crime (2007).

scorsese

Aardige film over drie zussen en hun moeder. Een film over vier vrouwen die allemaal onzeker zijn over hun uiterlijk. Licht komisch en licht dramatisch van toon kijkt deze film redelijk makkelijk weg. De fijne cast heeft hier uiteraard ook een aandeel in.

avatar van Boenga

Boenga

• 2010 berichten

Heel even vreesde ik naar een derderangs-aflevering van Sex And The City te kijken. Maar gelukkig...

Geen doorsnee feel happy-toestanden, geen goedkope chicklit-rommel; wel een meer dan degelijk drama - niet over Mr and Mss Perfect, niet over Prince & Princess Charming.

Wel over een aantal heel reële personages, met hun goeie en minder goeie kanten, hun onvolmaaktheden, en de manier waarop ze daar mee omgaan.

Met meer diepgang dan veel van z'n soortgenoten, onder andere door een gezonde portie kritiek op hoe de maatschappij eisen stelt naar iemands uiterlijk toe - hoe het ideale Barbie Doll-beeld druk op de schouders legt om vooral aan je slanke lijn te denken.

Kritiek ook op hoe mensen hun eigen onvolmaaktheden (en wat is 'volmaakt' ?) niet kunnen aanvaarden.

Een oproep om mensen te nemen zoals ze zijn: de scene waarin Jordan zijn oordeel over het lichaam van Elizabeth geeft is heel hartverwarmend. Of hoe een naaktscène heel functioneel kan zijn.

En last but not least: er wordt hier prima geacteerd, nog in de eerste plaats door Raven Goodwin, die op 9-jarige leeftijd in haar eerste film ooit een zware taak op haar schouders kreeg: in beeld brengen hoe een meisje op die leeftijd reageert op de you're too fat-commentaren die ze met regelmaat van de klok naar het hoofd geslingerd krijgt. Onbekend en onbemind zou ik denken, want haar naam staat niet bij de zes grote op de poster.

Geen topfilm, maar voor wie van real life-drama houdt: aanrader !!