Tut (2015)

Alternatieve titels: King Tut | Toetanchamon

Canada
Drama / Avontuur
252 minuten (miniserie, 3 delen)

geregisseerd door David Von Ancken
met Avan Jogia, Ben Kingsley en Nonso Anozie

Nadat zijn koninkrijk bijna 10 jaar lang is geregeerd door zijn naaste adviseurs, is de Egyptische farao Toetanchamon klaar om de teugels over te nemen. Geholpen door het advies van zijn meest trouwe dienaar, de grootvizier Ay, probeert Toetanchamon zijn macht te behouden en Egypte naar de overwinning te leiden. Hij krijgt echter te maken met het verraad van zijn adviseurs, vrienden en geliefden, die allen hun eigen belangen nastreven, terwijl een vijand een plot smeed om Egypte over te nemen.

Het gegeven was aardig maar de uitwerking is stukken minder het ziet er allemaal te mooi uit van sommige dingen is de verf net droog ook zijn er veel te weinig figuranten al met al een kleine teleurstelling.

GEWELDIG MINI SERIE 4

avatar van 606
Is dit verhaal 100% waarheidsgetrouw

Bantavoer
Het enige wat ik van Tut weet, is dat hij te vroeg gestorven is. Op zijn 18e dacht ik. Afijn, een mooie verfilming met een prachtige rol van Ben Kingsley. Een spannende serie. Echt de moeite waard om het in ieder geval een keer gezien te hebben, vooral als je van dit soort films houdt. Het is wel geen spektakelfilm à la Cecil B. DeMille (The Ten Commandments), maar voor een tv-serie zeer goed te doen. Voor je het weet, wil je al de volgende aflevering gaan bekijken.

avatar van FunkStarr
Maar een gedeelte gezien, er wordt in ieder geval goed geacteerd, maar ik ben al geen serie man en op de één of andere manier vind ik het allemaal wat te braaf en kun je vrijwel direct zien dat je naar een "serie" zit te kijken. Niet slecht dus, maar ook niet echt mijn ding vrees ik.

MOOIE SERIE

Mooie gemaakte miniserie.
Zeer goede vertolkingen en mooie decors.
Of het allemaal waar gebeurd is, daar heb ik mijn twijfels over, maar het is gewoon een goed avonturenverhaal, dus niet teveel over nadenken of het al dan niet waar is.

avatar van John Milton
606 schreef:
Is dit verhaal 100% waarheidsgetrouw
Is een verhaal ooit 100% waarheidsgetrouw?

avatar van 606
John Milton schreef:
Is een verhaal ooit 100% waarheidsgetrouw?
Je gaat er wel van uit dat het is natuurlijk, maar denk dat je het nooit 100% zeker weet of het zo is.

Mooie miniserie. Iedere aflevering maakt dat je verder wilt kijken. De spanning blijft er goed in zitten.