Scooby-Doo 2: Monsters Unleashed (2004)

Alternatieve titel: Scooby-Doo 2: De Losgeslagen Monsters

Komedie / Mystery

geregisseerd door Raja Gosnell
met Freddie Prinze Jr., Sarah Michelle Gellar en Matthew Lillard

Scooby en de andere leden van het Mystery Inc. detective-bureau, onderzoeken de plannen van een mysterieuze, gemaskerde slechterik. Deze wil de macht over Coolsville krijgen door chaos te veroorzaken met een monster-machine. Hierdoor komen onze helden oog in oog te staan met Captain Cutler, The Creeper en The 10,000 Volt Ghost.

avatar van tommykonijn
Aardige Film maar ook Deel 2 vond ik weer niet helemaal Geweldig ondanks toch wel Leuke acteerprestaties, Scenes en het Verhaal Scooby-Doo vind ik persoonlijk niet zo geweldig dus 2.5* is een redelijk hoog Cijfer voor hem.

avatar van henristroe
echt geen bal aan

avatar van timburton
Verhaal zeer zwakjes, en de humor van Shaggy & Scooby was deze keer ook veel minder.
Maar moet wel eerlijk zeggen dat ik toch een klein beetje heb gelachen.
De film is wel meesterlijk gecast. De acteurs zijn precies zoals in de stripablums!
Maar goed, dat was in deel 1 ook al zo...
Toch heb ik me afentoe vermaakt, maar ik had tevaak het gevoel van: "dit mee je toch niet?!".
Enorme cliché grappen, en natuurlijk weer dat verschrikkelijke irritante hollywood-"moraal van het verhaal".
Wanneer houden ze daar eens met op?

avatar van filmoog
Tsja, ik ben er toch nooit zo blij mee.
Een vervolg van een uiteindelijk toch wel geslaagde familiefilm.
Toch ben ik met tegenzin Scooby-Doo 2 gaan kijken.
Ik moet zeggen: Het heeft me verrast!
Ik smeltte weer helemaal voor die prachtge comic-look, want o, wat lijken die mensen toch op de echte Fred, Velma, Shaggy, Scooby en die andere waar ik de naam niet meer van weet...

Zeker een minpunt, meteen bij het begin: Alle serie's (en ook deel 1 van de filmreeks) begint met het themanummer van Scooby-Doo.
Dat miste ik hier echt.
Een a la Danny Elfman soundtrack (Sorry, Gosnell maar Elfman is niet na te bootsen) opent de film en dat geeft me meteen een slechte indruk.

Dan die humor van Shaggy & Scooby.
Vreemd dat die flauwe grappen het wel goed doen in de tekenfilm, maar uit de mate irritant worden op het witte doek.

Een opmerking voor Freddie Prinze Jr., die in deel 1 écht Fred was maar nu oppeens veel meer a la Zach Efron.
DAT was Fred niet! Hij lijkt in deel 2 er niet eens meer op.
Fred moet een gladde Dandy zijn, geen melige Beachboy!

Hoe dan ook, ik heb me toch wel een beetje vermaakt. (Waarom ziet niemand dat Linda Cardellini als Velma geweldig sexy is?)
Tip: Maak a.u.b. een deel 3 om het goed te maken in deze reeks, want van deel 2 had je echt een meesterwerk kunnen maken. Of ja, een meesterwerk in familiefilm termen dan hé.

avatar van soom
Op zich best vermakelijk. Vooral Matthew Lillard en Linda Cardellini dan, vond vooral Freddie en Sarah echt vervelend en totaal onleuk. De twist in de ontknoping deed me wel een beetje fronsen, dacht echt: Yeah, sure, dat kan dus echt. Maar goed, ik mag niet vergeten dat ze met deze film op een jonger publiek mikken, en dat ik niet tot de doelgroep behoor. Niet echt tenminste, hoewel ik me daar wel bewust van ben. Niet onaardig, maar ook geen echte diepgaande film.

avatar van mckiller
Ik vond de tekenfilms leuker

avatar van notorious_kim
Zoals de eerste ook een middelmatige film. Maar wel eentje die ook goed is, wat meestal met vervolgen niet zo is.

avatar van Dark Knight
ik vind deel 1 toch leuker, wat saai eigenlijk soms. Sarah G. en Freddie P. acteren op de een of andere manier niet meer zo sterk inderdaad als ik het eerste deel, wel vermakelijk maar echt geen bovenschieter. 2,0***********

avatar van maxo922
net zo leuk als deel 1...in deze zie je pas hoe mooi linda cardellini echt is. *3,0

avatar van ;)
;)
erg geslaagde film, nog beter dan deel 1.
bij momenten vergaan van het lachen.

avatar van ;)
;)
laat deel 3 maar komen

avatar van TragieStar.*
Scooby-Doo 2

Een hele bijzonder film vond ik het niet. Ik wou het vooral kijken omdat deel 1 nog wel leuk was.
Maar het verhaal was slecht en de grappen zaten er niet meer in. Ik vond het best wel saai.
Maar het is wel een leuke film om een keertje te kijken met de hele familie maar niet zomaar even voor de plezier.

De cast:
Sarah Michelle Gellar doet het heel erg goed. Ze is echt een goede actrice en ik bekijk al haar films. Maar hier is ze een beetje in de achtergrond en heeft ze een niet al te grote rol. Ze acteerd hier ook matig dan vergeleken met haar andere films.

Freddie Prinze Jr. vond ik altijd al een matige acteur, Maar ik zulk soort rollen dat hij hier neerzet doet hij wel redelijk goed.

Maar ze doen het in deel 1 beter.

De rest is ook wel leuk.
En vooral Scooby-Doo om niet te vergeten

2,5 * daarom voor deze film. Die ik al lang niet meer heb bekeken.

avatar van movie acteurs
Beter dan de vorige film.

De grapjes waren wat beter en leuker. Ook qua vermaak was het veel vermakelijker. Krijgt een 2,0.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
De eerste film was nu niet bepaald een film die schreeuwde om een vervolg, maar genoeg centen in het laatje zorgen al snel voor een tweede film. En tja, net als het eerste deel is dit zeker niet zo'n leuke pulp als die TV-serie, maar het weet gelukkig nog best te vermaken. Paar geinige creaties (inclusief een hoop knipogen en verwijzingen naar de serie) en een paar aardige bijrollen (Boyle, Green en vooral prima werk van stemacteur Scott McNeil) maken het allemaal nog best kijkbaar. Verder het standaard verhaal; tienerrockliedjes en vervelende dansscènes worden te pas en te onpas ingezet, elk subplotje heeft zijn eigen moraaltje en elke geslaagde grap wordt afgewisseld met een hoop 'hoofd stoten' of 'scheten laten'. Wat dat betreft prima hap-slik-weg voor de doelgroep.

Kleine 2,5 sterren.

Leuk om een keer gezien te hebben net als het eerste deel

avatar van Metalfist
Here's a clue for ya, Scoob - that guy's wearing his freak hat 24/7

Eergisteren het eerste deel van deze live-action films teruggezien sinds jaren en hij viel me een beetje tegen. De setting en design was wel evenwaardig naar de oude animatieseries maar qua verhaal was het een serieuze tegenvaller. In mijn herinnering was dit tweede deel net iets beter dus gisteravond maar eens terug opgezet want ik vroeg me af hoe deze film zich ging houden ten opzichte van het vorige deel.

Eigenlijk niet veel beter en dat is jammer. Om goed te zijn zou er nog een derde film (ik weet ondertussen dat er al effectief een derde film is maar die is met geheel compleet andere acteurs en gaat over hun tienerjaren maar dit terzijde) gemaakt moeten worden waarin de goede aspecten van beide films worden gecombineerd tot één film. Waarom? Alles dat slecht was in deel 1 is hier een stuk beter maar jammer genoeg geldt dat ook vice versa en slaagt de film de bal mis op erg veel vlakken die in de eerste film wel goed waren. Wat ik bijvoorbeeld erg jammer vond was dat ze heel het design van de Scooby gang hebben omgegooid. De eerste film was hierin erg goed geslaagd en Shaggy, Fred, Velma en Daphne zagen er dan ook praktisch hetzelfde uit zoals in de animatieserie. De go-go boots van Daphne, het sjaaltje van Fred, ... Hier wordt dat idee weer compleet omgegooid waardoor we dezelfde personages krijgen maar in een andere outfit en dat is toch wel erg jammer want dat was één van de weinige pluspunten van het vorige deel. Was het nu een buiging naar de cast (Freddie Prinze Jr. en Sarah Michelle Gellar) die zich enorm irriteerden aan het sjaaltje en de go-go boots? Geen idee maar het is toch jammer. Qua effecten is dit een lichte verbetering maar het zier er allemaal nogal CGI-achtig uit natuurlijk. Scooby-Doo zelf ziet er een tikkeltje beter uit. Jammer trouwens dat ze er voor hebben gekozen om de Tazmanian Devil in een cameo te steken in plaats van de cartoon versie van Scooby zoals oorspronkelijk het plan was. Warner Brothers was hier echter niet van gediend en wou niet dat het publiek de cartoon Scooby met de CGI Scooby ging vergelijken dus werd dat plan van tafel gesmeten.

Qua verhaal is dit echter wel een complete verademing. Ik wil nu niet terug in details treden betreffende de eerste film maar dat strookte langs geen kanten met de sfeer van de animatiereeksen. Nu krijgen we een amusant plot voorgeschoteld dat vol zit met amusante verwijzingen naar de oude afleveringen in de vorm van monsters zoals Miner 49 en 10.000 Volt Ghost. Scooby-Doo 2 is een leuke nostalgische trip naar tijden van weleer en het breekt mijn hart dan ook om te zien hoe ze het voor de rest hebben verkloot. Toegegeven, de ontmaskering van Heather naar Jacobo is wel erg vergezocht maar voor de rest is dit vrij vermakelijk. Ook leuk natuurlijk dat ze de oude getrouwe cast hebben bovengehaald (logisch ook want de films schelen maar één jaar) en die doen het hetzelfde als in de voorganger. Lillard is de perfecte belichaming van Shaggy mijn zwak voor Sarah Michelle Gellar is nog altijd niet verdwenen, Cardellini komt nog altijd te sexy over terwijl ze meer seuteriger moet zijn en Prinze Jr. weet zich de rol meer toe te eigenen dan daarvoor. Voor de rest nog leuke bijrollen van Seth Green en Peter Boyle.

Qua verhaal is dit een stuk beter dan deel 1 maar heel het design van de personages verkloot het voor mij een beetje. Misschien dat iemand die niet is opgegroeid met de Scooby-Doo reeks zoals ik hier minder last van heeft maar ik ben nu eenmaal vrij kieskeurig op verfilmingen van mijn jeugdherinneringen. Als de pluspunten van deel 1 en 2 bijeen komen, dan heb je een erg degelijke Scooby-Doo film maar dit is hem niet. Jammer.

avatar van filmfreak 101
Herriner dat ik hem als kind heeel erg mooi vondt....dit is meer een kinderfilm(ofja rind 10-11 jaar) ik zal hem waarschijnlijk nu ook erg cliche vinden en zo maar ik herinner hem nog steeds als een erg goede film in mijn kindertijd dus een 3*

avatar van Banjo
Ik heb echt geprobeerd om dit leuk te vinden..
of grappig, maar geen moment heb ik dat kunnen doen.
te veel hollywood invloeden.

2 sterren

Wederom een leuk filmpje.