Sapiches (1982)

Alternatieve titels: Lemon Popsicle IV | Private Popsicle | Eis am Stiel 4 - Hasenjagd

Israël / West-Duitsland

geregisseerd door Boaz Davidson
met Zachi Noy, Jonathan Sagall en Yftach Katzur

De drie vrienden Bobby, Benji en Hughie zijn opgeroepen voor hun dienstplicht. Ze zijn nog niet bereid om hun vrijheid op te geven, want ze zitten liever achter de meisjes aan.

een zeer leuke film die na vele jaren niet verveeld de drie vrienden bennie bobby(momo zo heet hij in de eerste twee delen daarna neemt hij hugie zijn naam over en krijgt hugie de naam hugie maar die slaat niet aan en en hugie krijgt de naam johnny en bobby kan zijn naam ook houden is allemaal beetje verwarrend maar hoop dat he zo duidelijk is ) en hugie (Johnny zo heet hij in de meeste films maar heeft ook films gemaakt in deze serie als hugie en bobby ) beleven leuke dingen in hun serie films deze is ook erg leuk ze moeten het leger in maar de jongens denken alleen maar aan de meiden en hoe ze met ziekenverlof kunnen gaan en dan nog hun drilser. die hun het leven zuur maakt zeker de moeite waard

Ramon K
Het eerste deel van de reeks is fris en heeft een hart en een gewaagd eind. Maar dit deel viel na al die jaren hard tegen bij herziening. Leunt te erg op cliché-slapstick en de (in dit geval 'geforceerde') Benji-romance komt totaal niet uit de verf. 1,5*

erik1677
Vond de andere delen altijd al fantastisch
Maar dit deel hot bubblegum in het leger, heb ik toch wel het vaakst gezien.
heerlijk die afwisseling van drama en humor.
De scene met het nummer soldier boy is onvergetelijk, zo mooi geschoten.
Echt een prachtige film.
Pure jeugdsentiment.
Zou ze wel graag allemaal op dvd willen hebben

Viel me wat tegen bij herziening. De serie gooit het over een andere boeg.