Eskimo Limon (1978)

Alternatieve titels: Lemon Popsicle | Hot Bubblegum | Going All the Way | אסקימו לימון

Israël
Drama / Komedie

geregisseerd door Boaz Davidson
met Yftach Katzur, Jonathan Sagall en Zachi Noy

Johnny, Bobbi en Benni verheugen zich op een zomer vol hete meiden en snelle auto's - vooral als Johnny's ouders weggaan. Maar de dingen lopen helemaal uit de hand en de jongens moeten een plan bedenken om snel aan geld te komen.

avatar van wolfmanrene
Ja, gezien de filmomschrijving gaat het bij Hot Bubblegum om Lemon Popsicle 3

Iemand die me nog blij kan maken? PM me, aub.

avatar van wolfmanrene
Helaas, wel engels gedubd.

wolfmanrene schreef:
Helaas, wel engels gedubd.

Ik had daar niet zo veel problemen mee omdat ik vroeger enkel de dub heb gezien.

Mooie film. Een tienerkomedie met een hart. Ook onderbroekenlol natuurlijk maar er zit een apart sfeertje in de film (oa dankzij de settings en de fantastische soundtrack) en de personages en hun troubles worden met gevoel gebracht. Laatste 20 minuten zijn best gewaagd en de climax is totaal uniek en not-done voor dit genre. Het raakte me zelfs.

Stukken beter dan de Porky's en American Pie's die ik zag. 3,5*, maar zit dicht tegen de 4* aan.

avatar van Ramon K
Toevallig ontdek ik nu dat er een Lemon Popsicle box uitkomt in de UK (17 Nov!). Waarschijnlijk wel Engels gedubd maar aangezien ik ze enkel in 't Engels ken en er een prijskaartje aan hangt van 15 Euro (voor 4 films) lijkt me dit wel het aanschaffen waard.

avatar van Quentin
Die was toch gecancelled?

avatar van Ramon K
Is dat zo? Op play.com staat ie nog aangekondigd iig. Ik vrees wel Full Frame.

avatar van TerryA
dat ze hier verschillende vervolgen op hadden gemaakt tijdens de jaren 80 heb ik nooit begrepen?!? - of mischien konden ze in israel in die periode geen films importeren?
slecht na-makerij van amerikaanse tiener movies zoals The Wanderers

Ramon K schreef:
Is dat zo? Op play.com staat ie nog aangekondigd iig. Ik vrees wel Full Frame.

Kreeg hem vandaag binnen. En idd full frame.

Maar toch; als liefhebber van high school pics ben ik erg benieuwd

avatar van niethie
Laat even weten wat je ervan vond.

gotti schreef:

Kreeg hem vandaag binnen. En idd full frame.

Maar toch; als liefhebber van high school pics ben ik erg benieuwd

En 't zijn nog video-ports ook. Kwaliteit is belabberd, maar ik ben er blij mee.

avatar van Quentin
Overigens bestaat de gewone box slechts uit de eerste vier films, HMV biedt echter een box aan met de eerste zeven voor slechts een paar pond meer!

hmv.com: dvd: Lemon Popsicle Collection: 7dvd (2008)

Dan zijn de israelische dvd's beter, denk ik.

avatar van Quentin
60 euro, zonder verzendkosten, vind ik weer wat veel van het goede ...

avatar van JayLunar
Bij MGM zenden ze 'm idd 4:3 een dubbed uit. Wat een stel putzes daar. Of is de film op deze manier toch het bekijken waard?

avatar van Zinema
Zinema (crew)
JayLunar schreef:

Ken alleen de dubbed versie, en die is niet al te best nee

avatar van the pope
Heb hem net op MGM gezien en die 4:3 dubbed versie is zo belabberd slecht,en nog engels ingesproken ook.En dat doet de film zeker geen goed.

avatar van erik1677
deze serie films heb ik toen der tijd alemaal gezien op rtl plus.
Echt een heerlijke serie, zou ze graag nog eens weer zien.
vooral die dikke acteur was super.

erik1677 schreef:
deze serie films heb ik toen der tijd alemaal gezien op rtl plus.
Echt een heerlijke serie, zou ze graag nog eens weer zien.
vooral die dikke acteur was super.

Zachi Noy

Wat ging die film er goed in, zeg.

avatar van Drs. DAJA
Had ik wel verwacht een verhoging na dinsdag. Ik vond hem heel goed, duidelijk ook beter dan het 2e deel.

Redelijke tienerkomedie over een drie pubers die eigenlijk maar aan één ding kunnen denken. Veel onderbroekenhumor en ook de gebruikelijke scenes die je in een film als deze kunt verwachten. Het laatste gedeelte ligt minder in de lijn van verwachtingen, als de film een veel serieuzere toon krijgt en waarbij een goed einde zelfs uitblijft. Het acteerwerk stelt niet al te veel voor, maar wellicht is dit deels te wijten aan het feit dat ik de Amerikaans gedubde versie heb gezien. Verder is de soundtrack zeer fijn, met een aaneenschakeling van van popliedjes uit de jaren '50.

avatar van erik1677
Vanmorgen nog weer een keer bekeken, en hij blijft fantastisch, dus mn 3.5 sterren blijven gewoon staan.
het iende is ook prachtig, met de huilende Benji die over straat loopt, met de mooie muziek op de achtergrond.
Niet alleen humor maar ook tienerdrama dus.
Vind het wel een klein meesterwerkje, misschien worden het ooit nog wel 4 sterren.

Jammer van de slechte print, maar toch erg van genoten. En vooral leuk om te zien waar de meeste '80's en '90's high school films hun mosterd vandaan haalden. En soms wel heel erg letterlijk.

4* (bij een betere print wellicht nog een halfje erbij)

avatar van goongumpa
De geile-vetkuifpubers-en-rock'n'roll-film, dit keer uit Isrrraël. Als je de film mag geloven, was het leven daar in de 50's exact hetzelfde als in de VS.
Met de nostalgische sentimenten waarop dit soort film altijd inspeelt, zit het helemaal goed. Lekker elkaars piemel meten, om de buurt de dorpshoer naaien, schaamluispoeder bij de apotheker halen... Wie kent het niet uit zijn jeugd? Veel schunnige grapjes zonder punchline in het eerste uur, maar in het laatste halfuur neemt de film een zeer dramatische wending. Bedrog! Gebroken harten!Abortus! Drie keer Mister Lonely op de soundrack!!! Wel even slikken hoor, al dat gedoe. Arme Benji.
Leuke film om op te roepen. 'Benji toch!' 'Nikki, jij slet!' 'Huey, rakker!'