The School of Rock (2003)

Alternatieve titel: School of Rock

3,18 (2039)
2039 stemmen

Verenigde Staten / Duitsland
Komedie / Muziek

geregisseerd door Richard Linklater
met Jack Black, Mike White en Joan Cusack

Herrieschopper en gitarist Dewey Finn droomt ervan de rockwedstrijd Battle of the Bands winnen. Zijn collega's gooien hem echter uit de groep. Dewey zit nu depressief te wezen in zijn huis, waarvan de huur ook al maanden niet meer betaald is. Wanneer er voor zijn huisgenoot Ned een telefoontje komt met een aanbod om in te vallen als leraar, doet Dewey zich voor als Ned en begint met lesgeven op de prestigieuze Horace Green lagere school. Het strenge schoolhoofd Mullins volgt Dewey met argusogen. De gitarist heeft dan wel geen kaas gegeten van lesgeven, hij brengt zijn leerlingen wel de liefde bij voor de rock 'n roll.

De soundtrack zal me waarschijnlijk wel aanstaan.

Iedergeval Mike White de schrijver heeft al leuke en goede films op zijn naam staan, Orange County en The Good Girl.

empirekees schreef:

en Chuck & Buck niet te vergeten...

avatar van moviefreak#1
7,8 gemiddeld op IMDB

School of Rock?! Heeft het iets te maken met de RockAcademie in Tilburg

avatar van Jordy
Supervermakelijk filmpje, vooral vergeleken met het pretentieuze geneuzel van Linklater's vorige film.

Fan-tas-tische rol van Jack Black, heerlijk de chemistry tussen hem en de kids. Verder is het allemaal nogal cliché maar dat mag de pret niet drukken, heerlijk vermaakt.

Trailer werkt niet? Of was ie zo slecht

avatar van Daantje
Net gezien op t filmfestival, hele leuke film! Een must voor (rock)muziek liefhebbers en Jack Black is fantastisch!

ik ga 'm woensdag kijken en ik heb er zin in!! Gotta love JB!!

avatar van moviefreak#1
Geweldig ! Jack Black is geniaal en die kinderen kunnen echt rocken ! Zoals eerder gezegd , een must voor rockliefhebbers en zeker voor fans van Tenacious D. Echt gewoon gemaakt voor JB.
3 1/2 *

EmDee schreef:

De soundtrack zal me waarschijnlijk wel aanstaan.
Ik had iig gelijk.

avatar van titan
Goed beschouwd een behoorlijke oubollige, clichematige, voorspelbare en onwaarschijnlijke komedie en alleen daarom eigenlijk al rijp voor een onvoldoende. Het aanstekelijke optreden van Jack Black (laat die man alsjeblieft meer films maken over muziek, dat gaat hem het best af) vergoedt echter een heleboel. Handig is het wel als je wat verstand hebt van rockmuziek, maar echt een must is het niet. 3*

Film is echt Supervermakelijk met een steen goede Jack Black in de rol van Dewey Finn, na al die shit wat we de laatste paar keer in de Bioscoop hebben mogen aanschouwen is deze film een ware verademing een dikke 8 dus 4*

avatar van zeus
Ik ging naar deze film in de veronderstelling dat ik naar weer een American Pie kloon zou zijn. Maar dat was niet zo en het was een verassende leuke film.

Jack speelt errug gaaf in deze film! Ik had weinig verwachtingen bij deze film, maar hij heeft me ouderwets aan het lachen gemaakt, super!
Het optreden van de kids vond ik iets te veel van het goede.

"gelukkig is 54 - 45=8 "

Flauwe film. Alle cliches komen voorbij en de grappen kwamen niet goed over. Het eerste kwartier was het voor een komedie zelfs verdacht stil in de zaal: 2*

Dit is echt een hele goede film (zeker voor Tenacious D fans haha) Jack Black is echt heel super, en je kunt zeggen wat je wilt, deze film ROCKS!! Enne hij is wel vanaf het begin grappig vind ik!! En vooral het stukje dat hij uitlegt waarom hij de leugen heeft opgehouden: Those children touched me, and I am sure I touched some of them too hahahahahahaha Errug grappig!!

Maar je moet zeker wel een JB lover zijn! Want dit is 100% JB

avatar van Sander D.
110 % JB, en ik vond hem geweldig, echt heel goed. Goeie grappen, vlot tempo en zeer goed acterende kinderen. Moet wel een JB lover zijn idd.

Menni
FOR-MI-DA-BEL!!
(do-re-mi-fa-sol-la-ti-do!!)

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Zeg maar de komische variant op Dead poets society, met gitaarsolo's. Met heel veel energie en lol gemaakt en met een geweldige Jack Black.
Al air-guitar spelend de bios uit.

Geen meesterwerk, maar gewoon een heerlijk luchtige en makkelijk weg-kijkende film. Lekkere Rock soundtrack, gitaarsolo's, Jack Black op dreef, Chemie tussen de spelers en veel plezier voor jong en oud

Deze film Rocks !

***1/2

Als je kritisch naar deze film gaat kijken dan is het een kutfilm.
Doe je dat echter niet( zoals ik ), dan krijg je een vermakelijke film voorgeschoteld.

Ben het eens met morpheus, gewoon lekkere film meer niet dus geef ik ook 3 1/2 ster
Het is wel de moeite waard om een keer de muziek van tenaucios d (jack black) te beluisteren als je er van houd.

Moviestar
Lekkere feelgood movie. Ik had bij deze film niet zulke hoge verwachtingen dus het kon eigenlijk alleen maar meevallen. Ik vond de cast erg goed uitgezocht, de kinderen en de karakters daarbij, de ouders van de kinderen en de rest van het docententeam en Joan Cusack als strenge directrice van de school deed het erg leuk maar de grote ster is natuurlijk Jack Black met zn rock nummers. Erg leuk verhaal met lekker veel muziek en het is muziek waar ik normaal helemaal niet naar zou luisteren maar in zo'n film past het precies en is het gewoon leuk, toch is de film op sommige punten wel voorspelbaar maar het einde was toch wel een verassing. Al met al 4*

avatar van Phooze
Mwah, vond hem een beetje tegenvallen. Het was net een rijdende trein waar je halverwege in springt, maar die dan (zodra je er op zit) te langzaam rijd. Tegen het einde stort de film volkomen in.

Het eind is dan wel weer mooi, maar dat heb ik al gauw met 'live' optredens.

Al met al 3 sterren. Black was wel grappig.

avatar van De Knip
Erg leuke en af en toe doldwaze film, die gedragen wordt door Jack Black. De opbouw vd film is ook zeker niet slecht; waar je vantevoren denkt: grappen zullen wel snel verflauwen, viel dit juist erg mee. Toen ik t eerste voorstukje zag een paar weken geleden, had ik niet zo'n leuke film verwacht:

****

avatar van Esteban
Wat evengoed 'Jack Black : The Movie … o yeah, and a bunch of kids' kon heten, draaide uit tot een onvervalste feel-good movie die te kampen heeft met één groot probleem; Humor. De levendige Jack Black draagt de film op z'n schouders, heeft een zekere chemistry met de kindacteurs, is geniaal tijdens z'n luchtgitaarmomenten maar trekt onvermijdelijk alle aandacht naar zich. Op zich is dat geen slecht punt, want hij is gewoonweg een vettig maar grappig ventje. Het probleem is echter dat élke andere vorm van humor daardoor geen enkele kans krijgt of compleet de mist in gaat en de kinderen zelfs tijdens de eindscènes constant in z'n schaduw blijven staan. En in dit genre zorgt dat voor een probleem. 'The School of Rock' is over de gehele lijn vrij vergelijkbaar met 'Sister Act' en waar 'the vibes' doorspekt met de nodige humor komende van en aandacht voor de supporting cast bij die film dubbel zo aanstekelijk waren , is deze rockschool lang niet zo pittig als hij zou kunnen zijn. But I had a good time

The School of Rock **1/2

Wat Esteban zegt.
Blijft nu een beetje een feel-good TV-film.

Maar dan wel gedraaid door onze eigen Rogier Stoffers.

Een leuke film voor als je is een keer niks te doen hebt...