The School of Rock (2003)

Alternatieve titel: School of Rock

3,18 (2043)
2043 stemmen

Verenigde Staten / Duitsland
Komedie / Muziek

geregisseerd door Richard Linklater
met Jack Black, Mike White en Joan Cusack

Herrieschopper en gitarist Dewey Finn droomt ervan de rockwedstrijd Battle of the Bands winnen. Zijn collega's gooien hem echter uit de groep. Dewey zit nu depressief te wezen in zijn huis, waarvan de huur ook al maanden niet meer betaald is. Wanneer er voor zijn huisgenoot Ned een telefoontje komt met een aanbod om in te vallen als leraar, doet Dewey zich voor als Ned en begint met lesgeven op de prestigieuze Horace Green lagere school. Het strenge schoolhoofd Mullins volgt Dewey met argusogen. De gitarist heeft dan wel geen kaas gegeten van lesgeven, hij brengt zijn leerlingen wel de liefde bij voor de rock 'n roll.

avatar van lucdecoster
Het begin vond ik niets speciaals maar het laatste uur met die kinderen in de klas en vooral het einde was super. Mooie hilarische film en echt een vermakelijke film. Ik vind de score van 3.19 te laag in vergelijking met IMDB.

avatar van Sportingerke
Film is zowat een modernere Sister Act 2.
Verhaaltje is wel leuk, maar ik miste toch de nodige bezieling bij de acteurs. Op Jack Black na vond ik zowel de personages als de vertolkende acteurs nogal flauw.
Jack Black zet een dijk van een rol neer, maar wordt daarin naar mijn mening te weinig gesteund door de anderen.

Voor de rest erg aangename film en altijd eens leuk om een aantal rockklassiekers te horen

avatar van Thom1994
In een woord kan ik deze film beschrijven : LEUK.

avatar van chevy93
Vermakelijke film, niet meer niet minder.
Ik zou hem niet aanraden bij mensen, laat ik het zo zeggen

avatar van canciser
Heb hem vroeger 2 keer gezien, het is wel vermakelijk en typisch geacteerd. 2.5*

avatar van decicco
Heb deze film een aantal keren bekeken op tv. Het blijft een hardstikke leuke film. Wat ik wel vrij ergerlijk vond was het geanimeerd karakter van Jack Black.

avatar van movie acteurs
Jack Black deed het aardig. Bij de kinderen zaten er wel een paar irritante tussen maar gelukkig niet te veel. Moet wel zeggen dat de film na een paar keer wel genoeg is geweest. 2,0.

avatar van JustMike
niet stom, niet saai.

3.0000000

avatar van yeyo
Aanstekelijke feel good film van goede inborst die ondanks zijn onschuldigheid niet prekerig of zeemzoet wordt. Jack Black is een komisch talent en zelfs de meeste kinderen leveren prima acteerwerk. Ik ben absoluut geen fan van rock & roll, maar de manier waarop zowel bestaande liedjes als eigen creaties worden gebruikt, is gewoon erg leuk.

avatar van Pantoffel
Ongelooflijk saaie film.

avatar van Ducoz
Geniaal verhaal!

avatar van dave
Aardige komedie met een uitstekende soundtrack en vele geweldige muzikale referenties. Black past perfect in het plaatje, maar is misschien iets te prominent aanwezig. De rest van de cast moet er zeker niet voor onderdoen, maar lijkt jammer genoeg constant in de schaduw van de hoofdrolspeler te lopen. Qua verhaalverloop volgt The School of Rock een vrij clichématig parcours, en weet het slechts zelden te verrassen. Een paar echt geslaagde grappen trekken gelukkig wel wat recht, en over het algemeen zul je je niet snel vervelen.

Redelijk.

avatar van Jesse93
lucdecoster schreef:
Ik vind de score van 3.19 te laag in vergelijking met IMDB.

De score is op MovieMeter zelfs hoger dan op IMDB. Een 3,19 is een 7,4

avatar van Lennert
Een 3,19 is een 6,4...

avatar van John Lee Hooker
Een paar jaar terug gezien in de bioscoop. Vermakelijke en verassende film.

- 3 -

Ik heb enorm genoten van deze originele rockfilm.
Ik heb deze film vooral bekeken omdat ik jack black een zeer goeie acteur vind.
Ik heb deze film waarschijnlijk al 4 keer gezien en ik ben hem nog helemaal niet beu gezien.
Een aanrader!

avatar van stefyo
Is gewoon saai!

avatar van TheLionKingFan
Is dit die film met Miranda Cosgrove of vergis ik me nu?

avatar van psycholamp
Ach, best geinig. Ik had zo'n hysteriesche grap-op-grap-op-grap komedie verwacht en dat viel, gelukkig, heel erg mee.
Duidelijk een komedie rondom Jack Black geschreven en daar is niks mis mee. De kinderen, nu eens geen zooitje ongeregeld, spelen leuk en de hele film kijkt lekker weg, zonder ergerlijke stukjes. Er worden echter wat zijpaadjes bewandeld, die niet afgerond worden. Zonde!

dominion
leuke komedie in the style van the rocker allen vind ik deze leuker omdat jack black gewoon goed voor deze rol is

avatar van Triple G
Nog steeds een heerlijke film na een 4e kijkbeurt... Ik blijf genieten van lekkere muziek, het leuke verhaal zonder moeilijk gedoe, goed acterende kinderen en een fantastische Jack Black. Feel good zoals feel good zou moeten zijn. En tevens een zeldzaam aangename aftiteling...

Leuke film, veel gelachen.
ook grappig dat de bassist van de eerste band een Pinkpop shirt draagt!

avatar van Dridge
Wat een mafkees toch die Jack Black en volgens mij ook de enige acteur die een film als deze tot een goed einde had kunnen brengen.

avatar van blurp194
Als je geen fan van Jack Black bent is dit best een lange film.

avatar van $mit$
Ik vond deze film echt genieten! Dat komt hoogst waarschijnlijk vooral doordat ik zelf in een bandje speel, en dat maakt deze film natuurlijk extra leuk. Deze verdiend van mij een plaatsje in mijn top 10

avatar van Katharina
Een beetje saaie film die vrij lang duurt. Maar voor de rest wel okay.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Het idee is subliem: les geven in rockmuziek. Ik heb zelf muziekschool gevolgd en toen ik begon was een synthesizer nog uit den boze. Muziekonderwijs was voor klassiek of eventueel harmonie (samenspel). Later is daar stilaan jazz en pop bijgekomen. Maar kinderen onderwijzen over rockmuziek is toch prachtig. Sinds kort is er natuurlijk veel meer mogelijk, maar de muziekliefhebber bloeit toch mooi open als je jongeren kan laten kennismaken met klassiekers als Led Zeppelin, The Doors of The Who.

Voor één keer zit Jack Black hier wel op z'n plaats. (De andere films waar hij nog te genieten valt zijn High Fidelity en Be kind rewind). Veel verhaal heeft deze film natuurlijk. Dit is gewoon een flitsende rit met veel bekende rockhits en het grave ('heel geweldig', maar dan op z'n Vlaams) idee van jongeren die enkel beperkt is door muziek via hitlijsten of youtubefilmpjes, met echte rockklassiekers te zien kennis maken. Ik zou maar al te graag in plaats van Jack Black les willen geven in dat vak.

Stel je niet te veel vragen over verhaal, vormgeving, visueel aspect en dat soort dingen. Daar is de film niet voor gemaakt. Maar je moet wel houden van het muziekgenre natuurlijk. Al is dit misschien een mooie manier om er mee kennis te maken.

ik heb deze film voor het eerst gezien toen ik uh 8 was? Toen vond ik hem al geweldig.
Sindsdien heb ik hem al meer dan 4 keer gezien. Ik heb hem gisteravond voor de zesde keer gekeken en hij blijft zó leuk, grappig & geweldig.

En Jack Black speelt een geweldige rol(a)

avatar van Fran
Ik ben niet zo'n fan van Jack Black en ik vond hem zoals gewoonlijk weer veel te overdreven. Meer kan ik er niet van maken.

avatar van Vinokourov
Deze film is weer eens een de typische Jack Black-show, wel zo jofel hoor . Als rockende goedzak heeft hij een nette kinderklas tijdelijk onder zijn hoede en krijgt hen zo ver om een band te vormen die meedoet met een battle-wedstrijd. Het spijtig dat de goede grappen in het begin van de film zitten en het verloop natuurlijk zwaar voorspelbaar is. Maar goed, de muziek die Black en zijn leerlingen maakte, was oke en de film zelf was sowieso wel lekker wegkijkbaar.