The School of Rock (2003)

Alternatieve titel: School of Rock

3,18 (2046)
2046 stemmen

Verenigde Staten / Duitsland
Komedie / Muziek

geregisseerd door Richard Linklater
met Jack Black, Mike White en Joan Cusack

Herrieschopper en gitarist Dewey Finn droomt ervan de rockwedstrijd Battle of the Bands winnen. Zijn collega's gooien hem echter uit de groep. Dewey zit nu depressief te wezen in zijn huis, waarvan de huur ook al maanden niet meer betaald is. Wanneer er voor zijn huisgenoot Ned een telefoontje komt met een aanbod om in te vallen als leraar, doet Dewey zich voor als Ned en begint met lesgeven op de prestigieuze Horace Green lagere school. Het strenge schoolhoofd Mullins volgt Dewey met argusogen. De gitarist heeft dan wel geen kaas gegeten van lesgeven, hij brengt zijn leerlingen wel de liefde bij voor de rock 'n roll.

avatar van aSMoDeuS
leuke film
erg vermakelijk

goede muziek

Jack Black was niet eens vervelend!

avatar van MarkFish
Jack Black was vet cool. Heerlijk filmpje. Goeie muziek idd, en een leuk verhaaltje. 3,5 *

Jack Black laat zien wat hij waard is! dikke 5*

Standaard Jack Black- film, wilt niet zeggen dat het slecht is, maar ook niet super. Jack Black is inderdaad beter geworden, vergeleken met zijn adere films. 3 ***

Goede soundtracks trouwens

avatar van Japie1971
Een enorme tegenvaller. De hele film gaf me het gevoel dat ik dit al een keertje gezien had. Een beetje de sound of music in de moderne tijd. Ander verhaal maar zelfde moraal.
Ik weet nu dat ik een lovende veronica magazine niet altijd moet geloven alsmede de goede kritieken op de achterkant van de DVD.

"A feel good movie" that doesn't feel good.

En ik ben blij dat ik jou niet altijd hoef te geloven.

avatar van Japie1971
kappeuter schreef:

En ik ben blij dat ik jou niet altijd hoef te geloven.

Moet je ook zeker niet doen....

avatar van Lennert
Een uitstekende film met lekkere muziek. Jack Black vind ik bij Tenacious D natuurlijk al fantastisch en bij deze film stelde hij me evenmin teleur. Hadden ze bij mij op school maar zulke lessen...

Leuk weetje voor de fans van Jack Black: hij en Kyle hebben een rol in de videoclip 'Push' van Ronnie James Dio

leuke film, goede grappen beetje voorspelbaar maar ik heb me goed vermaakt.

avatar van dope
Jezus, wat een Disney-film, had ik me véél meer van voorgesteld.

erg voorspelbaar, had er veel van gehoord... en viel erg tegen.... wel grappig maar ook erg suf.... 2.5

Leuk type, leuk verhaal, maar verder wat clichématig als kinderkerstfilm van Walt Disney.

SUPERFLIM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(vooral Kevin Clark!)

DIKKE 5!!!!!!!!!!!!!!

Heerlijke soundtrack, precies mijn muziek. Als het niet aan de muziek lag, zou ik het een 3* hebben gegeven, maar hierbij:

avatar van Rujar
Film opzich is niet echt bijzonder maar Jack Black is echt te gek. Ik had een 4 sterren gegeven, toch maar een 3,5.

avatar van GFM
GFM
Rujar schreef:

Film opzich is niet echt bijzonder maar Jack Black is echt te gek.

Geheel mee eens.... daarom van mij ook 3,5*

avatar van danuz
Heb toch wel genoten bij het zien van deze film.
Kijkt lekker weg, en de rock muziek is cool, Led Zeppelin, Deep Purple.
Jack Black zelf speelde ook goed (zichzelf). Vermakelijk, dat was deze film. 3,5*

Wat viel deze film tegen zeg na alle lovende kritieken enige positieve was de rockmuziek.

Verhaal zegt mij niks,hoofacteur ook niet.Vind het meer een kinderfilm.Heb nooit moeten lachen ofzo en het eind weet je zo iezo al ,is wat voorspelbare film.
2sterren

Erg leuk, ik heb hem op dvd. Iedere keer gieren van het lachen!

nathan_666
grappige film, voorspelbaar maar grappig.
Jack Black was cool als leraar en rock artiest.

Wel aardig. Ik heb de film met mijn zoon gezien en hij is wel educatief op muziekgebied. Die Jack Black is veel van het zelfde kunstje. Niet geniaal, maar wel leuk hoor, binnen dit kader.

film was ok. heb hem met een brede glimlach op mn gezicht gekeken. kvond vooral de drang van jack black om telkens gitaarsolos te spelen leuk:) verder natuurlijk goeie muziek;) 3 sterren

avatar van juliefen
Kei goede film jammer dat mijn lieveling actrice Julie Andrews of Anna Hathaway niet meededen.Ik heb de film en ik zie die echt graag.Ik vind het eeen geeldige film.
Heel mooie muziek een krijgt van mijeen 5
Ik heb er wel beter gezien maar toch vind ik dat dit een van de beste films die ik ooit zag
[move]Ik hou echt van Roch muziek.Toch houd ik meer van Muscials.Ze hebben iets moois mijn absoute topper blijft Toch The sound of music.en Mary Poppins.ùmmaar school of rock valt ook goed mee.

Heel erg leuke film, voorspelbaar verhaal, maar door jack Black naar onkende hoogte getild. Hij blijkt ook nog een gedegen rockkennis hebben die verder gaat dan Aerosmith en de rolling stones. erg leuke film voor de hele familie.

sju
ik vond t maar niks. Jack Black was geweldig, maar kinderen die acteren komen altijd vreemd over.... *1/2
pleh!

Pure pulp, zo uit de massa productie kast getrokken. Jack Black die door Hollywood naar voren geschoven wordt als de nieuwe sensatie en heeeel erg z'n best doet dat ook te zijn. De kinderen lijken te wahcten tot eindelijk iemand CUT roept en de dialoog is om in slaap te vallen.....
Maar.... ahum.... ehhh...... shit man, ik vond 'm leuk!
*zucht*

Bigbazznizz
Was wel relxte film ik heb hem samen met een vriend gehuurd en de muziek was wel lachen.

Jack Black can do better.

Saaie film, heb op geen enkel ogenblik gelachen en kon op het einde maar amper m'n ogen op het scherm houden, keek eerder rond in de zaal.