The School of Rock (2003)

Alternatieve titel: School of Rock

3,18 (2046)
2046 stemmen

Verenigde Staten / Duitsland
Komedie / Muziek

geregisseerd door Richard Linklater
met Jack Black, Mike White en Joan Cusack

Herrieschopper en gitarist Dewey Finn droomt ervan de rockwedstrijd Battle of the Bands winnen. Zijn collega's gooien hem echter uit de groep. Dewey zit nu depressief te wezen in zijn huis, waarvan de huur ook al maanden niet meer betaald is. Wanneer er voor zijn huisgenoot Ned een telefoontje komt met een aanbod om in te vallen als leraar, doet Dewey zich voor als Ned en begint met lesgeven op de prestigieuze Horace Green lagere school. Het strenge schoolhoofd Mullins volgt Dewey met argusogen. De gitarist heeft dan wel geen kaas gegeten van lesgeven, hij brengt zijn leerlingen wel de liefde bij voor de rock 'n roll.

avatar van Melkor
Zalige muziek ... en de film mocht er ook wel zijn

"Those who can't do teach, those who can't teach teach gym."

3,5 *

Echt een hele grappige film.
Leuk gebracht, heel getalenteerde kinderen.
Echt cool gewoon

leuke film, meer niet.... 3,5 ster

avatar van catweasel
geinige film
beetje stom verhaal

AHWA
Leuke rol van Jack Black en als rockliefhebber vond ik de film in zijn totaliteit ook erg grappig. Gelukkig zijn de stukjes waar hij moet doen alsof hij echt lesgeeft niet al te nadrukkelijk aanwezig en wordt de nadruk gelegd op het lesgeven van rock.

4 sterren.

ik hou nooit zo van feel-goodmovies maar deze is gewoon erg goed.
oftewel school of rock rocks!!!
en jack black ruled!!!

avatar van John Doe
Wat een misselijke opmerking van Jack Black: 'Those kids have touched me...and i'm pretty sure i touched some of them too' . Ik kon echt niet bevatten dat Jack Black gewoon bekent dat hij die kinderen seksueel heeft misbruikt en ben meteen boos weggelopen. Terwijl dit door de lachsalvo's in de zaal als een climax werd beschouwd, kon ik alleen denken aan Jacks vreselijke climax met die kinderen in de vorm van een orgasme. Toen ik de klachtenlijn belde werd ik niet serieus genomen, ongeloofelijk. Toen ging ik maar weer naar binnen, was het alweer aftiteling. Hoor ik die smerige Jack Black weer tegen een klein meisje 'Blow my brains out!'. 3.5 ster

avatar van De Knip
Weer een mooie reactie John Doe beetje cynisme is jou niet vreemd...mag ik wel leien...

De Knip schreef:

Thanks en als je 'weer' echt bedoelt is mijn ego weer gestreeld . Tussen de mensen die naar School of Rock gaan zitten er wel wat die zieke humor (positief op te vatten) kunnen waarderen dacht ik zo.

Wat_Jij_Wil
ja, weer een sublieme post van je Doe! Ik lees toevallig wel wat vaker van je, maar je blijft me verbazen, iets wat alleen David Lynch nog voor elkaar heeft gekregen bij me! En dat zegt heel veel over een persoon!

Zoals ik ooit tegen iemand zei: The world is full of underrated treasures and overrated pleasures!

juist ja

avatar van John Doe
Ik en mr. Lynch proberen allebei mensen op het verkeerde been te zetten. Lynch slaagt er nog iets beter in volgens mij.

super film, leuke muziek,.....
van mij een 4

avatar van Wolverine
Een kinderfilm met veel rock, maar erg flauw en vol met cliche's. Voor kinderen cool denk ik maar niet cool genoeg voor mij 2 *

avatar van SirTinus
juist voor de fans van Jack Black is deze film een aanrader , maar ik ben geen grote fan van rock muziek en van jack black maar ik vond hem super...

4****

subliminal
Black is absoluut niet funny. Enige film waar ik hem nog net kon hebben is High Fidelity. Verder vond ik dit maar een uitgekauwd filmpje. Alleen de eindcredits vond ik aardig. Maar die haalt het lang niet bij die van de film Garage Days. Go see this one instead...

avatar van Rujar
Ha die vent is wel lachen... hij speelt zelf ook in een band (band?? nou ja band bestaat uit twee personen). Ga film zeker kijken..
www.tenaciousd.com

avatar van V
V
Jack Black is fantastisch in deze film. Het hoge adhd-gehalte en de fanatieke moves tijdens de nummers zijn om te schaterlachen. Heerlijke performance!
Verhaal is verder nogal cliche en je kunt van mijlenver zien aankomen dat alle ouders uiteindelijk trots gaan zijn op hun kroost, maar dat mag de pret niet drukken, want het geheel straalt veel enthousiasme en plezier uit.
Een hele foute, maar heerlijke dijenkletser, is het moment dat Black in front of alle ouders zijn emoties toont: "I think I touched them. And it is sure they touched me!" Dit wordt uiteraard niet echt gewaardeerd.
Verder weet het gros van de kinderen mij wel te overtuigen, behalve dat irritant slecht spelende modenichtje.

avatar van Sander D.
V schreef:

Mee eens. Heeft Linklater trouwens een liefdesverhouding met Ethan Hawke ofzo? Zit bijna in elke film! (Op deze en nog een paar na dan)

Zo zie ik ze graag: films gemaakt met passie voor muziek. Beetje overdreven kiddy-stuff verhaal maar met een onnavolgbare Jack Black idd:

...And the Man ruined the ozone, he's burning down the Amazon, and he kidnapped Shamu and put her in a chlorine tank! And there used to be a way to stick it to the Man. It was called rock 'n roll, but guess what, oh no, the Man ruined that, too, with a little thing called MTV!

Yeah ! Yeah ! Stick it to The Man !

avatar van wackyboy
Ongecompliceerde feel-good movie, maar net als "Freaky Friday" wel erg doeltreffend. Jack Black goed gecast als Dewey. Alleen hij kan deze rol spelen.

FX
Black is fenomenaal in deze film!School of rock heeft mij achtergelaten met een goed gevoel en tijdens de film een continue glimlach bezorgd. Schaterlachen was er niet bij, ik kan me ook niet echt voorstellen dat iemand dat wel heeft moeten doen. Nu moet ik toegeven dat films mij zelden echt hard aan het lachen krijgen.
Lekkere muziek, feel-good en een glimlach hier en daar, daarmee voldoet de film wat mij betreft aan zijn doelstelling en dus 3,5*.

ik vond het een erg leuke film. heb er met plezier naar gekeken

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Heerlijk energiek filmpje. Goede muziek, heerlijk tempo en vol hilariteit en geestige personages. Black is briljant en speelt zijn rol met bijzonder veel energie en passie. Maar de overige acteurs én uiteraard de regisseur doen ook goed werk. School of Rock was in ieder geval voor mij zo'n film die je de hele kijkduur met een glimlach op het hoofd laat zitten. Had een 2,5 of 3 sterren filmpje verwacht, maar dit is toch duidelijk heel wat meer. Erg amusant!

4 sterren.

tovenaar
Hele degelijke kid-movie die ook zeer geschikt zal zijn voor een hoop ouderen. Het enthousiasme trekt deze film boven het andere kids aanbod uit. 't Zal aan de regisseur liggen zeker? Ahja, en aan Jack Black .

Die dude die op de synth mocht spelen stal voor mij de show trouwens hoor... "I'm not cool!".

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
tovenaar schreef:

Ja, die was geweldig.

avatar van jassonn
Zeer vermakkelijke film! 4*

avatar van De GeuS
Jack Black kan het niveau omhoog duwen met zijn optreden maar verder is het een redelijk grappig, standaard kinderfilmpje; 3 sterren....

T®inity
Ik zag SofR in de sneak. Ik was aardig verrast door deze film. Ook nog leuk dat my idol 'the Queen of Vocal', Christina aguilera genoemd werd .

avatar van Brooklyn
T®inity schreef:

nog leuk dat my idol 'the Queen of Vocal', Christina aguilera

*proest*

Uiterst vermakelijke film van Linklater (maar hij kan stukken beter) en een geweldige Jack Black (de MTV docu die op de dvd te vinden is was werkelijk geweldig). 3,5*