Genre: Actie / Komedie
Speelduur: 108 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Tim Miller
Met onder meer: Ryan Reynolds, Morena Baccarin en Ed Skrein
IMDb beoordeling:
8,0 (1.241.155)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 11 februari 2016
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Disney+
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Deadpool
"Feel the love."
Wade Wilson is een speciale agent van de overheid die, nadat hij onderworpen is aan een behandeling die hem bovenmenselijke genezende krachten heeft gegeven, een alter ego in de vorm van 'Deadpool' aanneemt. Gewapend met zijn nieuwe vaardigheden en een verwrongen gevoel voor humor jaagt hij op de man die bijna zijn hele leven verwoest heeft.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,0 / 1241155)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- Deadpool (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 14,99 / huur € 3,99
- Kijk op Disney+
- Kijk op meJane
Social Media
Acteurs en actrices
Wade Wilson / Deadpool
Vanessa
Ajax
Weasel
Angel Dust
Blind Al
Negasonic Teenage Warhead
Colossus (stemrol)
Dopinder
Buck
Reviews & comments
DiskjockeyEast
-
- 426 berichten
- 362 stemmen
In debios gezien.. Ik vind het een gehypte film en bij vlagen zelfs irritant.. Het eerste half uur is briljant gefilmd, goede slomo actie en de humor is dan nog niet irritant...
De bad guy acteert zo slecht dat de uistraling compleet verdwijnt.....
Verhaal slaat nergens op en het belachelijk maken van x men en marvel films slaat totaal niet aan bij mij ..... Ryan Reynolds is een comedy talent dat zeker... maar het allemaal te veel van het goede...
al met al wel vermakelijk maar mijn nummer 1 uit de marvel blijft toch Guardians of the Galaxy, waar de humor ook flauw was maar veel beter gedoseerd.
MartMovie
-
- 202 berichten
- 238 stemmen
Zeer vermakelijke film die Helden en vooral zichzelf niet echt serieus neemt. De actie's zijn super mooi gefilmd en de harde actie en grove humoristische taalgebruik is bijna niet des Marvel's. En nog een heel groot pluspunt, geen 3D. Wat mij betreft een aanrader.
JuliusCaesar
-
- 33 berichten
- 101 stemmen
Ik liet me vanavond verrassen, mijn vriendin had tickets gehaald. Aanvankelijk dacht ik nog "niet zo veel zin in gedoe met actiehelden", maar deze film is absoluut geen typische actiehelden film. Zeer goed voor een avondje vermaak!
Dingetjedee
-
- 3 berichten
- 2 stemmen
Ik ben er net geweest en heb me uitsteekbaar vermaakt, soms zelfs geschaterd!!!
En ik wist vooraf dat het allemaal fictie is en dat Deadpool ook in zijn strips nogal cynisch overkomt dus ik was aangenaam verrast dat dit in de film ook zo was.
4,5 *
Ik vraag me alleen nog steeds af waar Angel gebleven is!!!
max cady
-
- 581 berichten
- 454 stemmen
Veel lol gehad bij deze film. Iets meer actie in t midden had gemogen. Kom maar met een vervolg. Bios geld zeker waard !
NERD
-
- 1720 berichten
- 1433 stemmen
Enorm overhypede film die, afgezien van de aparte humor, werkelijk niets bijzonders laat zien. Hij was vermakelijk, dat wel. 3 sterren.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Deadpool
Als notoire superhero films hater en een grafhekel aan zowel DC als Marvel, was Deadpool een verfrissend windje in dit stinkende genre. De humor en dialogen zijn van een prima niveau.
Het verhaal zelf is daarentegen natuurlijk wel een dertien in een dozijn gebeuren, net als de saaie gevechten. Dat is nu het ding met die superhero fights: het is allemaal compleet random wie er gaat winnen. Die Collosus wordt flink gebeat door dat dikke vrouwtje, maar weet uiteindelijk toch gewoon te winnen. Niemand kan echt dood, de meeste overleven de meest zieke zwaardsteken en upperpunches, maar uiteindelijk gaat er toch iemand KO: en waarom?
Maar ach, het mag de pret niet drukken. Een superhero film die het genre op de tak neemt en een main actor die zichzelf naar beneden haalt: ik kan het wel waarderen.
Rosicky
-
- 1436 berichten
- 1709 stemmen
Ben het grotendeels eens met Pitakaas boven mij. Heb mezelf, ondanks mijn principiële bezwaren tegen superheldenfilms, best vermaakt met Deadpool. De lompe en seksueel geladen humor is goed te pruimen, al schurkt Reynolds vaak tegen het irritante aan. De zelfbewust grapjes werken nog het best.
Het viel me op hoe uitvoerig de origin-story nog werd behandeld. Dat was nergens voor nodig. Sowieso was de plot wel erg matig.
Een leuk tussendoortje, maar don't believe the hype
cordiacovens
-
- 1526 berichten
- 1447 stemmen
11 Jaar lang heeft Ryan Reynolds moeten zeuren en ploeteren om zijn droomproject naar het witte doek te brengen. Deadpool is er dan eindelijk en het was lang wachten, maar het was absoluut de moeite waard. Deadpool is uniek binnen alle stripboekverfilmingen en werkt hierdoor verfrissend, maar is ook verreweg de grappigste Marvel film aller tijden. Reynolds is perfect als deze bijdehante en gemuteerde huurmoordenaar en maakt dit tot het beste Marvel personage tot nu toe.
Davido
-
- 184 berichten
- 627 stemmen
Fantastisch!! Onwijs gelachen en lekkere actie! Even een heel ander type Marvel film!
fappie
-
- 2688 berichten
- 2005 stemmen
Leuk, maar niet uitmuntend. Ik moest erg wennen aan de film. Het eerste half uur heb ik weinig gelachen. Daarna werd het beter en leuker. 3,5
El ralpho
-
- 1482 berichten
- 1093 stemmen
At least he stole the show
Ik zal met mijn review ongetwijfeld de nodige fanboys tegen het zere been schoppen, maar mijn conclusie is glashelder: Deadpool is echt enorm overrated. Klopt het dan niet wat je om je heen van de andere mensen hoort? Zeker wel. Maar iedereen lijkt de vele nadelen vervolgens maar voor lief te nemen. En waarom? één reden: Deadpool natuurlijk!
Vergis je niet: ik heb me zeker wel vermaakt met Deadpool en je valt je er dan ook echt geen buil aan als je hier een bioscoopkaartje voor betaald. Er zijn vele slechtere films in de bioscoop te vinden en je zal zeker geen slechte avond hebben. Het grootste probleem is dat Deadpool een beetje als een ondergeschoven kindje aanvoelt en dat hier veel meer uitgehaald had kunnen worden dan nu het geval is geweest. Hoe de film nu opeens zo'n grote hit geworden is en het record in een openingsweekend voor een R rated film verpletterd, is mij dan ook een raadsel. Mijn simpele gok is dat veel kijkers kuddedieren zijn en de film zijn gaan zien vanwege de vele media aandacht die hij krijgt, en vanwege het feit dat iedereen hem gaat kijken omdat er sprake is van een andersoortig type ''superheld''. Maar toen ik een paar weken terug tijdens de carnaval met mijn Deadpool kostuum rondliep kreeg ik van 90% van de mensen te horen dat ik wel een gaaf Spider-Man kostuum aanhad (al bestond deze 90% dan wel voor 90% uit vrouwen, omdat de meeste superhero geeks toch wel mannen zijn, maar dat terzijde)
Maar goed, terug naar de film. Wat maakt deze wel, en wat maakt deze niet goed? Wat hem wel goed maakt is eigenlijk al meer dan genoeg benadrukt, en hoofdzakelijk naar een aspect terug te herleiden: Hoe Reynolds Deadpool neerzet. Dit doet de acteur perfect en ik kan mij dan ook geen betere acteur voor de rol van Deadpool voorstellen. Reynolds is gevat, zet daadwerkelijk een ander type ''superheld'' neer en met veel van zijn one-liners schiet hij ook daadwerkelijk raak. Hier ligt het probleem voor mij dan ook niet.
Waar deze wel ligt is onder meer het beperkte X-men universum wat bij de film betrokken wordt. Een nietszeggend grietje waar we nog nooit van gehoord hebben, en Colossus die weliswaar in twee X-men films gespeeld heeft maar hier echt een minimale rol in heeft. Kennelijk was het budget zo beperkt dat ze zelfs deze acteur niet op konden trommelen om mee te spelen dus lieten ze Colossus alleen maar in getransformeerde vorm zien en werd er ook maar even een andere stemacteur ingehuurd. De X-men spelen een vrij grote rol in het Deadpool universum en de mutanten hebben dan ook vrij veel scene's met Deadpool samen. Echter komt het wel echt heel goedkoop over als we professor X zijn school meerdere keren te zien krijgen, Deadpool zelfs de school bezoekt, en we alleen desbetreffende twee te zien krijgen. Zelf merkt Deadpool dit ook op waarnaar hij hier een gevatte grap over maakt, maar deze ligt dichter bij de waarheid dan de meeste kijkers door zullen hebben. Een verademing is dat deze Marvel weer een keer een 16+ rating krijgt, maar hier wordt vrij beperkt gebruik van gemaakt. Er wordt af en toe een hoofd afgehakt (zeer vluchtig en beperkt in beeld gebracht) Deadpool verliest een keer een hand en er is net wat meer in beeld te zien. Dit voelt allemaal al een heel stuk minder heftig aan als al deze beelden ondersteund worden door hele matige CGI die de lat echt vele malen hoger had mogen leggen. Twee overige nadelen zijn ook nog dat het verhaal echt heel cliché matig aanvoelt en geen enkele vorm van diepgang met zich meebrengt. Daarnaast is de grote boze schurk ook maar een beetje simpeltjes, en hoewel Deadpool leuk de spot met hem drijft, had het personage zelf toch echt wel wat minder doorsnee en dus unieker gemogen.
Voor het massapubliek zullen bepaalde nadelen niet zozeer opvallen. Voor de kijker die er net wat dieper inzit zoals ik (en ik zit er nog niet eens zo heel diep in) word het echter wel al snel storend. Met het gigantische succes wat de film nu is (terwijl deze echt een minimale prestatie levert) vrees ik een minimale voor het vervolg. Mijn hoop kan alleen maar zijn dat deze inspanning hoger wordt. Deadpool hoort veel gaver te zijn met bijvoorbeeld Wolverine, professor X of een andere wat meer bekende X-men in the picture. Spider-Man zou uiteraard ook geweldig zijn, maar helaas liggen deze rechten nu net weer bij een andere studio. De tease naar Cable is wel enigszins positief, maar dan vind ik het wederom jammer dat ze een personage voor Deadpool (hoewel wel van belang voor zijn personage!) gaan creëren en bijvoorbeeld bestaande X-men buiten beeld laten (budgettaire redenen?) Ik bedoel overigens met de toevoeging van bekende personages niet dat Deadpool zijn smoel moet verliezen en een Avengers achtige productie moet worden. Toekomstige films met eventuele toevoegingen moeten hun 16+ rating behouden, en studiomakers zouden er dan ook niet voor terug moeten deinzen dat Deadpool bijvoorbeeld een kogel door het hoofd van Spider-Man jaagt. Omdat Deadpool, Deadpool moet blijven en niet gecensureerd mag worden.
Ik vind het persoonlijk jammer dat zoveel mensen hier genoegen mee nemen terwijl Reynolds, en het personage wat hij speelt gewoon een stuk beter verdienen en dan met name een betere investering in het verhaal. Er kan dan een voorbeeld worden genomen aan Guardians of the Galaxy. Deze had eveneens geknipte hoofdrolspelers (hier waren het er 5, al lag de nadruk toch net wat meer op Chris Pratt) een supporting cast die wel op alle fronten sterk was (hier eigenlijk hoofdzakelijk slecht was op het gebied van de tegenstander, omdat het met de goede kant (op de X-men aanhang na dan) wel goed zat) en een enorm goed verhaal waar wel voldoende tijd in geïnvesteerd werd zodat het niet zo leeg en standaard aanvoelde.
Ik gun Deadpool het beste, omdat het personage mijn enorm aanspreekt. Ik kijk dan ook uit naar het vervolg met de hoop dat deze stukken beter gaat worden, maar wou dit eerste deel wel even op zijn plek zetten. Dit kan namelijk veel beter worden dan dat nu het geval is.
3,0*
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Je probleem met Deadpool is denk ik niet omdat Deadpool standaard is, meer omdat het juist afwijkt van de norm. Deadpool blijft gelukkig 'klein', zo ook het vervolg en wat jij wil is nou net alles wat Deadpool niet is. Gelukkig voor jou, komen er dit jaar shitloads aan Marvel films van Disney uit.
El ralpho
-
- 1482 berichten
- 1093 stemmen
Je probleem met Deadpool is denk ik niet omdat Deadpool standaard is, meer omdat het juist afwijkt van de norm. Deadpool blijft gelukkig 'klein', zo ook het vervolg en wat jij wil is nou net alles wat Deadpool niet is. Gelukkig voor jou, komen er dit jaar shitloads aan Marvel films van Disney uit.
Ik ben door de jaren heen een steeds mindere Marvel fanaat geworden omdat de films veel te braaf zijn. Op uitzonderingen na vind ik de meeste films die ze uitbrengen enorm middelmatig. Het personage wijkt idd af van de norm, en met de voorbeelden die ik aanhaal bedoel ik absoluut niet dat ze Deadpool ook de de typische Marvel/Disney behandeling van de laatste jaren moeten geven. Dat concludeer jij dan weer. Spider-Man en Wolverine komen in de comics juist regelmatig samen. Als Hollywood de ballen zou hebben om ze samen te brengen snap ik jou angst dat ze het personage zouden gaan verpesten, maar als ze dit niet zouden doen en de regisseur de vrije hand (en dus 16+ rating blijven laten geven) zal het de franchise alleen maar goed doen. Vanuit die hoek beredeneer ik.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik concludeerde dat voornamelijk door de dingen die je aangaf te willen (ook de vraag om meer main characters). Ik vind het vooral juist erg fijn dat de focus op Deadpool's karakter ligt en het verhaal flinterdun is en meer poogt style over substance te zijn. Deadpool werkt m.i. veel beter als soloproject, vooral met de focus die de schrijvers willen. Ik heb je opmerkingen dan niet helemaal goed geïnterpreteerd, prima recensie overigens.
Ik ben het met je eens dat Deadpool wel het bronmateriaal heeft gedurfder te zijn. Wat mij vooral gaaf lijkt is dat ze door het falen van Fantastic Four ze Deadpool kills the Marvel Universe zouden verfilmen.
El ralpho
-
- 1482 berichten
- 1093 stemmen
Ik moet er wel bij zeggen dat ik nooit veel van Deadpool af wist, wel veel research gedaan. Deadpool kills the Marvel Universe heb ik net ook even opgezocht en heel die reeks verfilmen (ken de eindconclusie overigens niet) zou inderdaad geweldig en een verademing t.o.v. al die mainstream matigheid zijn. Marvel verpest de laatste jaren sowieso enorm veel, vooral rond dat Avengers Universum. Veel te gericht op kinderen. Maar ook als ik hier beelden van zie, kan ik wederom zien dat de film zich nog aardig inhoudt voor Deadpool begrippen..
Dat het verhaal flinterdun is hoeft overigens geen probleem te zijn (dit heb ik dan niet goed aangegeven in mijn recensie) maar ik mistte hier wel een bepaalde kwaliteit die bijvoorbeeld een Kick-ass of Kingsman weer wel had. Deze films moesten het ook niet hebben van een diepgaand verhaal. Ik denk dat bij deze regisseur deze kwaliteiten ontbraken en ik heb het idee, met deze voorbeelden in mijn achterhoofd, dat andere regisseurs hier iets beters van hadden kunnen maken.
Bedankt voor je compliment overigens, ik zie geregeld stukken van jou voorbijkomen en vind deze erg prettig om te lezen, ongeacht of ik het wel of niet met je eens ben. Vaak kan ik me ook wel in jouw beoordelingen vinden, maar het is ook een beetje saai als meningen nooit uiteen lopen toch? 
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Deadpool hoort veel gaver te zijn met bijvoorbeeld Wolverine, professor X of een andere wat meer bekende X-men in the picture. Spider-Man zou uiteraard ook geweldig zijn, maar helaas liggen deze rechten nu net weer bij een andere studio. De tease naar Cable is wel enigszins positief, maar dan vind ik het wederom jammer dat ze een personage voor Deadpool (hoewel wel van belang voor zijn personage!) gaan creëren en bijvoorbeeld bestaande X-men buiten beeld laten (budgettaire redenen?)
Wow ik ben het hier zo mee oneens haha. Ik ben juist blij dat de andere superhero's zo'n minieme rol krijgt.
Als je de bestaande X-Men weer wilt toevoegen wordt het zo standaard joh.
El ralpho
-
- 1482 berichten
- 1093 stemmen
Wow ik ben het hier zo mee oneens haha. Ik ben juist blij dat de andere superhero's zo'n minieme rol krijgt.
Als je de bestaande X-Men weer wilt toevoegen wordt het zo standaard joh.
Ik begrijp je verwarring. Je bent de tweede die er nu ook al iets over zegt. Ik bedoel het namelijk anders. Zie discussie met Naomi Watts hierboven. Ik heb ook een stukje in mijn recensie toegevoegd bij desbetreffende alinea om te verduidelijken wat ik bedoel.
annahlara1
-
- 14 berichten
- 466 stemmen
Zonde van je geld, tijd en energie l!
Niet leuk. Niet grappig. Niet doen!
Caramba
-
- 12 berichten
- 8 stemmen
Gewoon heerlijk vermaak. Een waar spervuur aan grappen vliegt over het scherm en heeft gezorgd voor een aantal keren keihard lachen in de bios. Of het nu gaat om de actieheld op Crocs of om de verwijzing naar de acteurs James McAvoy of Patrick Stewart als professor Xavier de film neemt zichzelf nergens serieus en dat ligt er dubbel dik bovenop. Zelfs Ryan Reynolds neemt zichzelf op de hak. Tuurlijk is het verhaal al tientallen keren eerder voorbij gekomen, maar met deze dosis zelfspot en humor is werkelijk verfrissend. Ik heb me prima vermaakt en afgaand op de reacties in de zaal hadden meer mensen dat gevoel. TIP: Naast de leuke openingstitels loont het ook de moeite om nog even te blijven zitten en naar de endcredits te kijken.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
McAvoy or Stewart? These timelines can get so confusing
Deadpool, het enfant-terrible van het Marvel universum en een personage dat ik eigenlijk had afgeschreven toen hij zo miserabel werd neergezet in X-Men Origins: Wolverine. Ik kon me niet voorstellen dat er ooit nog iemand ging geloven in het succes van een film rond Wade Wilson, maar dat was blijkbaar zonder Ryan Reynolds gerekend die alles op alles zette om de film te kunnen maken. Het was uiteindelijk een drietal minuten gelekte footage dat ervoor zorgde dat het internet ontplofte waardoor Fox besloot om Reynolds een kans te geven.
Een kans die hij met twee handen aanpakte en het resultaat mag er wezen. Deadpool is in alle opzichten één van de getrouwste comic verfilmingen met tal van verwijzingen naar andere Marvel films, maar ook naar veel pop-culture. De lijst is volgens mij eindeloos, maar het leukste moment was ongetwijfeld Deadpool die dat Hugh Jackman masker onder zijn gewone masker had. De film steekt bovendien nog eens regelmatig de draak met zichzelf (het is geleden van Zombieland dat ik nog zo gelachen heb met openingscredits) en het tempo zit ook gewoon erg lekker. Het verhaal an sich stelt niet enorm veel voor, maar het is een euvel dat Miller nog mooi weet te verbloemen door regelmatig te switchen tussen flashbacks en fast forwards. Het werkt, hoewel het natuurlijk niet echt de meest originele uitvinding op narratief vlak is. Er loopt naar mijn gevoel dan ook maar één ding mis en dat is de toevoeging van Colossus. Ik ben een grote fan van het personage (en van zijn chemie met Kitty Pryde), maar deze incarnatie vond ik niet geslaagd. Sowieso een vreemde keuze aangezien Colossus en Deadpool niet al te veel historie hebben in de comics en het iemand is die in de X-Men films als een ander personage wordt neergezet. Ik vond in ieder geval de twee moeilijk te rijmen met elkaar.
Deadpool kan praten! Wat een verademing ten opzichte van X-Men Origins. Ryan Reynolds blijft de ideale keuze voor het personage en doet de huurmoordenaar alle eer aan. Die komische timing, die stoïcijnse blik, ... Het is een moeilijk geval om de balans te vinden met dan ook nog eens een love-interest en toch.. Reynolds doet het. Veel is ook te wijten natuurlijk aan de altijd geweldige Morena Baccarin. De twee hebben overduidelijk chemie en dat spat dan ook van het scherm af. Ed Skrein is een goede bad-guy en de cameo van Stan Lee is één van de leukste van de afgelopen jaren. Erg leuke after credits scène ook nog. Ben benieuwd of ze effectief Cable gaan laten opdraven in de sequel.
Er is wat gedoe geweest rond het feit dat de film R-Rated is, maar in België trekken ze zich daar niet veel van aan blijkbaar en heeft de film een 12+ rating gekregen. Best wel wat kinderen in de zaal, maar die waren gelukkig te verbouwereerd om teveel hun bek open te doen. En terecht, want Deadpool is zo'n film geworden waar je met van bij de eerste seconden door gefascineerd wordt.
Dikke 4*
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Heerlijk, al die terechte lof die Deadpool krijgt. Ik was even bang dat de film commercieel geen succes zou worden (past niet echt in de bekende Marvel formule), maar gelukkig is dit niet uitgekomen. Ik zie ook bijna alleen maar 3,5* tot 4,5* gegeven worden, een goed teken. Schijnbaar slaat de humor en de zelfspot dus echt aan.
Jammer dat ik weinig tot geen superhelden comics heb gelezen, heb geen flauw idee wie er in het Deadpool universum nog meer kunnen verschijnen.
tukkerstein
-
- 2219 berichten
- 3473 stemmen
Redelijke film, maar toch een behoorlijke tegenvaller. Lekker grove actie en een leuk verhaaltje. Ryan Reynolds is in mijn ogen verkeerd gecast. Veel van zijn opmerkingen werken gewoon niet, het is vaak vooral kinderachtig. Ben sowieso geen fan van 'm, ik vind het geen komisch talent, matig acteur en vooral gecast vanwege z'n gezicht. De zogenaamde "zelfspot" in de intro is pijnlijk ongrappig. De film wil gewoon te graag alternatief en lomp zijn.
Nicholas
-
- 1765 berichten
- 278 stemmen
Absoluut geen tegenvaller voor mij, hoewel er in het vervolg nog wel wat meer (geslaagde) humor bij mag. Tot mijn verbazing was de film voor een groot deel vrij serieus. Er zitten echt behoorlijk wat gedeeltes in waar het meer speelfilm/drama is dan dat er in rap tempo grappen op je af worden gevuurd. Wees gerust: die stukken zitten er ook meer dan genoeg in.
Reynolds is uitermate geschikt om dit soort rollen te spelen. Ja, het is soms een beetje hit and miss als er net wat te veel fucks of cocks tussen zitten. Maar de film herbergt zo'n groot arsenaal aan grappen en references dat er genoeg te lachen valt. Sterker nog, er zijn een tweetal momenten (Deadpool vs. Colossus + Deadpool op de sneeuwschuiver) waar ik krom heb gelegen van het lachen en dat is sowieso een hele prestatie.
Ik snap heel goed dat Deadpool niet voor iedereen is. Er zitten genoeg eastereggs in deze film die een doorsnee kijker niet op zal merken. Tijdens de voorstelling waar ik aanwezig was, is het een flink aantal keer voorgekomen dat ik er eentje gniffelend opmerkte, maar er verder weinig bijval kwam van de mensen om mij heen.
Zoals ik al zei: het verhaal is verrassend gezien helemaal niet zo plat als de verpakking je laat denken. Ook de actiescènes zaten prima in elkaar. En misschien is het omdat wij als Nederlanders meer gewend zijn, maar die R-rating is niet bepaald schokkend als je ziet wat het eindresultaat is. Sterker nog, in een bepaalde scène lijken ze de draak te steken met de hoeveelheid bloot in de film.
Een ander sterk punt in de film is de muziekkeuze. Erg Guardians of the Galaxy en het is duidelijk dat ze daar wat "inspiratie" uit hebben gehaald. Iets dat ik graag terug zou zien in het vervolg. Een vervolg waar ik graag zie dat ze er nog een schepje bovenop gooien voor wat betreft de humor. De mogelijkheden met een karakter als Deadpool zijn eindeloos, dus ruimte voor verbetering is er zeker. Al tijdens de film zat ik denken: hebben die Russo's, die nu Cap gemaakt hebben, niet ook meegewerkt aan Community? Die twee lijken me wel te blenden.
UmbraVitae
-
- 4341 berichten
- 4048 stemmen
Wa ne zalig vette film is dit. Zalige humor en actie en vleugje romantiek...zat zo goed ineen, extreem vermakelijk, mocht nog uuuuuren doorgaan deze film 5*
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Tot mijn verbazing was de film voor een groot deel vrij serieus. Er zitten echt behoorlijk wat gedeeltes in waar het meer speelfilm/drama is dan dat er in rap tempo grappen op je af worden gevuurd.
Ben dan erg benieuwd aan welke scenes jij dan denkt. Volgens mij was de film 1 grote bende flauwekul van begin tot eind. Of heb je het over de relatieperikelen? Die vond ik in dit geval nog wel geestig.
Nohands
-
- 315 berichten
- 288 stemmen
Fantastische keiharde geweldadige aktiefilm met ook keiharde leuke zwarte humor en de benodigde sex scenes en grappen...
Een geheel andere MARVEL opzet dan we gewend zijn en geeft alweer een vernieuwede frisse boost aan dit genre, niet voor kinderoogjes en oortjes geschikt in ieder geval deze DEADPOOL.
Hele goede cast en supergoed geregistreerd en in elkaar gezet, echt top werk!
Ryan Reynolds is echt de perfecte man voor deze rol, ik heb er weer een nieuwe held bij in ieder geval!
Aanrader deze film, ook voor de niet superhelden film liefhebbers Knipoog
Nicholas
-
- 1765 berichten
- 278 stemmen
Ben dan erg benieuwd aan welke scenes jij dan denkt. Volgens mij was de film 1 grote bende flauwekul van begin tot eind. Of heb je het over de relatieperikelen? Die vond ik in dit geval nog wel geestig.
Het gedeelte nadat hij heeft gehoord dat hij kanker heeft. Zijn behandeling hier tegen. Het gedeelte waarin hij weer op zoek gaat naar Vanessa.
Voor een film als Deadpool vond ik er een aardig aandeel non-humor in zitten, maar dat ligt natuurlijk ook aan het feit dat het hier om zijn origins verhaal gaat.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Het gedeelte nadat hij heeft gehoord dat hij kanker heeft. Zijn behandeling hier tegen. Het gedeelte waarin hij weer op zoek gaat naar Vanessa.
Voor een film als Deadpool vond ik er een aardig aandeel non-humor in zitten, maar dat ligt natuurlijk ook aan het feit dat het hier om zijn origins verhaal gaat.
Volgens mij zit zijn kankerbehandelingsverhaal nog vol met oneliners en andere ongein. Overigens kan je ook weer niet in elke minuut een grap stoppen, dan werkt het ook niet.
Pre- en sequels

Deadpool & Wolverine
2024
129 reacties

Deadpool 2
2018
199 reacties
Gerelateerd nieuws

Deze vijf films scoren op MovieMeter aanzienlijk beter of slechter dan op IMDb

Tim Miller hield bijna niks over aan 'Deadpool': 'Voor twee jaar werk is dat heel weinig geld'

Ryan Reynolds liet zich inspireren door gebreken bij maken 'Deadpool': 'Tijd en geld hadden we niet'

Matthew Vaughn hoopvol over 'Deadpool 3': 'De film gaat het MCU redden'
Bekijk ook

The Dark Knight
Actie / Misdaad, 2008
7.908 reacties

Inception
Thriller / Sciencefiction, 2010
7.006 reacties

Avatar
Fantasy / Avontuur, 2009
12.756 reacties

Memory of the Camps
Documentaire, 2014
8 reacties

Hababam Sinifi Uyaniyor
Komedie, 1976
9 reacties

Dune: Part Two
Sciencefiction, 2024
349 reacties
Gerelateerde tags
anti herohuurlingsuperheldgebaseerd op stripbreaking the fourth wallpost-credits sceneduringcreditsstingerself healing
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








