• 8.349.571 stemmen

Genre: Komedie / Sciencefiction

Alternatieve titel: Sub-A-Dub-Dub

Geregisseerd door: Jack Arnold en Ricou Browning

Met onder meer: Tony Randall, Janet Leigh en Jim Backus

IMDb beoordeling: 5,8 (839)

Plot Hello Down There

"A combo of scuba dupes rock up a storm in a mad pad under the surf!"

Bij wijze van experiment brengt het gezin van Fred Miller een maand door in een modern verblijf op de oceaanbodem, omdat Freds baas anders de stekker uit het experiment trekt. Ze hebben onder water de beschikking over alle moderne gemakken en nodigen een rockband uit om er een album op te nemen.

image

Marvin Webster

Tommie Miller

avatar van Mescaline

Mescaline

Een vermakelijk tijds-product! Veel groovy, typische eind jaren 60 hippie muziek en daarbij een zeer kleurrijke/sfeervolle set die ik graag eens op blu-ray zie verschijnen!

Tony Randall koppelen aan Hitchcock Psycho's Janet Leigh was trouwens ook een interessante keuze.

De "bad guys" hadden wat mij betreft niet zo gehoeven en haalt vaart uit de film en daarbij zijn de laatste 20 minuten ook best wel chaotisch en rommelig.

De film is op zijn leukst als we de familie gewoon zien proberen onder water te leven wat in mijn optiek ook best een origineel idee is, ik kan mij zo snel geen soortgelijke film voor de geest halen.

Nee, de film is niet bijzonder of bijster sterk maar wel some plain old good fun. Niet alles is even geslaagd en de humor valt soms plat, maar door de zeer leuke onderwater set ga ik toch voor het voordeel van de twijfel, en trouwens ook wel door het schandalig lage gemiddelde hier.