The Creature Walks among Us (1956)

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door John Sherwood
met Jeff Morrow, Leigh Snowden en Rex Reason

Nadat de Gill-man is ontsnapt uit Ocean Harbor, gaat een team van wetenschappers - onder leiding van Dr. William Barton - erop uit om het beest te vangen. Ze vinden hem in de Everglades. Tijdens de pogingen hem te vangen, loopt het wezen door vuur brandwonden op. De bewusteloze Gill-man wordt door een groep dokters behandeld. Het duurt echter niet lang voordat het wezen opnieuw ontsnapt...

MWX
het effect van deel 1 van voleddig weg. maar toch op zicj was het voor een deel 3 niet supper slecht als je deze film kunt terug plaatsen in z'n tijd

avatar van JigSaw_Doll
Ziet er een vrij silly sequel uit

avatar van movie acteurs
Derde vervolg van de meesterlijke Creature from the Black Lagoon (1954). Daarvoor was ook een vervolg en die was ook niet geweldig. Dit is eigenlijk een matige, saaie film die ook niet veel voorstelt. 2,0.

Dick2008
Het eerste gedeelte lijkt op de eerste film, met een aantal mooie onderwaterscènes, waarna ze er romantiek en misdaad aan toevoegen. En vroeg me wel af of het nu meer ging om de beauty of the creature, die in deze film menselijke trekjes begint te vertonen. Best grappig in dat bed (ook al weet je dat het een man in pak betreft). Aan het eind nogal lachwekkend. Het gaat maar minder dan het voor mij beste deel 2.
3.0

avatar van Richard_Voorhees
Beter dan het tweede deel.
De film begint sterk met een aantal mooie scenes in het lagoon. Het gezelschap weet wel ineens met kinderlijk gemak het monster te vangen, terwijl het in de twee andere films zoveel moeite kostte. Ach, we zullen er maar van maken dat zij beter voorbereid waren.
Het idee van de transformatie van het monster vind ik nog best origineel bedacht (in het tijdsperspectief) en de nieuwe look ziet er wel goed uit.
De tweede helft van de film draait niet meer zoveel om het monster, maar meer om de andere personages. Middels goed acteer werk van de cast komt het subplot van 'de jaloerse professor' nog best goed uit de verf. Het einde is dan wel weer wat voorspelbaar, maar dat mag de algehele pret niet drukken.
Over het algemeen is deze 'The Creature Walks Among Us' een vermakelijke zit.

avatar van alexspyforever
Dit is dus het 3de deel. Deze keer wordt er een poging gedaan om het wezen te vermenselijken. Het eerste gedeelte van deze film lijkt erg op deel 1 waarin nogal wat tijd wordt gestoken om het monster wederom te vangen. Dat levert vrij leuk beeldmateriaal op. Daarna komt het monster wat minder in beeld en komt de wankele relatie tussen de professor en zijn vrouw meer op de voorgrond. De finale is dan ook nog best goed. Het is zeker op vlak van amusementswaarde beter dan het origineel, maar deel 2 vind ik persoonlijk het beste.