The Wedding Planner (2001)

2,35

Verenigde Staten / Duitsland
Romantiek / Komedie

geregisseerd door Adam Shankman
met Jennifer Lopez, Matthew McConaughey en Bridgette Wilson

Mary Fiore is de meest prestigieuze bruiloftsplanner van San Francisco. Wanneer ze tijdens het vieren van een lucratieve opdracht, het organiseren van de bruiloft van internettycoon Fran Donnolly, betrokken raakt bij een ongeval, redt de knappe dokter Steve Edison haar het leven. Ze beleven samen een fantastische avond en Mary begint voorzichtig weer te geloven in de liefde. Dan ontdekt Mary echter dat Steve de aanstaande bruidegom is van haar cliënt Fran Donnolly. Ondertussen denkt Mary's vader haar gelukkig te maken door een huwelijk te arrangeren met de onlangs van Sicilië overgekomen Massimo Lanzetta. Mary's hart staat op het spel. Kan ze haar cynisme aan de kant zetten en zich overgeven aan de romantiek? Gaat ze geloven in die mooiste dag van je leven die ze altijd zelf geschuwd heeft? Kiest ze voor haar werk of voor haar hart?

131 BERICHTEN 6 MENINGEN
avatar van m1701
Mwah viel een beetje tegen.
Vind wel dat Lopez de film een beetje red, McConaughey is in deze film een beetje mat en soms zelfs saai.
Verhaal wel aardig, maar miste toch iets.

Vond Lopez in Maid in Manhatten vele malen beter en sterker.
2,5* leuk als er verder niets op de tv is.

avatar van TragieStar.*
Het begin begon een beetje suf, maar het werd toch nog leuker. Ik kwam tot de ontdekking dat ik de film al een keer bekeken had. Maar ik kon er niet heel veel meer van herinneren, alleen een paar momenten kwamen me nog redelijk bekend voor.

Jennifer Lopez vind ik altijd wel leuk, en ze is ook een vrij goede actrice. Niet altijd, en dit is ook zeker niet haar beste film en beste acteerprestaties maar ach, ze is gewoon leuk.
Matthew was ook erg leuk aanwezig . Zijn acteerprestaties stoorde me niet, maar het kon wel beter. En leuk om ook een klein rolletje te zien van Brigette Wilson, ik dacht al dat ik haar herkende .

Veel cliche en veel drama doen de das om, maar het word toch nog gered door de sfeer die eromheen hangt.

Justin Chambers vond ik ook erg lekker hoor . Maar zijn personage was ook vrij lief.

avatar van Fran
Op zich zou dit helemaal een verhaal moeten zijn wat ik ook zou kunnen waarderen maar helaas ... Het verhaal is gewoon te saai. Er gebeurd gewoon te weinig om echt geintereseerd te kunnen raken. Verder vind ik het acteerwerk van Lopez echt totaal niet goed in deze film. In sommige andere films heeft ze wel laten zien dat ze wel kan acteren maar dat is in deze film dus echt niet het geval. En tja, McConaughey vind ik zeker een lekker ding en hij heeft absoluut een charisma maar van zijn acteerwerk ben ik over het algemeen niet zo onder de indruk. Nee, het viel me heel erg tegen deze film.

avatar van qwertzu
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
voorspelbaar doorsnee filmpje.
Sloeg bij tijd en wijle echt nergens op, die Massimo was wel erg onrealistisch, volgens mij stukken jonger dan Mary en ook qua leven lag dat mijlenver uit elkaar vind het sowieso raar om ja te zeggen tegen iemand waar je nog niet eens mee gezoend hebt, erg onrealistisch dus!
Keek toch wel lekker weg, vandaar nog 2*

avatar van SnakeDoc
Echt een film voor een groepje meiden, voor op de vrijdag avond, met een fles witte wijn on the side.
Zelf vond ik het maar wat karig en gemaakt grappig. De onthullingen zijn allemaal erg voorspelbaar en over het algemeen is deze film te overdreven, en daardoor net niet leuk.

Toen ik deze film ging kijken begon ik met; "leuk een chick flick, dat wordt een avondje zwijmelen op de bank".
Ik vond 'm tegenvallen, zelfs erg tegenvallen, ik kon niet in het verhaal komen, er ontbrak iets maar ik kan niet zeggen wat.

avatar van droombolus
Opvallend veel slechte waarderingen voor deze heerlijke olderwetse film die voor mij de sfeer uit de tijden van Doris Day en Rock Hudson oproept. Lekker pretentieloos amusement dus. Dikke voldoende van deze jongen dus !

avatar van DragQueen
Doorsnee Romantische Komedie, met een vrij voorspelbaar verhaaltje. Gelukkig is het acteerwerk van Lopez en McConaughey leuk gebracht, en is het geheel prima uitgevoerd. 2,5 Ster.

avatar van missl
Sterk staaltje acteerwerk van JLo, maar niet heus. Wat kan zij dom kijken. Matthew McConaughey is een beetje charmant maar eigenlijk een miscast met zijn zuidelijke accent. Ook hebben ze geen chemie.

avatar van Roger Thornhill
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Een zeer vermakelijke eerste helft waarin de beide sterren maximaal gebruik maken van alle geboden mogelijkheden tot komedie (hoewel de kijker er maar even aan voorbij moet gaan dat de aanstaande bruidegom het aanlegt met een andere vrouw, niet zo fris), daarna een stroperige tweede helft waarin de respectieve partners uit de weg moeten worden geruimd, niet omdat ze niet geschikt of aardig zijn maar omdat het zo in het script staat). Extra halve ster aftrek vanwege de karikaturale Massimo die ook nog eens nobel genoeg is om vlak na zijn afgeblazen huwelijk de eigenlijke vlam van zijn geliefde naar haar toe te brengen. Tjonge, wat plaats ik veel spoiler-tags voor een zó voorspelbare film.

avatar van Decec
Een goede komedie/romantiek film...
Goed verhaal...
Goed acteerwerk...
Bekende acteur Matthew McConaughey...
Prima HD kwaliteit breedbeeld...
Goed achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...