The Wedding Planner (2001)

Verenigde Staten / Duitsland
Romantiek / Komedie

geregisseerd door Adam Shankman
met Jennifer Lopez, Matthew McConaughey en Bridgette Wilson

Mary Fiore is de meest prestigieuze bruiloftsplanner van San Francisco. Wanneer ze tijdens het vieren van een lucratieve opdracht, het organiseren van de bruiloft van internettycoon Fran Donnolly, betrokken raakt bij een ongeval, redt de knappe dokter Steve Edison haar het leven. Ze beleven samen een fantastische avond en Mary begint voorzichtig weer te geloven in de liefde. Dan ontdekt Mary echter dat Steve de aanstaande bruidegom is van haar cliënt Fran Donnolly. Ondertussen denkt Mary's vader haar gelukkig te maken door een huwelijk te arrangeren met de onlangs van Sicilië overgekomen Massimo Lanzetta. Mary's hart staat op het spel. Kan ze haar cynisme aan de kant zetten en zich overgeven aan de romantiek? Gaat ze geloven in die mooiste dag van je leven die ze altijd zelf geschuwd heeft? Kiest ze voor haar werk of voor haar hart?

Vind wel een goede film met jennifer erin.Maar het was wel raar dat jennifer lopez in het film afkomstig van italie was want in het echt is ze afkomstig van puerto rico.ze hadden beter puerto ricaanse afkomst gezet in plaats van italiaans.Maar goed omdat jennifer mijn grootste idool is vind ik het geen slechte film.

avatar van Tun-89
ik weet helemaal niet waarom veel mensen deze film zo slecht vinden.. Dat is de reden dat ik hem vanaf dat ie uit is (2001) nog nooit gezien heb! ik dacht ja laat ik 'm toch maar eens kijken, en ik vind hem super leuk! ik heb me vermaakt, vaak gelachen en Jennifer Lopez en Matthew McConaughey zetten erg goede romantiek neer.
naar mijn mening een geslaagde romantiesche komedie.

3 sterretjes voor J.LO

avatar van ML Webdesign
Nog zo'n lekker zoet filmpje!

Lekkere gozer ook die Matthew McConaughey

avatar van lucdecoster
Na 40 minuten afgezet en een andere film bekeken, geen stem.

avatar van Tigerlily
Bwaah... Ik ben nioet echt een fan van zulke comedies, maar ik kijk er toch wel zo af en toe eentje. Deze vond ik opzich wel vermakelijk met af en toe leuke grapjesen typetjes, maar die saaie blikken tussen Lopez en McConaughey die romantisch moesten zijn, waren irritant.
2 sterren

Alex Karev a.k.a Justin Chambers a.k.a Massimo was like zooooooo schattig.
Ik heb kapot gelegen om hem met zijn geweldige Italiaanse accent XD
Hij was zoooooooooo droog/grappig
"It's Steve, he's the one" (L) Hij was like echt té schattig.
Toen hij Mary ten huwelijk vroeg. Aaaaaaaaaaw.

Over de film: Hoe voorspelbaar Maar wel leuk.
Hij is denk ik daarom juist zo leuk.

Reticulated
Vond er zelf niet veel aan, denk dat het meer leuk voor de vrouwen is.

Vreselijk flutfilmpje. Slecht script, totaal geen chemie tussen Jennifer en Matthew. Alles maar dan ook echt alles (zelfs de Italiaanse accenten van Massimo en zijn vader) is slecht en waardeloos..

Anderhalf uur van mijn leven verprutst. Zelfs mijn vriendin vond het tien keer niks, en zij is op zich niet zo veeleisend wat films betreft, vooral in dit genre. Een hoopje stront met een strikje omheen dus. 0,5*

avatar van nightbreed
Mier en mierzoet.

ik ga em nu toch kijke xD

verschrikkelijke film, echt zo slecht dat ik er depressief van word. hele onlogische film ook. 1.5 sterren

avatar van delin
Bleh, bleh, bleh. Superirritante film, en inderdaad "Mier en mierzoet".

avatar van WhoKnowZ
Heb deze toevallig gisteren op televisie gezien, en zoals verwacht een slechte film.

avatar van stefan dias
Oh, wat is dit inderdaad door-en doorslecht.
Ik heb mijn persoonlijke record 'met de ogen rollen' verpulverd tijdens het kijken naar deze onzin. Hoe durf je zoiets slaps verzinnen? Wat een belachelijk scenario. Die Italiaanse dufferd die komt opzetten uit Sicilië en waar Mary dan schijnbaar aan toegeeft? Dat hou je toch niet voor mogelijk.
Bij het bekijken van deze 'romantische komedie' besef ik pas hoe goed een film als 'Forgetting Sarah Marshall' wel niet is. Daar zouden men tegen zo'n duffe Massimo meteen 'flikker op' zeggen. En 'how convenient' dat in deze film de romantische obstakels (Fran en Massimo) heel makkelijk en vol begrip een stapje opzij zetten als puntje bij paaltje komt. ' I want her to be gheppy'. Komaan, zeg. En dan nog een finale waarbij men van het gemeentehuis in het parkje balndt, waar het ondertussen donker is. Hoe ver rijden ligt dat van het stadhuis, 500 km?
Eén puntje omdat ik anderzijds nu toch wel eindelijk een beetje begrijp wat iedereen zo bijzonder aan J-Lo vindt.

avatar van notorious_kim
terug zo'n middelmatige film met Lopez.
het verhaal is niet echt origineel, en lopez komt eens temeer niet over in haar rol.

avatar van fappie
ik vond het eigenlij kwel een leuke film;) zaten wel grappige stukjes in.. aleen een btje een raar verhaal mja boeiuh.. kon er wel om lachen

avatar van Dianaa`
Leuke film! Wel een beetje cliché, maar dat doet het de film niet minder om. Jennifer Lopez speelt hier erg goed en het is altijd leuk om naar Matthew Mccounaughey te kijken.

avatar van Denveen
Zeer slechte film.. De typetjes die worden neergezet zijn naast cliche ook nog eens totaal niet leuk om naar te kijken. De grappen komen niet over en het acteerwerk van de hoofdrolspeelster is niet om aan te zien. Pas waarin McConaughey in de film komt wordt deze bijna de moeite waard.. Waar ik me misschien nog het meest aan stoorde is de verschrikkelijk slechte muziek...

Montage laat daarnaast zwaar te wensen over en de shots voelen geforceerd aan. De regisseur is klaarblijkelijk verblind geweest door de schoonheid van Lopez, aangezien hij geen aandacht heeft besteed aan het maken van zijn film.

Wanproduct, 1 ster

Pover verhaal, zeer matig acteerwerk, vrijwel geen enkele gelukte grap...

1,5*.

avatar van Timothyvdmeer
De rol van Massimo (Justin Chambers) vind ik geweldig! De rest van de film is standaard en super voorspelbaar. Verder is de film wel vermakelijk. Kijk lekker makkelijk weg.

2.5*.

avatar van benthe
Deze blijft leuk, ik heb hem al +- 5 keer gezien en hij is gewoon grappig en leuk!

'Kan ze haar cynisme aan de kant zetten en zich overgeven aan de romantiek? Gaat ze geloven in die mooiste dag van je leven die ze altijd zelf geschuwd heeft? Kiest ze voor haar werk of voor haar hart?'

Nou.. wat zal het worden, spannend hoor

GinolaEHV schreef:
Pover verhaal, zeer matig acteerwerk, vrijwel geen enkele gelukte grap...

1,5*.

Deze hele film is een grap

avatar van evadege
Haha Massimo (Justin Chambers) is hilarisch in deze film .
Verder kijkt het lekker weg en vind ik het een film die ik vaker kan zien. Ik ben wel van dit genre, ik wil de film met een goed gevoel uitzetten.

Erg ongeloofwaardige film.
Niet de moeite waard om te kijken.

film_criticus
hmmm Jennifer Lopez, wat een godin is het toch he, niet dat ze ken zingen of laat staan acteren maar hmm wat een prachtvrouw

avatar van movie acteurs
Brakke, zwakke romantische komedie die nergens echt leuk is. Weinig charme tussen de twee acteurs. Dialogen zijn niet speciaal. Voorspelbaar en oninteressant. Acteerwerk was middelmatig. Slechte romkom. 1,5.

avatar van bralbal
Verschrikkelijk slecht verhaal. Wat moet die Massimo in godsnaam in deze film. Soms heb ik echt het idee dat de man geestelijk gestoord is (is geen afzeiken, dat dacht ik echt!). En dan die welwillendheid aan het einde omdat de regisseur er ook achter kwam dat de film al 90 minuten onderweg was, terwijl het script maar in hooguit een kwartiertje voorzag. Dus hup, beoogde partners aan de kant en daar komt de bruid... Bedroevend.

avatar van benni
Leuk filmpje om om maandagavond met je tienerdochter te kijken. Niet meer en niet minder. Snap alleen die slechte waardering niet.Zooo slecht is hij nou ook niet.

avatar van Cinemaniak
Klef, maar ook weer niet zo afgrijselijk