The Wedding Planner (2001)

Verenigde Staten / Duitsland
Romantiek / Komedie

geregisseerd door Adam Shankman
met Jennifer Lopez, Matthew McConaughey en Bridgette Wilson

Mary Fiore is de meest prestigieuze bruiloftsplanner van San Francisco. Wanneer ze tijdens het vieren van een lucratieve opdracht, het organiseren van de bruiloft van internettycoon Fran Donnolly, betrokken raakt bij een ongeval, redt de knappe dokter Steve Edison haar het leven. Ze beleven samen een fantastische avond en Mary begint voorzichtig weer te geloven in de liefde. Dan ontdekt Mary echter dat Steve de aanstaande bruidegom is van haar cliënt Fran Donnolly. Ondertussen denkt Mary's vader haar gelukkig te maken door een huwelijk te arrangeren met de onlangs van Sicilië overgekomen Massimo Lanzetta. Mary's hart staat op het spel. Kan ze haar cynisme aan de kant zetten en zich overgeven aan de romantiek? Gaat ze geloven in die mooiste dag van je leven die ze altijd zelf geschuwd heeft? Kiest ze voor haar werk of voor haar hart?

Diesel
libo2 schreef:

ZEIK ZEIK ZEIK jeetje kan er niks beter verzonnen worden j.lo in een p#rno film ofzo das toch veel beter maarja ik ben sowiezo al niet zo gestelt op roman films BAH!! een dikke 0 nop geen ster niks
Pardon?

libo2 schreef:

Je hóeft het niet te kijken hoor

Ik heb het ook niet zo op haar, maar dan kan de film nog wel leuk zijn. 2½*

avatar van E V
E V
OPzich aangename en leuke romantische komedie, wel volgens het standaard concept.

avatar van The One Ring
Alsof dit ook maar iets toevoegd aan de andere duizend films in het eenzijdige genre.
1,5 ster

Ik houd al niet van romantische komedies, maar dit is dan ook gelijk de slechtste in zijn soort. Wat een dramatisch slechte film. 1*

avatar van Regan_Robbie24
echt J.Lo achtig! alleen in the cell is ze anders, al is die film wel cooler!

avatar van predator
Jlo begon haar carrière toch erg sterk met bijv. Out of Sight, maar dit is niet alleen ongeloofwaardig maar ook nog bagger.

1* voor de moeite

Mwah, beetje een saaie film. Ik vond J.Lo in 'Jersey Girl' ,met oa Liv Tyler en Ben Affleck, wél goed. Maar daar speelde ze ook niet zo waanzinnig lang in. Halverwege ging ze dood.

AHWA
Wat een verschrikkelijk onleuke film. Ik heb me nog nooit zo verveeld bij een romkom. Normaal vind ik het altijd wel aardig om samen met m'n vriendin te kijken, maar die ging halverwege al slapen. Ik heb het nog even aangekeken, maar viel toen zelf ook in slaap. 0,5*

avatar van soom
Matthew Mcconaughey doet zijn best, maar het lukt hem niet echt... Jennifer Lopez en hij hebben dan ook niet echt een spetterende chemistry, wat hij wel met Kate Hudson had in How to Lose A Guy in 10 days.

leuke standaardkomedie. Vanaf de eerste minuut kan je al raden hoe de film zal eindigen, maar toch is hij leuk:) J.Lo doet het niet zo heel goed, maar McConaughy was weer eens goed
**1/2

avatar van Maikeru
Wat een nare saaie verschrikkelijke film. Niet gelachen, slecht geacteerd, walgelijke film!

Weet dat ik de film gezien heb in het afgelopen jaar. Weet ook nog dat ik de film uitgekeken heb, maar heb geen flauw idee meer waar die over ging. Heeft absoluut geen indruk gemaakt dus...

Een standaard romantische comedy.. niet echt indrukwekkend.

kArIzMa_TuRk
een vermakelijke film. en J.Lo is echt een toffe meid (mijn mening). krijgt een goeie 3*

ik vond het een geweldige film en ik snap niet waarom niemand anders die zo mooi vond.bij mij is het lievelingsfilm.ik vond het verhaal zo ontroerend!op het einde moest ik wenen omdat het zo mooi was+omdat matthew zo een knappe gast is !!!! zonder bril natuurlijk.ik vind hem zeker de moeite om te huren of om te kopen.
van mij kreeg het een 5!

Maikeru schreef:

ik moet je nu echt ongelijk geven,want ik heb wel gelachen,en het was goed geacteerd+het verhaal van de film is ook goed.ik denk gewoon dat je het verhaal niet hebt gevolgd!

avatar van super_maske
Het is tegenwoordig erg moeilijk om romantiek nog orgineel te maken. Maar deze film is er toch maar in geslaagd! 3.5 voor geweldige scène met de smarties!

Geen slechte film, maar ook niet echt een goeie. Er mocht wat meer humor ingezeten hebben. ->2,5

avatar van *eef
Een best onbekende film van Jennifer Lopez. Maar dat zegt niks over de film zelf. Een erg leuke film voor een gezellig avondje. Ook al is het een standaard verhaaltje, De hoofdrolspelers hebben het heel goed gespeeld, petje af! (Let in de film vooral op de ontzettend lieve Massimo)

avatar van dulcinea
Is Massimo degene die we ondertussen beter kennen als Alex uit Grey's anatomy? Ik meen hem herkend te hebben in een reclame voor deze film een tijdje geleden

Over de film zelf, tja het is een romantische komedie en ja het is vrij voorspelbaar maar het blijft evengoed heel leuk om naar te kijken. Voldoende humor en voldoende romantiek, en het verhaal verveelt of irriteert niet. Voor mij toch één van de leukere in dit genre

avatar van JorritS
*eef schreef:
Een best onbekende film van Jennifer Lopez.

Niet helemaal mee eens, sterker nog.. helemaal niet. Moet weer eens op tv komen, niet? is er bij wijze van spreken elk jaar wel drie keer op.

avatar van *eef
JorritS schreef:

serieus:P
nog nooit op tv gezien...en ik kijk tog veel tv
naja je zal vast gelijk hebben

avatar van nightbreed
Deze film kent een paar leuke momenten maar is over het algemeen zo klef als een te lang gebakken bitterbal.

Cijfer: 2

avatar van .adham
nee dit vond ik niks

spiep
haha heb net deze film op tv gezien. wat een kutfilm!!!!!!!!!!!!!!!

avatar van Galithos
Ik vond dat Jennifer Lopez slecht acteerden, die man daarentegen deed het wel heel goed.

avatar van *Nientjah*
Poeh wat een slechte film. Jennifer Lopez' acteerwerk was niet echt geweldig en natuurlijk heeft het verhaal aan het einde na een paar rare kronkels weer een happy end (ik dacht nog: als die massimo en jennifer nou zouden samenblijven, ok, maar nee, alles moet weer hyperactief omdraaien, het deed me een beetje denken aan het einde van notting hill: de man racet naar de vrouw terug). Echt een poepfilm en de humor was ook niet leuk.

1,5 sterren.

avatar van herve
Wat een slechte film zeg, heel voorspelbaar en zwakke acteerprestaties. 1.0 voor de moeite. zucht.

Gewoon een leuke feelgoodmovie. ***