The Wedding Planner (2001)

Verenigde Staten / Duitsland
Romantiek / Komedie

geregisseerd door Adam Shankman
met Jennifer Lopez, Matthew McConaughey en Bridgette Wilson

Mary Fiore is de meest prestigieuze bruiloftsplanner van San Francisco. Wanneer ze tijdens het vieren van een lucratieve opdracht, het organiseren van de bruiloft van internettycoon Fran Donnolly, betrokken raakt bij een ongeval, redt de knappe dokter Steve Edison haar het leven. Ze beleven samen een fantastische avond en Mary begint voorzichtig weer te geloven in de liefde. Dan ontdekt Mary echter dat Steve de aanstaande bruidegom is van haar cliënt Fran Donnolly. Ondertussen denkt Mary's vader haar gelukkig te maken door een huwelijk te arrangeren met de onlangs van Sicilië overgekomen Massimo Lanzetta. Mary's hart staat op het spel. Kan ze haar cynisme aan de kant zetten en zich overgeven aan de romantiek? Gaat ze geloven in die mooiste dag van je leven die ze altijd zelf geschuwd heeft? Kiest ze voor haar werk of voor haar hart?

Dit is al de derde film op rij die ik ga kraken. Gare film, beetje zo'n dinsdagavond film. Wel plezierig om naar een mooie dame als Jennifer Lopex aan te kijken, maar het verhaal is gewoon dom. Iemand die bruiloften organiseert is ooit eens laten zitten op een bruiloft, word net gered van overreden te worden door een vuilniskarretje omdat haar schoen vast zat en die zat ze uit de put te trekken. Ze word verliefd op die gozer, maar ze blijkt ondertussen dus zijn bruiloft met een ander te organiseren. Ondertussen heeft haar vader uit haar "vaderland" Italie een jongen laten overkomen (een beetje een dombo) die dan met haar zou moeten trouwen. Dat wilt ze natuurlijk niet. Het einde ga ik niet verklappen maar eindigd weer eens lekker voorspelbaar. oftewel ZONDE VAN JE TIJD

Echt een drama, maar dat had ik eigenlijk al verwacht na het zien van de trailer. Maar ja, soms moet je af en toe ook naar en film die je vriendin wil zien.
De film is bedoeld als een comedy, maar is eigenlijk op geen enekel moment echt grappig. Soms verschijnt er wel een glimlach op je gezicht, maar echt niet meer dan dat. Tussen de 2 hoofdpersonen, Matthew en Jennifer, is ook totaal geen aantrekkingskracht of chemie (hele belabberde casting). De acteerprestaties zijn ook ver beneden peil. Van Jennifer kan ik dat nog hebben (die is na Selena alleen maar slechter gaan acteren, met uitzondering van Out of Sight), maar van Matthew viel me dit heel erg tegen. Hij kan een grote acteur worden, maar dan zal hij dit soort scripts toch moeten weigeren. En over scripts gesproken, was die er wel bij deze film. Het verhaal is zo rommelig, maar zo voorspelbaar dat het niet eens meer leuk is om naar te kijken. Sommige personages (zoals de vader van Jennifer en haar 'verloofde') acteren zo overdreven dat ze gewoon een karikatuur van zichzelf maken. Voorspelbaar, saai, niet grappig, slecht geacteerd en rommelig. Kortom vermijd deze film zeker in de bioscoop, zou hem heel misschien wel kunnen huren.
Van mij krijgt deze beeldvulling niet meer dan 2 sterren!

avatar van Jordy
Het eerste deel van de film bevat nog wel wat grappige momenten: grappige schoonouders, zenuwachtige bruiden en gestressde (mede-) planners bijvoorbeeld. Langzaam wordt de film echter slechter en slechter. Dat de film voorspelbaar is, kun je verwachten, en vond ik dan ook niet zo vervelend. Maar er zit totaal geen structuur in de film, het is echt een opvolging van saaie, oninteressante en irritante gebeurtenissen. Anderhalve ster.

The Wedding Planner... tja ik moet toegeven dat ik bij deze film meega in de reacties van de mede filmkijkers.. want dit was toch wel vrij dramatisch.. het begint wel geinig met miss babe la lopez.. maar al vanaf het moment dat ze gered wordt van de aanstormende vuilnisbak gaat het gelijk al mis.. de film is verder echt te belachelijk en het verhaal was ver te zoeken.. Jordy en ik zaten aan het eind te denken waar die hele film nou precies over ging.. en het antwoord was NERGENS over.. de ene na de andere wending in het verhaal maken de film echt moemakend op een gegeven moment.. over de voorspelbaarheid wil ik het niet eens meer hebben.. maar om deze film nu toch niet volledig af te kraken zal ik zeggen dat er af en toe wel een paar "geinige" stukjes in zaten.. 1,5 ster.......

Echt een vrouwenfilm. Ik vond Jeniffer Lopez ook niet zo geweldig

Superdomme film; echt de moeite van het kijken niet waard. Slechte acteurs. Waardeloos! 0,5 sterren.

weer eentje gedownload.......en blij toe......gaat kompleet nergens over........heel jamemr. jennifer is natuurlijk chill om naar te kijken maar dat is dan ook echt alles 1,5 ster

Gebeurde niet zoveel in deze film of lag dat nou aan mij?

Normaal gesproken hou ik best wel van zo'n film op z'n tijd. Maar ik denk dat ik daarom wel kan zeggen dat dit een ongelovelijke bagger film is. Dat vrouwtje moet gewoon in een of andere clip met haar kont heen en weer gaan zwaaien en het acteren aan een ander over laten. Niet dat de film gered zou zijn als er een goede actrise(??!) in had gespeeld.1,5 ster

ce
en lopez KAN best acteren (zie Out of Sight)

avatar van Knoei
Ik word zo moe van die Jennifer Lopez.
Ze denkt echt dat ze alles is ofzo. "Oh kijk naar mij ben ik niet aantrekkelijk? Oh kijk hoe ik mijn kont schud!"
Ik word echt doodmoe van haar, my love don't cost a thing.
RIGHT! In your dreams.
Verwend nest, ze moet niet zo lopen showen de hele dag, leer eerst acteren en kom dan maar weer terug als je een beetje meer kunt doen dan in de camera kijken en mooi doen!
Jammer voor de film, het verhaal was goed maarja dan moet je dat mens maar niet laten meespelen!
kijk dan hoe ze in dat plaatje aan het kijken is, "ooooh, wat ben ik toch knap!"
Iemand zou haar ffn moeten vertellen dat ze misschien eertst moet acteren in plaats van d'r kont schudden, "there Latin spirit in everyone of us", ja maar niet in haar, zij misbruikt gewoon alles wat los en vast zit!
Jezus, rot toch op met die butt actrice!!
Nu ik er beter over nadenk, de film was trouwens ook belabberd, het was geen goed verhaal. Het was saai, geen enkele goede grap. Geen interessante boeiende scenes.
neeeeeeeeee, alleen die jennifer die zonodig aandacht wil, oh wat fijn voor je mens, flikker op!
Zet een goede actrice daar neer. Liv Tyler of zoiets, knap maar ook nog een beetje talent!
En wat is er met die gast? Homofiel zeker? hij ziet er niet uit, dikke laag make up, stom kapsel en een lomp brilletje. Maar hij kon wel beter acteren dan Jennifer.
Maar nu genoeg gescholden op deze flut film!
1 ster, omdat ik het zielig vind voor die arme regisseur dat die met dat mens moest werken!
NIET NAAR TOE GAAN, HUREN OF KOPEN MOET JE AL HELEMAAL NIET!!!! ONTWIJK ALS JE KUNT!

wow die haat zit wel diep

avatar van Knoei
inderdaad oprotten met dat mens!!!

geronimo
Ik mag jou wel, Knoei! HAHAHA :OD

Kan niet wachten op de volgende film met Jennifer Lopez;
Kan ik weer lekker schelden op deze flut actrut (actrice, sorrie)!!!!!!!

we got your point..

HAHAHAHA.
Jennifer Lopez genomineerd voor slechtste actrice.
Moet ik nog meer zeggen?

Heel spijtig voor de mensen die dit een rukfilm vinden, maar hij krijgt van mij toch wel een 3.5. Normaal vindt ik mevrouw lopez verschrikkelijk, maar in deze film acteert ze toch wel leuk vind ik. Lekker panisch. Een errug leuk romantisch filmpie dus met een hoog "avondje op de bank"-gehalte.

Ik vond deze film niet zo slecht dat hij in de bottom 50 moet. Hij verdient beter.
Het is een leuke film, met leuke humor en lieve gesprekjes. Een schattige film !

Pure bagger! Zonde van je tijd!!!

mmm... wat zal ik zeggen
Hij KLONK heel leuk.
Maar hij viel ZWAAR tegen

avatar van Knoei
kheb ooit eens gereageert op deze film toen moviemeter nog niet vernieuwd was.
Xal niet herhalen wat ik over deze ($#@)film heb gezegd.

Knoei

Begint zeer tuttig, is daarna zeer aardig te bekijken maar valt later weer sterk terug. Matig filmpje. wel een aantal sympatieke momenten (De Tango scene) maar die kunnen de film niet redden.

** uit *****

Nou wat een negatieve teksten allemaal zeg.
Ik vond het juis een leuke film maar ja het is ook waarschijnlijk zo'n typische vrouwenfilm.

Als jenny ook maar een seconde uit de kleren was gegaan was de fiolm het dubbele waard. Maar helaas Mevr. Lopez 2x niets is nog steeds niks.
1 ster voor de moeite

Razwer schreef:
(iets minder quoten mag wel - Jordy)

het is niet lopx hoor

ik vind all haar films egt vet cool behalve u turn is een beetje dom maar deze is egt zo cool en moet ook lachen en het was romantiek ook. maar angel eyes is leuker

avatar van pjotr
Engel_Eyes schreef:

ik vind all haar films egt vet cool behalve u turn is een beetje dom
Laat dat nu nét de enige film zijn met Lopez die NIET dom is.....

avatar van aburefan
pjotr is correct

avatar van as
as
euk vind det oak.
En de enige reden dat ze goed is in U turn, is dat ze met een goede regisseur en goede acteurs heeft gewerkt.
Bijna alles wat zij daarna heeft gepresteert , met uitzondering misschien "out of sight", is ver beneden maat.
(en zinge ken ze oak al nait)