The Wedding Planner (2001)

Verenigde Staten / Duitsland
Romantiek / Komedie

geregisseerd door Adam Shankman
met Jennifer Lopez, Matthew McConaughey en Bridgette Wilson

Mary Fiore is de meest prestigieuze bruiloftsplanner van San Francisco. Wanneer ze tijdens het vieren van een lucratieve opdracht, het organiseren van de bruiloft van internettycoon Fran Donnolly, betrokken raakt bij een ongeval, redt de knappe dokter Steve Edison haar het leven. Ze beleven samen een fantastische avond en Mary begint voorzichtig weer te geloven in de liefde. Dan ontdekt Mary echter dat Steve de aanstaande bruidegom is van haar cliënt Fran Donnolly. Ondertussen denkt Mary's vader haar gelukkig te maken door een huwelijk te arrangeren met de onlangs van Sicilië overgekomen Massimo Lanzetta. Mary's hart staat op het spel. Kan ze haar cynisme aan de kant zetten en zich overgeven aan de romantiek? Gaat ze geloven in die mooiste dag van je leven die ze altijd zelf geschuwd heeft? Kiest ze voor haar werk of voor haar hart?

avatar van speedy23
Het scenario van debutanten Pamela Falk en Michael Ellis is vederlicht en heeft weinig inhoud, precies wat je mag verwachten ven een screwball-komedie. Debuterend regisseur Adam Shankman laat zien dat hij van huis uit choreograaf is, en de tango die hij op het scherm tovert, is werkelijk prachtig. Lopez en McConaughey stellen zeker niet teleur...

avatar van Denveen
Zeer slechte film.. De typetjes die worden neergezet zijn naast cliche ook nog eens totaal niet leuk om naar te kijken. De grappen komen niet over en het acteerwerk van de hoofdrolspeelster is niet om aan te zien. Pas waarin McConaughey in de film komt wordt deze bijna de moeite waard.. Waar ik me misschien nog het meest aan stoorde is de verschrikkelijk slechte muziek...

Montage laat daarnaast zwaar te wensen over en de shots voelen geforceerd aan. De regisseur is klaarblijkelijk verblind geweest door de schoonheid van Lopez, aangezien hij geen aandacht heeft besteed aan het maken van zijn film.

Wanproduct, 1 ster

avatar van movie acteurs
Brakke, zwakke romantische komedie die nergens echt leuk is. Weinig charme tussen de twee acteurs. Dialogen zijn niet speciaal. Voorspelbaar en oninteressant. Acteerwerk was middelmatig. Slechte romkom. 1,5.

avatar van Fran
Op zich zou dit helemaal een verhaal moeten zijn wat ik ook zou kunnen waarderen maar helaas ... Het verhaal is gewoon te saai. Er gebeurd gewoon te weinig om echt geintereseerd te kunnen raken. Verder vind ik het acteerwerk van Lopez echt totaal niet goed in deze film. In sommige andere films heeft ze wel laten zien dat ze wel kan acteren maar dat is in deze film dus echt niet het geval. En tja, McConaughey vind ik zeker een lekker ding en hij heeft absoluut een charisma maar van zijn acteerwerk ben ik over het algemeen niet zo onder de indruk. Nee, het viel me heel erg tegen deze film.

avatar van Roger Thornhill
Een zeer vermakelijke eerste helft waarin de beide sterren maximaal gebruik maken van alle geboden mogelijkheden tot komedie (hoewel de kijker er maar even aan voorbij moet gaan dat de aanstaande bruidegom het aanlegt met een andere vrouw, niet zo fris), daarna een stroperige tweede helft waarin de respectieve partners uit de weg moeten worden geruimd, niet omdat ze niet geschikt of aardig zijn maar omdat het zo in het script staat). Extra halve ster aftrek vanwege de karikaturale Massimo die ook nog eens nobel genoeg is om vlak na zijn afgeblazen huwelijk de eigenlijke vlam van zijn geliefde naar haar toe te brengen. Tjonge, wat plaats ik veel spoiler-tags voor een zó voorspelbare film.

avatar van Decec
Een goede komedie/romantiek film...
Goed verhaal...
Goed acteerwerk...
Bekende acteur Matthew McConaughey...
Prima HD kwaliteit breedbeeld...
Goed achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van IH88
“Love cant always be perfect. Love is just love.”

Aardige romcom die het echt moet hebben van de chemie tussen McConaughey en Lopez, want voor de rest is het allemaal erg matig. De bijrollen zijn slecht uitgewerkt, de humor werkt niet en het is uiteraard allemaal erg voorspelbaar. Zelfs een totaal ongeloofwaardige ommezwaai op het laatst zie je van een kilometer ver aankomen. Gelukkig hebben McConaughey en Lopez al in duizend van dit soort films gespeeld, en ze laten ook wel zien waarom.

avatar van AnyaH
Een romantische komedie. Het plot is niet echt waarschijnlijk, maar wel leuk bedacht: the wedding planner komt voor een onmogelijk dilemma te staan, professioneel blijven of haar hart volgen...... Ze is een kei in het organiseren van bruiloften, maar wat minder goed in het organiseren van haar eigen liefdesleven. En dan gaat de familie zich er ook nog mee bemoeien! De rollen zijn wel een beetje overtrokken en lichtelijk suf gespeeld. Maar dat hoort een beetje bij dit type film. Verwacht geen hoogstandje, het is gewoon een feel good movie voor een gezellige avond!