Kamigami no Fukaki Yokubo (1968)

Alternatieve titel: The Profound Desire of the Gods

Japan

geregisseerd door Shôhei Imamura
met Choichiro Kawarazaki, Kazuo Kitamura en Yasuko Matsui

Een familie leeft alleen op een geïsoleerd eiland en ontwikkelt unieke normen en waarden betreffende sexualiteit. Zo is incest volledig geaccepteerd, is de patriarch vader en grootvader tegelijk van zijn zoon, en is de achterlijke dochter sexueel verslaafd. Wanneer een ingenieur het eiland bezoekt om een suikerfabriek te bouwen wordt hij onmiddellijk door de dochter versierd. Hij vindt het vreemd genoeg erg aangenaam op het eiland...

avatar van stephan73
Masters of Cinema gaat deze (Blu-Ray only) uitbrengen in Mei!

avatar van Mochizuki Rokuro
Blu Ray only??? Wat is dat nu weer voor onzin?

Maar ja, ik heb de film al op het grote scherm gezien!

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
stephan73 schreef:
Masters of Cinema gaat deze (Blu-Ray only) uitbrengen in Mei!

Tsja, dan wordt het wel heel aantrekkelijk om zo'n speler aan te schaffen (al heb ik een zwaar verouderde TV en een videorecorder).

avatar van Kjell1408
Ik heb nog geen HDTV maar wel een Playstation 3 dus koop ik me de film wel. De HDTV komt wel eens

Mochizuki Rokuro schreef:
Blu Ray only??? Wat is dat nu weer voor onzin?

Dat is de nieuwe kant die MoC op gaat. Ik geloof dat alleen nog deze maand een titel (M) op zowel DVD als BR gaat verschijnen, maar daarna is het of een DVD of BR (waarbij de voorkeur van MoC, BR is)!

avatar van Mochizuki Rokuro
Het is blijkbaar duurder om rechten voor beide te verwerven (wat volgens mij vreemd is) of zou dat de afzetmarkt zijn?

avatar van stephan73
Heeft niets met rechten te maken. MoC wil BR pushen, en de enige reden die zij zien is om titels alleen op BR uit te brengen. Ik was het hier eerst ook niet mee eens, maar als het dit soort titels zijn dan mogen ze wel meer BRs uitbrengen!

avatar van Mochizuki Rokuro
Lijkt me een gewaagde marketingstrategie.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Naar eigen zeggen is bij titels waarvan ze beide hebben uitgebracht het aandeel BR's zo'n 50% in de verkoop (wat overigens veel meer is dan bij andere labels). Het kost MOC extra geld om een titel op 2 dragers uit te brengen.(gewoon productiekosten) dus hebben ze beslist om films die geschikt zijn voor BR alleen nog daarop uit te brengen. MOC suggereert dat dat zelfs commercieel slimmer is.

avatar van Derekbou
De naar mijn mening belangrijkste reden is hier nog niet genoemd. Namelijk dat MoC naast geld ook extra tijd bespaard door zich per film op de meest geschikte drager te focussen, waardoor er per jaar weer meer films uitgegeven kunnen worden. Blu-ray is ongetwijfeld de toekomst en ik vind het knap dat een klein niche label als MoC deze stap durft te nemen. Gelukkig zijn ze ook verstandig genoeg om in te zien dat niet elk bronmateriaal geschikt is voor een HD-uitgave en in zulke gevallen gewoon een DVD-versie uitbrengen.

Deze film komt zeker in de collectie!

avatar van VanRippestein
Is er ook iemand die wat inhoudelijks over de film te melden heeft?

avatar van beavis
Imamura is (hier) geinteresseerd in het primitieve, of liever het primaire, het gevoel uit de onderbuik. Met dat gevoel heeft hij een lange film gemaakt, die soms niet helemaal begrijpelijk is, soms bovennatuurlijk lijkt, maar die wel helemaal klopt, en mooi is en boeiend en ook bij de kijker dat gevoel los maakt, waardoor ook niet alles begrijpelijk hoéft te zijn en zodat niet elk detail en elke gebeurtenis een metafoor wordt. Lijkt mij dus een film die de surrealistische principes na leeft. En dat aspect zag ik nog niet eerder zo duidelijk in zijn werk.

avatar van wibro
Imamura ligt mij gewoon niet. Zijn films blinken uit in lelijkheid. Dat heeft "The Ballad of Narayama" al bewezen en zo ook deze film. Toriko is een van de lelijkste personages die ik ooit in een film ben tegengekomen en daar zij een hoofdrol opeiste in deze film hield ik het na 1¾ uur voor gezien. Geen zin om nog langer naar dat gedrocht te kijken.

Film niet afgekeken dus mijn stem blijft achterwege.