ad

Releasedatum: 10 maart 1994

• Google Play Bekijk via Google Play

Over Disclosure

"Sex Is Power."

Als het bedrijf gaat reorganiseren, verwacht de gelukkig getrouwde computerexpert Tom Sanders een flinke promotie. De baan gaat echter naar een vrouw, Meredith Johnson, met wie hij vroeger een relatie had. Meredith wordt Toms baas en is vastbesloten om het te gaan maken binnen het bedrijf. Ook wil ze de relatie weer oppikken. Tom kan haar bijna niet weerstaan, maar wijst haar toch af. Hij klaagt haar aan wegens seksuele intimidatie, maar het bedrijf kan deze negatieve publiciteit niet gebruiken.

imageimageimageimageimageimageimage

Stephanie Kaplan

Mary Anne Hunter

avatar van des1

des1

Betere film dan je op basis van het gegeven (mooie carrierevrouw Demir Moore wil persé van bil met vroegere scharrel Douglas) zou zeggen. Goed uitgewerkte plotline met suspense momenten. Tuurlijk het vergezicht wat we krijgen dat virtuele media de toekomst zijn, is interessant. Let ook op de opmerkelijke rol van Donald Sutherland. Zelden een CEO zo'n zwierig en charimatische toespraak zien/horen houden.

avatar van Leno

Leno

De lage scores overal kan ik niet helemaal plaatsen. Het uitgangspunt is best origineel en het verhaal wordt aardig opgebouwd. Om het een beetje spannend te houden zitten er wat flauwe twists in maar de acteurs, met name Sutherland en Douglas, spelen met flair en het VR verhaal is leuk bedacht, al is het inmiddels erg verouderd.

avatar van Snape

Snape

Inderdaad een film waarbij de rondingen van Demi het beste gedeelte is. Veel dingen worden niet uitgewerkt, zoals eerst de beschuldiging van Meredith over tegen haar zin in betast te worden, waarna er niks met de opgenomen tape wordt gedaan. Daar hoor je haar toch echt smeken om gepakt te worden. En waar zijn de p.a. van haar én de schoonmaakster gebleven? De assistent van Saunders wordt wel ondervraagt, maar getuigen die vóór hem pleiten niet. Slecht werk van de advocaat van Saunders. En dan die baardige collega? Slechte uitvoering van wat echt een topfilm zou kunnen zijn. Douglas is prima, Moore super hot, Sutherland suddert er maar wat vreemd omheen, en degene die mevr. Saunders speelt is wel snel vergevend. Maar voor de donderdag een leuk filmpje, zeker als er voetbal is op een ander net.

avatar van Maartenn

Maartenn

Verrassend actuele film gezien de hele #metoo discussie van het moment in combinatie met de toen nog futuristische ontwikkeling richting virtual reality.

avatar van missl

missl

Deze film over ongewenste intimiteiten is best zijn tijd vooruit en best interessant. Vooral ik omdat je ziet wat dit met een gezin of bedrijf doet. Alleen dat computer geneuzel was af en toe wat saai.

avatar van Majestics

Majestics

Ik had hoger verwacht dan een rating van 2,88. Prima thriller, heb mij goed vermaakt.

avatar van Boenga

Boenga

• 2003 berichten

Majestics schreef:

Je kunt die rating een heel klein beetje omhoog helpen door alvast zelf te stemmen...?

avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

Deze film heeft een heel interessant gegeven. Niet alleen vrouwen maar ook mannen kunnen seksueel geïntimideerd worden door vrouwen, net zoals vrouwen mannen geestelijk en fysiek kunnen mishandelen. Maar zulke klachten worden zelden serieus genomen. Een spannende film uit de hoogdagen van Michael Douglas, die ook schitterde in andere films met boeiende onderwerpen rondom seksualiteit en machtsmisbruik, zoals Basic Instinct (1992) en Fatal Attraction (1987).

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Je zou deze film, samen met Fatal Attraction en Basic Instinct, inderdaad als een trilogie kunnen beschouwen rond femme fatales die mannen erin luizen. Ditmaal mag Demi Moore in Douglas' broek zitten. Niemand kan trouwens zo goed de slachtofferrol spelen als Michael Douglas, die hier een slopende werkweek ondergaat. Geweldig die kop wanneer hij tot in zijn nek in de drek zit. Vond het een uitstekende bedrijfsthriller die tot het einde spannend wist te zijn. Het hele gedoe rond seksuele intimidatie staat centraal, maar de werkelijke twist ligt nog ergens anders en dat maakt het tot een typische jaren 90 film. Die virtual reality scène was ook heel goed gevonden. Weinig mis met deze film. Kleine 4.