29 Palms (2002)

Thriller

geregisseerd door Leonardo Ricagni
met Rachael Leigh Cook, Jeremy Davies en Bill Pullman

Als een man een zak met geld steelt op een busstation, wordt hij het doelwit van een huurmoordenaar die is ingehuurd door een casino-eigenaar, aan wie de zak met geld toebehoort.

Steve555
Wat je ook doet, laat je niet misleiden door het aantrekkelijke covertje. Koop deze film in ieder geval nooit zonder hem eerst gezien te hebben. Zodra je hem gezien hebt wil je hem niet eens kopen. Bassie en Adriaan en het geheim van de sleutel heeft nog meer humor , verhaal, en logica. Ik word bijna misselijk van Jeremy Davies, hier als een zogenaamde onderkoelde bad ass in schaapskleren. Hij zal nooit, net als Elijah Wood een stoere rol overtuigend kunnen spelen. Zijn typecast is het nerveuze intelligente watje, en niet de uitgenaste actie-held met de ballen van clint eastwood. Schoenmaker blijf bij je leest. De flashbacks over zijn vriendin gaan je heel erg de keel uithangen op een gegeven moment. Dan het einde: laten we het hier maar bij laten.

Er klopt gewoon heel veel niet aan deze film. En alweer, Rachael Leigh Cook, ze heeft een mooi koppie, maar acteren blijkt toch echt een aangeboren talent te zijn. Maar dat Bill Pullman en andere redelijke acteurs zich hier voor hebben laten nemen, dat raadsel is opzich al genoeg om een docu-film over te maken.

1 ster, omdat de regisseur zijn echte naam heeft gebruikt.