• 10.501 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Mars Callahan

Met onder meer: Mars Callahan, Chazz Palminteri en Rod Steiger

Gesproken taal: Engels

Plot Poolhall Junkies

"It's your shot. Take it."

Johnny is geobsedeerd door de 'pool-wereld' en kan één van de besten worden. Hij wordt echter tegengehouden door zijn mentor en trainer Joe, een louche figuur. Uiteindelijk besluit Johnny te breken met Joe en stuurt wat vrienden op hem af, zodat Joe hem voortaan met rust zal laten. Hij krijgt een fatsoenlijke baan in de bouw en ziet zijn broertje daar meer en meer naar de verkeerde mensen trekken. Joe heeft inmiddels een nieuwe protégé en ontmoet bovendien Johnny's broer...

logo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van raijmmar

raijmmar

Een matige film. Het is echt geen triller. Meer dan een 2,5 krijgt de film niet.

stinissen (crew films & series)

Een hustler blijft een hustler.... Een zeven dus 3.5*

Laatste film van good-old Rod Steiger....RIP

avatar van Diesel

Diesel

Alternatieve plaatjes: 1 2 3 4

Christopher Walken made the difficult trick shot to win the match against Tara's (Eastwood) boss on the first take. He was supposed to make a "trial run" for the scene, but he asked that the cameras go ahead and roll, in case he happened to make it on his first try, and he did. bron

avatar van Diesel

Diesel

Luchtige Hustler flick, grappig en erg vermakelijk. Vanaf het moment dat Walken het verhaal binnenwandelt wordt de film nog interessanter. Leuke dialogen, geslaagde soundtrack en een leuke finale. 3,5*

avatar van Master Blaster

Master Blaster

echt goeie film

dit is zover ik weet de enige in zijn soort

van begin tot het eind goed vermaakt

avatar van ikvoereendjes

ikvoereendjes

Op poolgebied kan je zeggen de enige in zijn soort maar de film is eigenlijk op een paar dingetjes na een regelrechte kloon van rounders

avatar van marionzin

marionzin

Vond er niet zo veel aan.

Persoonlijk vond ik eigenlijk vooral de hoofdrolspeler irritant spelen

Gelukkig wel wat leuke bijrollen

avatar van henkies

henkies

Redelijke film. Een beetje een out dated genre "hustler" films. Toch ben ik blij dat ze nog gemaakt worden! Naar mijn idee zouden deze films zich beter kunnen afspelen in een 60s 70s setting. Zelfde probleem hadden de films "21" "Lucky You" en "Deal". Zeker geen slechte films maar geen klassiekers als "the Sting, the Cincinatti kid, the Hustler of California Split.

Toch vond ik deze film de moeite waard, leuke scenes op het feest v/d baas, en op het toernooi met de oude garde. Het verhaal stelt niet erg veel voor, vrij standaard, maar daar heb ik me niet zo aan gestoord. Alle oude hustler tricks komen van stal, en pool is toch weer eens iets anders dan "kaarten".

avatar van mikey

mikey

ikvoereendjes schreef:

ehmm the hustler & color of money????

Als poolliefhebber een heel vermakelijke film. En dan Christopher Walken op de koop toe maakt het voor mij een topfilm

avatar van tukkerstein

tukkerstein

Leuke, sfeervolle poolfilm. Soms net iets te puberaal, past niet helemaal bij het sfeertje. Poolwedstrijden zijn erg flitsend in beeld gebracht waardoor ze eigenlijk niet te volgen zijn, maar dat is niet erg.